ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ МЕНЕДЖМЕНТУ НА ПІДПРИЄМСТВАХ ГОТЕЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА У СУЧАСНИХ УМОВАХ

Автор(и)

  • В.А. Язіна Університет митної справи та фінансів
  • М.М. Кучер Університет митної справи та фінансів
  • Н.Ф. Стеблюк Університет митної справи та фінансів

DOI:

https://doi.org/10.32689/2523-4536/63-13

Ключові слова:

гостинність, підприємства готельного господарства, стратегія управління, менеджмент, міжнародний досвід

Анотація

Статтю присвячено засадам успішного розвитку та функціонування підприємств готельного господарства у сучасних умовах за допомогою використання ефективного менеджменту. У процесі формування ефективної системи загального управління якістю важливо орієнтуватися на поточні і перспективні потреби клієнтів, підтримувати лідерство керівника, забезпечувати повне залучення працівників готелю до вирішення завдань поліпшення якості послуг, застосовувати системний підхід до менеджменту та гарантувати постійне підвищення результатів підприємницької діяльності. Механізм управління якістю повинен базуватися на ефективних системах підбору та навчання персоналу, контролю якості послуг та моніторингу задоволення споживачів. У процесі розбудови цілісної системи управління якістю послуг, що надаються підприємствами готельного господарства, необхідно дотримуватися принципів маркетингу. Рівні продуктивності праці, виробничих та маркетингових витрат, а також якості є суттєвими чинниками прибуткової діяльності підприємств готельного господарства. Важливо втілювати в життя принципи кодексу етичного маркетингу; при цьому слід передбачити для споживачів можливість ідентифікації технологій, за якими здійснено надання готельних та супутніх послуг. Висвітлено сучасний стан розвитку підприємств готельного господарства. Наведено характеристику особливостей сучасного менеджменту підприємств готельного господарства. Розглянуто актуальність створення та розроблення актуальних напрямів для підприємств готельного господарства на вітчизняному рівні на основі міжнародного досвіду та обґрунтовано необхідність їх застосування на практиці як багатоелементної системи, що має позитивний вплив на функціонування національної економіки за допомогою індустрії гостинності. Готельне господарство розглянуто як один із головних детермінантів індустрії гостинності. Зазначено підходи до використання сучасного менеджменту в готельному господарстві. Визначено проблеми управління підприємствами готельного господарства та запропоновано шляхи вдосконалення менеджменту на сучасному етапі.

Посилання

Артемова О.М., Козлова В.А. Основи гостинності та туризму. URL: http://infotour.in.ua/artemova8-2.htm# (дата звернення: 01.12.2021).

Гоблик-Маркович Н.М. Напрями формування сучасної маркетингової стратегії розвитку підприємств готельно-ресторанного бізнесу. Перспективи розвитку готельно-ресторанної індустрії України: теорія, практика, інновації розвитку : тези доповідей Всеукраїнської науково-практичної конференції. Мукачеве : РВВ МДУ, 2018. 113 с.

Максимюк С.О. Організаційний механізм економічної безпеки на прикладі підприємств індустрії гостинності. Матеріали наукової конференції «Актуальні проблеми економіки і торгівлі в сучасних умовах євроінтеграції». Львів : ЛТЕУ, 2017. С. 428–430.

Миронова М.І., Миронов Ю.Б. Показники ефективності діяльності підприємств індустрії гостинності. Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції «Сучасні технології менеджменту, інформаційне, фінансове та облікове забезпечення розвитку економіки в умовах євроінтеграції». Черкаси : Східноєвропейський університет економіки і менеджменту, 2020. C. 517–520.

Тараненко І.В. Маркетингові інновації: теоретико-методичні засади та досвід упровадження в країнах ЄС. 2012. № 4. С. 58–65. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mimi_2012_4_8 (дата звернення: 01.12.2021).

Університет Джонсона та Уельсу (JWU). URL: https://online.jwu.edu/blog/ hospitality-trends-watch-2021 (дата звернення: 01.12.2021).

«Revfine» платформа знань з індустрії гостинності та туризму. URL: https://www.revfine.com/hospitality-industry (дата звернення: 01.12.2021).

Artemova O.M., Kozlova V.A. Osnovi gostinnostі ta turizmu. (in Ukrainian)

Goblyk-Markovych N.M. (2018) Napryamy formuvannya suchasnoyi marketyngovoyi strategiyi rozvytku pidpryyemstv gotelno-restorannogo biznesu [Directions of formation of modern marketing strategy of development of the enterprises of hotel and restaurant business]. Mukachevo: RVV MDU, p. 113. (in Ukrainian)

Maksimyuk S.O. (2017) Organіzacіjnij mekhanіzm ekonomіchnoi bezpeki na prikladі pіdpriemstv іndustrіi gostinnostі [Organizational mechanism of economic security on the example of enterprises of the hospitality industry]. Lviv: LTEU, pp. 428-430. (in Ukrainian)

Mironova M.І., Mironov Y.B. (2020) Pokazniki efektivnostі dіyal'nostі pіdpriєmstv іndustrії gostinnostі [Indicators of efficiency of enterprises of the hospitality industry]. Cherkasy: Eastern European University of Economics and Management, pp. 517-520. (in Ukrainian)

Taranenko І.V. (2012) Marketingovі іnnovacіi: teoretiko-metodichnі zasadi ta dosvіd uprovadzhennya v krainah ES [Marketing innovations: theoretical and methodological principles and experience of implementation in EU countries]. 2012. № 4. pp. 58-65. (in Ukrainian)

Unіversitet Dzhonsona ta Uel'su (JWU).

«Revfine» platforma znan z іndustrіi gostinnostі ta turizmu. (in Ukrainian)

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-29