КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ АКТИВНОСТІ МАРКЕТИНГОВОЇ ПОВЕДІНКИ ПІДПРИЄМСТВ НА ОНЛАЙН-РИНКУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2523-4536/63-7

Ключові слова:

маркетинг, поведінка, онлайн-комунікації, споживач, онлайн-ринок

Анотація

Статтю присвячено вивченню оцінювання активності маркетингової поведінки підприємств на онлайн-ринку. Обґрунтовано причини реакційної маркетингової діяльності підприємств на поточні впливи маркетингового онлайн-середовища. У рамках розвитку маркетингової поведінкової теорії підприємств на онлайн-ринку запропоновано показники, на основі яких вивчаються маркетингові поведінкові дії підприємств на онлайн-ринку: «комплекс маркетингових онлайн-інструментів комунікації» та «сила залучення споживачів». Кожен із показників має набір із 16 критеріїв та власну шкалу оцінювання. Описано сутність та характерні особливості кожного з критеріїв, оцінювання яких передбачає загальну оцінку по двох основних показниках: використання маркетингових онлайн-інструментів комунікацій та сила залучення споживачів. Визначено ключові маркетингові складники активної поведінки підприємств в онлайн-середовищі.

Посилання

Calder B.J. & Malthouse E.C. Managing Media and Advertising Change with Integrated Marketing. Journal of Advertising Research. 2005. DOI: https://doi.org/10.1017/s0021849905050427.

Felix R., Rauschnabel P.A., & Hinsch C. Elements of strategic social media marketing. Journal of Business Research. 2017. № 70(1). Р.118–126.

Hsin Chang H. and Wen Chen S. The impact of online store environment cues on purchase intention: Trust and perceived risk as a mediator. Online Information Review. 2008. Vol. 32. № 6. Р. 818–841. URL: https://doi.org/10.1108/14684520810923953.

Keegan B.J., & Rowley J. Evaluation and decision making in social media marketing. Management Decision. 2017. № 55(1). Р. 15–31. DOI: https://doi.org/10.1108/MD-10-2015-0450.

Levin J., Mildrom P. Online Advertising: Heterogeneity and and Conflation in Market Design. American Economic Review Papers and Proceedings. 2010. № 100. Р. 603–607. DOI: https://doi.org/10.1257/aer.100.2.603.

Schwarzl S., Grabovska M. Online marketing strategies: the future is here. Journal of International Studies. 2015. № 2(8). Р. 187–196. DOI: https://doi.org/10.14254/2071-8330.2015/8-2/16.

Tauder R. Getting Ready for the Next Generation of Marketing Communications. Journal of Advertising Research. 2005. № 45(1). DOI: https://doi.org/10.1017/s0021849905050117.

What We Learned About YouTube SEO in 2021. URL: https://backlinko.com/youtube-ranking-factors (last accessed: 12.12.2021).

Zhang K., Xu H., Zhao S. and Yu Y. Online reviews and impulse buying behavior: the role of browsing and impulsiveness. Internet Research. 2018. Vol. 28. № 3. Р. 522–543. URL: https://doi.org/10.1108/IntR-12-2016-0377.

Ecommerce: зумери або мілленіали, хто перемагає? URL: https://mbatime4u.com/uk/marketing-uk/22030/ (дата звернення: 12.12.2021).

Більше ніж реальність: AR-технології в маркетингу. 2020. URL: https://cutt.ly/rYFcg0U (дата звернення: 13.12.2021).

Власюк Н. Хто такі лідери думок і як з ними працювати? Marketer.ua. 2019. URL: https://cutt.ly/8YFjhQo (дата звернення: 12.12.2021).

Доповнена реальність, або AR-технології. Як це працює? URL: http://thefuture.news/page1837780.html (дата звернення: 13.12.2021).

Єщенко П.С., Жебка В.В., Ступак С.В. Проблеми монетизації цифрового контенту. Економіка. Менеджмент. Бізнес. 2014. С. 22–27.

Куліков Д.О. Удосконалення комплексу маркетингу підприємства на засадах урахування потреб споживачів «Z». 2020. URL: https://cutt.ly/BYmIQNe (дата звернення: 09.12.2021).

Мороз Л.А., Косар Н.С., Кузьо Н.Є. Маркетингові комунікації локальних продуктових торговельних мереж України. Економіка та управління підприємствами. 2020. Вип. 41. С. 112–115. URL: https://doi.org/10.32843/infrastruct41-19.

Сідак А.Н. Маркетингові дослідження через Інтернет – інновація для України? URL: http://innovations.com.ua /uk/digitallab/26/234/845 (дата звернення: 26.03.2020).

Соціальні мережі як незамінний інструмент комунікації. Юридична газета онлайн. 2020. URL: https://cutt.ly/XYFwgXE (дата звернення: 12.12.2021).

Халилов Д. Маркетинг в социальных сетях. Москва : Манн, Иванов и Фербер, 2013. 376 с.

