ТЕХНОЛОГІЇ АНАЛІЗУ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЙ ЯК ІНСТРУМЕНТ ПІДВИЩЕННЯ ПОКАЗНИКІВ ЕФЕКТИВНОСТІ В СИСТЕМІ ЦИФРОВОЇ ЕКОНОМІКИ УСТАНОВ БАНКІВСЬКИХ ПОСЛУГ
DOI:
https://doi.org/10.32689/2523-4536/79-4Ключові слова:
цифрова економіка, системний аналіз, штучний інтелект, обробка природньої мови, мовна аналітика, юніт-економіка, наскрізна аналітика, онлайн банкінг, управлінський облікАнотація
У статті представлено результати прикладного наукового дослідження, спрямованого на впровадження мовної аналітики в інфраструктуру банківських установ шляхом розробки та тестування багатомодульної агентської системи, побудованої на основі великих мовних моделей. На основі інструментів штучного інтелекту для мовної аналітики розроблено інноваційні форми аналітичної звітності, адаптовані до специфіки управлінського обліку в банківських установах. У межах системного підходу до розвитку цифрової економіки обґрунтовано доцільність застосування комплексного аналітичного інструментарію, що інтегрує принципи юніт-економіки, наскрізної аналітики та сучасні технології автоматизованого аналізу комунікацій на основі великих мовних моделей в інформаційно-аналітичні системи банківських установ.
Посилання
Brynjolfsson E., McAfee A. The Second Machine Age: Work, Progress, and Prosperity in a Time of Brilliant Technologies. Journal of Economic Perspectives. 2014. 28(2). P. 3–28.
Turing A. M. Computing Machinery and Intelligence. Mind. 1950. Vol. 59. № 236. P. 433–460.
Fleischer M. Speech analytics: Turning call-centre voice of the customer into business intelligence. International Journal of Market Research. 2007. Vol. 49. № 2. P. 1–3.
Das S.R. Text and Context: Language Analytics in Finance, Foundations and Trends in Finance. 2014. Vol. 3. P. 145–261.
Lopez-Lira A. Bridging Language Models and Financial Analysis. Quantitative Finance. 2025. Vol. 12(1). P. 1–28.
Chu H., Zhan X. The Impact of Digital Banking Services on Customer Satisfaction. Frontiers in Business, Economics and Management. 2025. Vol. 15(3). P. 356–367.
Shah S., Sharma R. Unit Economics as a Driver of Digital Business Scalability: Evidence from Financial Services Sector. Journal of Digital Business and Finance. 2023. Vol. 7(2). P. 125–138.
Ozili P.K. Economic Research in Banking – A Survey. Strategic Resilience, Cyber Security and Risk Management (Contemporary Studies in Economic and Financial Analysis, Vol. 111B). Leeds: Emerald Publishing. 2023. P. 217–226.
Lemon K.N., Verhoef P.C. Understanding customer experience throughout the customer journey. Journal of Marketing. 2016. Vol. 80(6). P.69–96.
Jurafsky D., Martin J.H. Challenges and Advances in Automatic Speech Recognition for Financial Services. IEEE Transactions on Audio, Speech, and Language Processing. 2023. Vol. 31. P. 1125–1140.