ВИКОНАВСЬКА МАЙСТЕРНІСТЬ У ТВОРЧОМУ РОЗВИТКУ ЗДОБУВАЧІВ МУЗИЧНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.32689/maup.ped.2023.3.4Ключові слова:
виконавська майстерність, творчий розвиток, музично-виконавські здібності, концертна діяльність, здобувачі музичної освітиАнотація
Дана стаття розглядає важливість виконавської майстерності у професійній підготовці здобувачів музичної освіти. Встановлено, що високохудожнє виконання вокальних творів має суттєвий вплив на слухачів, здатне викликати глибоке емоційне враження та зацікавленість до вокального мистецтва. У статті розглядаються різні аспекти виконавської майстерності, такі як техніка виконання, виразність, інтерпретація та передача емоцій. Підкреслено, що достатній рівень виконавської майстерності є необхідною умовою для успішного розвитку музичних талантів та забезпечення професійної кар’єри в галузі вокального мистецтва. З’ясовано, що виконавська майстерність є ключовим аспектом у сфері музики, що вимагає глибокого розуміння та відповідних навичок. Виконавець, незалежно від свого музичного інструменту чи жанру, повинен володіти не тільки технікою, але й здатністю передати почуття, емоції та індивідуальність через своє виконавство. Обгрунтовано, що виконавська майстерність є процесом неперервного розвитку, що потребує самодисципліни, праці та відданості музиці. Шлях до музичної вишуканості полягає в удосконаленні технічних навичок, розумінні музичної мови та власному творчому самовираженні. Крім того, виконавець повинен бути відкритим до нових ідей, експериментів та зв’язку зі слухачами. Наведено значення репертуару у підготовці студентів до концертно-виконавської діяльності яке полягає у тому, що крім розвитку їх голосових можливостей, формується художній смак, розвиваються загальні музично-виконавські здібності: слух, ритм, емоційність, артистизм. Наведені у статті підходи та рекомендації можуть сприяти розвитку виконавської майстерності та досягненню музичної вишуканості.
Посилання
Гребенюк Н. Є. Вокально-виконавська творчість: дис. … д-ра мистецтвознавства : спец. 17.00.03. Київ, 2000. 369 с.
Єрошенко О. В. Основи вокальної методики: програма та метод. матеріали до курсу / уклад.: О. В. Єрошенко. Харків : ХДАК, 2005. 22 с.
Ковальова С. В. Розвиток творчої активності вчителів музики в сучасних умовах: теорія й практика : наук.-метод. посіб.. Біла Церква : КОІПОПК, 2004. 228 с.
Козленко В. Формування творчої особистості учня. Рідна школа. 1999. №5. С. 5–9.
Моляко В. Творча та інтелектуальна обдарованість у структурі особистості професіонала. Рідна школа: щоміс. наук.-пед. журн. / М-во освіти і науки України. Київ: Рідна школа, 2011. № 12. С. 7–11.
Олексюк О.М. Творча самореалізація майбутнього фахівця-музиканта в інтерпретаційному процесі. Наукові записки Тернопільського ДПУ імені В. Гнатюка. Серія: Педагогіка. Тернопіль, 1999. № 3. С. 116–120.