Calder B.J., Malthouse E.C. (2005) Managing Media and Advertising Change with Integrated Marketing. Journal of Advertising Research. doi: https://doi.org/10.1017/s0021849905050427.

Felix R., Rauschnabel P.A., Hinsch, C. (2017) Elements of strategic social media marketing. Journal of Business Research. No. 70 (1), pp. 118–126.

Hsin Chang H., Wen Chen S. (2008) The impact of online store environment cues on purchase intention: Trust and perceived risk as a mediator. Online Information Review. Vol. 32. No. 6, pp. 818–841. https://doi.org/ 10.1108/14684520810923953.

Keegan B.J., Rowley J. (2017) Evaluation and decision making in social media marketing. Management Decision. No. 55 (1), pp. 15–31. doi: https://doi.org/10.1108/MD-10-2015-0450.

Levin J., Mildrom P. (2010) Online Advertising: Heterogeneity and and Conflation in Market Design. American Economic Review Papers and Proceedings. No. 100, pp. 603–607. doi: https://doi.org/10.1257/aer.100.2.603.

Schwarzl S., Grabovska M. (2015) Online marketing strategies: the future is here. Journal of International Studies. No. 2 (8), pp. 187–196. doi: https://doi.org/10.14254/2071-8330.2015/8-2/16.

Tauder R. (2005) Getting Ready for the Next Generation of Marketing Communications. Journal of Advertising Research. No. 45 (1). doi: https://doi.org/10.1017/s0021849905050117.

What We Learned About YouTube SEO in 2021. URL: https://backlinko.com/youtube-ranking-factors (accessed 12 December 2021).

Zhang K., Xu H., Zhao S., Yu Y. (2018) Online reviews and impulse buying behavior: the role of browsing and impulsiveness. Internet Research. Vol. 28, no. 3, pp. 522–543. DOI: https://doi.org/10.1108/IntR-12-2016-0377.

Ecommerce: zumery abo millenialy, khto peremahaie? [Ecommerce: buzzers or millennials, who wins?]. URL: https://mbatime4u.com/uk/marketing-uk/22030/ (Last accessed: 12.12.2021). (in Ukrainian)

Bilshe nizh realnist: AR-tekhnolohii v marketynhu [More than reality: AR technology in marketing]. 2020. URL: https://cutt.ly/rYFcg0U (accessed 13 December 2021). (in Ukrainian)

Vlasiuk N. (2019) Khto taki lidery dumok, i yak z nymy pratsiuvaty? [Who are thought leaders and how to work with them?]. Marketer.ua. URL: https://cutt.ly/8YFjhQo (accessed 12 December 2021). (in Ukrainian)

Dopovnena realnist, abo AR-tekhnolohii. Yak tse pratsiuie? [Augmented reality, or AR technology. How does it work?]. URL: http://thefuture.news/page1837780.html (accessed 12 December 2021). (in Ukrainian)

Ieshchenko P.S., Zhebka V.V., Stupak S.V. (2014) Problemy monetyzatsii tsyfrovoho kontentu [Problems of mon¬etization of digital content]. Zbirnyk naukovykh prats «Ekonomika. Menedzhment. Biznes» [Collection of scientific works «Economics. Management. Business»], pp. 22–27. (in Ukrainian)

Kulikov D.O. (2020) Udoskonalennia kompleksu marketynhu pidpryiemstva na zasadakh vrakhuvannia potreb spozhyvachiv «Z» [Improving the marketing complex of the enterprise on the basis of taking into account the needs of consumers «Z»]. URL: https://cutt.ly/BYmIQNe (accessed 09 December 2021). (in Ukrainian)

Moroz L.A., Kosar N.S., Kuzo N.Ie. (2020) Marketynhovi komunikatsii lokalnykh produktovykh torhovelnykh merezhu Ukrainy [Marketing communications of local food trade networks of Ukraine]. Ekonomika ta upravlinnia pidpryiemstvamy [Economics and business management], vol. 41, pp. 112–115. DOI: https://doi.org/10.32843/infrastruct41-19. (in Ukrainian)

Sidak A.N. Marketyngovi doslidzhennya cherez Internet – innovaciya dlya Ukrayiny? [Internet Marketing Research – Innovation for Ukraine?]. URL: http://innovations.com.ua/uk/digitallab/26/234/845 (accessed 26 March 2021). (in Ukrainian)

Sotsialni merezhi yak nezaminnyi instrument komunikatsii [Social networks as an indispensable tool of communi¬cation] Yurydychna hazeta onlain [Legal newspaper online]. 2020. URL: https://cutt.ly/XYFwgXE (accessed 12 Decem¬ber 2021). (in Ukrainian)

Halilov D. (2013) Marketing v socialnyh setyah [Social Media Marketing]. Moscow: Mann, Ivanov i Ferber, p. 376. (in Russian)

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-29