МАРКЕТИНГ У ДЕРЖАВНОМУ УПРАВЛІННІ: (АРХЕТИПНИЙ ПІДХІД)
Ключові слова:
маркетинг, державне управління, державний маркетинг, запити громадян-споживачів, архетипний підхідАнотація
У статті з позиції архетипного підходу досліджено теоретичні та методологічні аспекти впровадження та розвитку маркетингу у держав- ному управлінні. Розкрито невпинне зростання потреб у проведенні полі- тичного маркетингу в діяльності органів державної влади, що, своєю чергою, обумовлює необхідність здійснення комплексного аналізу вже наявних ме- ханізмів державного управління та надання практичних рекомендацій щодо спрямування їхньої діяльності на задоволення потреб та конкретних запитів громадян-споживачів. Це має сприяти подальшому розробленню та впрова- дженню в практику державного управління нових форм і методів соціаль- но-політичного маркетингу.
Посилання
Statement of the Philosophy of the Marketing Factulty. The Ohio State University, 1964.
Bennett Peter D. Dictionary of Marketing Tems. — 2-nd ed. — Lincolnwood, IL.: NTC Publishing Group, 1995. — P. 166.
Маркетинг: підручник / В. Руделіус, О. М. Базарян, О. А. Виноградова та ін. — К.: Навч.-метод. центр “Консорціум із удосконалення менеджмент- освіти в Україні”, 2005. — 422 с.
Котлер Ф. Основы маркетинга / Ф. Котлер; пер с англ. — СПб.: АОЗТ ЛИТЕРА ПЛЮС, 1994. — 698 с.
Шостак Л. Маркетинг как инстру- мент экспансии национального хо- зяйства в мировом экономическом пространстве / Л. Шостак // Эко- номика Украины. — 2007. — № 2. — С. 74–84.
Маркетинг: учебник / А. Н. Рома- нов, Ю. Ю. Корлюгов, С. А. Кра- сильников и др. — М.: Банки и бир- жи, ЮНИТИ, 1995. — 560 с.
Егорова С. Оценка методик марке- тингового анализа / С. Егорова // Проблемы теории и практики управ- ления. — № 1. — 2006. — С. 106–116.
Дроб’язко І. М. Можливості викори- стання маркетингових технологій у діяльності органів місцевого са- моврядування / І. М. Дроб’язко // Держ. буд-во: [Електронне наукове фахове видання Харківського ре- гіонального ін-ту держ. управління Нац. академії держ. управління при Президентові України]. — 2007. — № 1. — Ч. 2. — Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/ 9. Мелиховский В. М. Социальный маркетинг / В. М. Мелиховский. — Ярославль, 1996. — 347 с.
Акимов Д. И. Проблемы формиро- вания концептуальных основ со- циального маркетинга / Д. И. Аки- мов // Менеджмент и кадры: пси- хология упр., соционика и социоло- гия. — 2008. — № 10. — С. 7–12.
Савчук Т. В. Териториальный марке- тинг / Т. В. Савчук. — СПб.: Питер, 2009. — 368 с.
Старостіна А. О. Регіональний маркетинг: суть та особливості ста- новлення в Україні / А. О. Старо- стіна, С. Є. Мартов // Маркетинг в Україні. — 2004. — № 3. — С. 55–57.
Старцев Ю. Н. Территориаль- ный маркетинг: учеб. пособие / Ю. Н. Старцев. — Челябинск: Че- ляб. гос. ун-т, 2004. — 285 с.
Ромат Є. В. Маркетинг у державно- му управлінні / Є. В. Ромат // Мар- кетинг в Україні. – 2003. – № 4. – С. 32–35.
Донченко О. А. Архетиповий мене- джмент: монографія / О. А. Дончен- ко; Нац. академія пед. наук України, Ін-т соц. та політ. психології. — Кіро- воград: Імекс-ЛТД, 2012. — 264 с.