УПРАВЛІННЯ ЕФЕКТИВНІСТЮ СТРАТЕГІЇ ЦИФРОВОГО БІЗНЕСУ

Автор(и)

  • Л. Г. Квасній Прикарпатський інститут імені Михайла Грушевського Міжрегіональної академії управління персоналом https://orcid.org/0000-0001-5248-544X
  • З. В. Квасній Прикарпатський інститут імені Михайла Грушевського Міжрегіональної академії управління персоналом https://orcid.org/0000-0001-9124-1579
  • О. М. Грицко Львівський національний університет ветеринарної медицини та біотехнологій імені Степана Ґжицького

DOI:

https://doi.org/10.32689/2523-4536/66-10

Ключові слова:

цифровий бізнес, бізнес-стратегії, цифровізація, цифрові трансформації, цифрові можливості, управління ефективністю

Анотація

Мета роботи полягає в обґрунтуванні доцільності управління ефективністю стратегії цифрового бізнесу компанії на основі ресурсного підходу та динамічних можливостей, включаючи людські можливості, спільну роботу, інновації та технічні можливості, що дозволяють стимулювати цифрову трансформацію. В статті досліджено концепції, пов’язані з цифровою трансформацією в бізнесі. Методологія: на основі методів узагальнення наукових досліджень запропоновано під цифровою бізнес-стратегією розуміти комплексний план дій, сформульований для розвитку управлінських та операційних можливостей та отримання конкурентоспроможних цінностей в умовах цифрової трансформації. Використовуючи методи логічного мислення та економічного аналізу, доведено, що фірмам, які прагнуть до цифрової трансформації, потрібні цифрові можливості і ресурси, щоб забезпечити динамічні можливості (тобто гнучкість, швидкість і високий ступінь пристосування), щоб забезпечити швидку реакцію та здатність використовувати усі можливості на фоні швидких змін. Обґрунтовано важливість дієвості системи в цифровій бізнес-стратегії фірми. Розглянуто можливі варіанти реалізації цифрової бізнес-стратегії та взаємодії цифрової стратегії, бізнес- та ІТ-стратегій. Акцентовано увагу на тому, що міжфункціональний характер цифрової бізнес-стратегії призводить до того, що в останні роки статичний аналіз стає все більш неефективним, що підвищує попит на безперервну та динамічну реконфігурацію бізнес-ресурсів у різноманітних організаційних процесах, включаючи розширення можливостей у сфері операційного менеджменту, управління, інновацій та зростання вимог клієнтів. Наукова новизна: запропоновано визначення цифрової бізнес-стратегії як комплексного плану дій, сформульованого для розвитку управлінських та операційних можливостей та отримання конкурентних переваг в умовах цифрової трансформації та врахування динамічних можливостей. Доведено, що динамічні можливості є важливим інструментом для забезпечення ефективності цифрової трансформації. Аргументовано, що фірмам, які прагнуть до цифрової трансформації, потрібні цифрові можливості і ресурси, щоб забезпечити динамічні можливості (тобто гнучкість, швидкість і високий ступінь пристосування) і швидку реакцію управлінського персоналу на зміни, включаючи здатність використовувати усі можливості на фоні цих змін. Висновки. Встановлено, що цифрова трансформація потребує наявності співробітників з високим рівнем навичок аналізу даних і вмінням вирішувати проблеми за допомогою цифрових інструментів і цифрового робочого середовища, і організації повинні бути готові співпрацювати з іншими компаніями, щоб полегшити подолання можливих проблем, а також отримання можливостей для підвищення шансів на досягнення ефективних бізнес-результатів. Запропоновано основні шляхи, що ведуть до ефективного управління цифровою бізнес-стратегією фірми.

Посилання

Fitzgerald, M., Kruschwitz, N., Bonnet, D., and Welch, M. (2014). Embracing digital technology: A new strategic imperative. Management Review, 55:2, pp. 1–12. URL: https://www.researchgate.net/publication/322340970_Digital_Business

Peter, C. Verhoef, Thijs Broekhuizen, Yakov Bart, Abhi Bhattacharya, John Qi Dong, Nicolai Fabian, Michael Haenlein Digital transformation: A multidisciplinary reflection and research agenda. Journal of Business Research. Volume 122, January 2021, Pр. 889–901.

Lebas and Euske, (2002). A conceptual and operational delineation of performance. URL: https://www.researchgate.ne

David Otley Performance management: a framework for management control systems research. Management Accounting Research. Volume 10, Issue 4, December 1999, Pр. 363–382.

Tangen, S. (2005) Demystifying Productivity and Performance. International Journal of Productivity and Performance Management, 54, Pр. 34-46. URL: https://www.scirp.org

Atkinson, A. and Messy, F. (2012) Measuring Financial Literacy Results of the OECD. International Network on Financial Education (INFE) Pilot Study. URL: https://www.scirp.org

Neely, Andy (2002) Business Performance Measurement. Theory and Practice. Cambridge University Press, URL: http://www.untag-smd.ac.id

Amit, R. and Schoemaker, P. (1993) Strategic Assets and Organizational Rent. Strategic Management Journal, 14, 33–46. URL: https://www.scirp.org .

Henderson, J.C. and Venkatraman, H. (1999) Strategic Alignment Leveraging Information Technology for Transforming Organizations. IBM Journal of Research and… URL: https://www.scirp.org

Краус Н. М., Голобородько О. П., Краус К. М. Цифрова економіка: тренди та перспективи авангардного характеру розвитку. Ефективна економіка. 2018. № 1. URL: http:// www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6047

Mithas, S. & Lucas, Jr H. C. (2010) What is Your Digital Business Strategy? ... (2013) Digital Business Strategi. URL: https://economyandsociety.in.ua

Pagani, М. Digital Business Strategy and Value Creation. (1994)Мarketing choices. URL: https://www.researchgate.net

A. Bharadwaj, O. A. Sawy, N. Venkatraman (2013) Digital business strategy: toward a next generation of insights. Business, Computer Science · Management Information. URL: https://www.semanticscholar.org

Bharadwaj, Anandhi, El Sawy, Omar A., Pavlou, Paul A. Digital transformations of the publishing industry : monograph. URL: https://www.researchgate.net

V. Grover, R. Kohli (2013) Digital business strategies (DBS) offer significan Business; Management Information Systems Quarterly. URL: https://www.semanticscholar.org

Teece, D. (2018) Business models and dynamic capabilities. ScienceDirect. Volume 51, Issue 1, February 2018, Pр. 40-49. URL: https://www.sciencedirect.com

Vinit Parida, Thommie Burström, IvankaVisnjic, Joakim Wincent. Orchestrating industrial ecosystem in circular economy: A two-stage transformation model for large manufacturing companies. Journal of Business Research. Volume 101, August 2019, Pр. 715-725. URL: https://www.sciencedirect.com.

Fischer, I., Avrashi, S., Oz, T., Fadul, R., Gutman, K., Rubenstein, D., Kroliczak, G., Goerg, S. and Glöckner, A. (2020). The behavioural challenge of the COVID-19 pandemic: indirect measurements and personalized attitude changing treatments (IMPACT). № 7(8).

Fitzgerald, M., Kruschwitz, N., Bonnet, D., and Welch, M. (2014). "Embracing digital technology: A new strategic imperative." Management Review (55:2), pp. 1–12. Retrieved from: https://www.researchgate.net/publication/322340970_Digital_Business

Peter C. Verhoef, Thijs Broekhuizen, Yakov Bart, Abhi Bhattacharya, John Qi Dong, