MARKETING IN THE PUBLICADMINISTRATION: (ARCHETYPAL APPROACH)

Authors

  • Yevhen Romanenko
  • Irina Chaplay

Keywords:

marketing, public administration, marketing, citizen-consumers demands, archetypical approach

Abstract

In the article the theoretical and methodological provisions for the introduction and development of marketing in public administration from the perspective of archetypal approach are examined. Incessant of the process of marketization of public authorities, which, in turn, determine necessitates of the implementation of a comprehensive, systematic analysis of existing mechanisms of public administration and providing of practical recommendations for their revision in the light of the needs and specific requests of consumer citizens are proved. The above should contribute to the further development and adaptation in the modern practice of public administration forms and methods of public authorities to ensure the socio-political marketing.

References

Statement of the Philosophy of the Marketing Factulty. The Ohio State University, 1964.

Bennett Peter D. Dictionary of Marketing Tems. — 2-nd ed. — Lincolnwood, IL.: NTC Publishing Group, 1995. — P. 166.

Маркетинг: підручник / В. Руделіус, О. М. Базарян, О. А. Виноградова та ін. — К.: Навч.-метод. центр “Консорціум із удосконалення менеджмент- освіти в Україні”, 2005. — 422 с.

Котлер Ф. Основы маркетинга / Ф. Котлер; пер с англ. — СПб.: АОЗТ ЛИТЕРА ПЛЮС, 1994. — 698 с.

Шостак Л. Маркетинг как инстру- мент экспансии национального хо- зяйства в мировом экономическом пространстве / Л. Шостак // Эко- номика Украины. — 2007. — № 2. — С. 74–84.

Маркетинг: учебник / А. Н. Рома- нов, Ю. Ю. Корлюгов, С. А. Кра- сильников и др. — М.: Банки и бир- жи, ЮНИТИ, 1995. — 560 с.

Егорова С. Оценка методик марке- тингового анализа / С. Егорова // Проблемы теории и практики управ- ления. — № 1. — 2006. — С. 106–116.

Дроб’язко І. М. Можливості викори- стання маркетингових технологій у діяльності органів місцевого са- моврядування / І. М. Дроб’язко // Держ. буд-во: [Електронне наукове фахове видання Харківського ре- гіонального ін-ту держ. управління Нац. академії держ. управління при Президентові України]. — 2007. — № 1. — Ч. 2. — Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/ 9. Мелиховский В. М. Социальный маркетинг / В. М. Мелиховский. — Ярославль, 1996. — 347 с.

Акимов Д. И. Проблемы формиро- вания концептуальных основ со- циального маркетинга / Д. И. Аки- мов // Менеджмент и кадры: пси- хология упр., соционика и социоло- гия. — 2008. — № 10. — С. 7–12.

Савчук Т. В. Териториальный марке- тинг / Т. В. Савчук. — СПб.: Питер, 2009. — 368 с.

Старостіна А. О. Регіональний маркетинг: суть та особливості ста- новлення в Україні / А. О. Старо- стіна, С. Є. Мартов // Маркетинг в Україні. — 2004. — № 3. — С. 55–57.

Старцев Ю. Н. Территориаль- ный маркетинг: учеб. пособие / Ю. Н. Старцев. — Челябинск: Че- ляб. гос. ун-т, 2004. — 285 с.

Ромат Є. В. Маркетинг у державно- му управлінні / Є. В. Ромат // Мар- кетинг в Україні. – 2003. – № 4. – С. 32–35.

Донченко О. А. Архетиповий мене- джмент: монографія / О. А. Дончен- ко; Нац. академія пед. наук України, Ін-т соц. та політ. психології. — Кіро- воград: Імекс-ЛТД, 2012. — 264 с.

Published

2016-06-29

How to Cite

Романенко, Є., & Чаплай, І. (2016). MARKETING IN THE PUBLICADMINISTRATION: (ARCHETYPAL APPROACH). Public Management, (2 (3), 217-225. Retrieved from http://journals.maup.com.ua/index.php/public-management/article/view/750

Issue

Section

Статті

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 > >>