ВИМІРЮВАННЯ ЯКОСТІ ГОТЕЛЬНИХ ПОСЛУГ НА ОСНОВІ КРИТЕРІЇВ СПРИЙНЯТТЯ КЛІЄНТАМИ
DOI:
https://doi.org/10.32689/2523-4536/73-11Ключові слова:
готель, послуга, вимірювання, якість, критерії сприйняття клієнтами, матриця важливості та задоволеності послугами готелюАнотація
Стаття присвячена актуальній проблемі вимірювання якості готельних послуг на основі критеріїв сприйняття клієнтами. Відзначено, що традиційні методи вимірювання якості готельних послуг, які базуються на об’єктивних показниках, не завжди відповідають реальному рівню задоволеності клієнтів. Обґрунтовано, що сприйняття якості є суб’єктивним і залежить від індивідуальних потреб, очікувань та вражень кожного клієнта. Метою статті є розробка та обґрунтування методики комплексного вимірювання якості готельних послуг на основі критеріїв сприйняття клієнтами, що дозволить підвищити ефективність управління якістю та забезпечити конкурентоспроможність готельного підприємства. Розглянуто сутність понять «якість готельної послуги» та «сприйняття якості готельної послуги», ідентифіковано та систематизовано критерії сприйняття якості готельних послуг. Запропоновано матрицю важливості та задоволеності послугами готелю для візуалізації критеріїв сприйняття та рівня задоволення клієнтів. Матриця важливості та задоволеності послугами готелю сприятиме фокусуванню на ключових проблемах клієнтів, підтримці сильних сторін, які формують лояльність клієнтів, оптимізації витрат на менш важливих критеріях якості, покращенню загального рівня задоволеності, підвищенню конкурентоспроможності та прибутковості готелю.
Посилання
Мельник І.М., Химич Т.В. Сучасні підходи до оцінки якості обслуговування в готельних підприємствах. Інфраструктура ринку. 2017. Вип. 14. С. 155-161. URL: http://www.market-infr.od.ua/journals/2017/14_2017_ukr/29.pdf
Круковська О.В. Оцінка якості продукції та послуг готельно-ресторанного бізнесу. Економіка та суспільство. 2023. № 56. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2984
Ільницька-Гикавчук Г.Я. Фактори підвищення якості готельних послуг. Вісник Хмельницького національного університету. 2019. № 6. Т. 1. С. 75-77. URL: http://journals.khnu.km.ua/vestnik/wp-content/uploads/2021/01/16-13.pdf
Мельник І.М., Полотай Б.Я. Особливості формування якості готельних послуг в Україні. Причорноморські економічні студії. 2019. Вип. 45. С. 185-189. URL: http://bses.in.ua/journals/2019/45_2019/36.pdf
Капліна А.С. Методичний підхід до оцінки якості готельних послуг. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. 2016. № 2 (74). С. 70-76. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/300243498.pdf
Джгуташвілі Н.М. Управління клієнт-орієнтованістю персоналу як інструмент підвищення якості сервісного продукту готелю. Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. Серія: Економіка і управління. 2020. № 4. Т. 31 (70). С. 108-116. URL: https://www.econ.vernadskyjournals.in.ua/journals/2020/31_70_ 4/31_70_4_1/22.pdf
Melnyk I.M., Khymych T.V. (2017) Suchasni pidkhody do otsinky yakosti obsluhovuvannya v hotelʹnykh pidpryyemstvakh [Modern approaches to assessing the quality of service in hotel enterprises]. Infrastruktura rynku [Market infrastructure]. No. 14. P. 155-161. Available at: http://www.market-infr.od.ua/journals/2017/14_2017_ukr/29.pdf
Krukovska O.V. (2023) Otsinka yakosti produktsiyi ta posluh hotelʹno-restorannoho biznesu [Assessment of the quality of products and services of the hotel and restaurant business]. Ekonomika ta suspilʹstvo [Economy and Society]. No. 56. Available at: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2984
Ilnytska-Hykavchuk H.YA. (2019) Faktory pidvyshchennya yakosti hotelʹnykh posluh. [Factors for improving the quality of hotel services]. Visnyk Khmelʹnytsʹkoho natsionalʹnoho universytetu [Bulletin of the Khmelnytsky National University]. No. 6. Vol. 1. P. 75-77. Available at: http://journals.khnu.km.ua/vestnik/wp-content/uploads/2021/01/16-13.pdf
Melnyk I.M., Polotay B.Ya. (2019) Osoblyvosti formuvannya yakosti hotelʹnykh posluh v Ukrayini [Peculiarities of forming the quality of hotel services in Ukraine]. Prychornomorsʹki ekonomichni studiyi [Black Sea Economic Studies]. No. 45. P. 185-189. Available at: http://bses.in.ua/journals/2019/45_2019/36.pdf
Kaplina A.S. (2016) Metodychnyy pidkhid do otsinky yakosti hotelʹnykh posluh [Methodical approach to assessing the quality of hotel services]. Naukovyy visnyk Poltavsʹkoho universytetu ekonomiky i torhivli [Scientific Bulletin of the Poltava University of Economics and Trade]. No. 2 (74). P. 70-76. Available at: https://core.ac.uk/download/pdf/300243498.pdf
Dzhhutashvili N.M. (2020) Upravlinnya kliyent-oriyentovanistyu personalu yak instrument pidvyshchennya yakosti servisnoho produktu hotelyu [Managing customer-oriented personnel as a tool for improving the quality of a hotel service product]. Vcheni zapysky TNU imeni V.I. Vernadsʹkoho. Seriya: Ekonomika i upravlinnya [Scientific Notes of TNU named after V.I. Vernadsky. Series: Economics and Management]. No. 4. Vol. 31 (70). P. 108-116. Available at: https://www.econ.vernadskyjournals.in.ua/journals/2020/31_70_4/31_70_4_1/22.pdf