THEORETICAL AND METHODOLOGICAL IDENTIFICATION OF THE CONCEPT OF “MARKETING COMMUNICATIONS” (ARCHETYPAL APPROACH)

Authors

Keywords:

marketing communications, public administration, archetypal approach, civil society and the state

Abstract

In the article its determined that instruments of prospective marketing communications are an effective means of providing to the mechanisms of public administration the dynamics of development, trends of which should meet the complex of needs and requests of citizens-consumers; analysed the features of formation and development; indicated on that marketing provides communications, eventually, more gravity toward the formation of civil society through democratization of governance mechanisms.

References

Егорова С. Оценка методик марке- тингового анализа / С. Егорова // Проблемы теории и практики управ- ления. — № 1. — 2006. — С. 106–116.

Маркетингові комунікації [Елек- тронний ресурс]. — Режим доступу: http://xreferat.com/60/4288-1-marketingov-komun-kac.html

Примак Т. О. Маркетингова полі- тика комунікацій : навч. посіб. / Т. О. Примак. — Київ: Атіка; Ель- га-Н, 2009. — 328 с.

Малащук С. П. Організаційно-пра- вові засади стратегічного менедж- менту в державному управлінні / С. П. Малащук // Актуальні проб- леми державного управління. — Київ, 2000. — № 2. — С. 65–69.

Мартиненко В. М. Процес реформу- вання державного управління: цілі, предмет та способи організації / В. М. Мартиненко // Актуальні проблеми державного управління. — Харків, 2001. — № 3. — С. 37–43.

Кіслов Д. Система маркетингових ко- мунікацій у державному управлін- ні [Електронний ресурс] / Д. Кіс- лов // Вісн. Київ. нац. торговель- но-економічного ун-ту. — 2013. — № 1. — С. 29–38. — Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Vknteu_2013_1_5.pdf

Фролов С. С. Социология органи- заций: учебник / С. С. Фролов. — Москва: Гардарики, 2011.

Каймакова М. В. Коммуникации в организации / М. В. Каймакова. — Ульяновск: УлГТУ, 2008.

Руднева Н. В., Герасимов В. О. По- вышение эффективности работы персонала в органах государствен- ной и муниципальной власти в со- временной России / Н. В. Руднева, В. О. Герасимов // Экономика и со- временный менеджмент: теория и практика. — 2014. — № 37.

Про забезпечення умов для більш широкої участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики [Електронний ресурс]: Указ Президента України від 31 лип. 2004 р. № 854. — Режим доступу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/854/2004

Published

2017-05-31

How to Cite

Романенко, Є., Чаплай, І., & Гурковський, В. (2017). THEORETICAL AND METHODOLOGICAL IDENTIFICATION OF THE CONCEPT OF “MARKETING COMMUNICATIONS” (ARCHETYPAL APPROACH). Public Management, (3 (8), 270-277. Retrieved from http://journals.maup.com.ua/index.php/public-management/article/view/633

Issue

Section

Статті

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 > >>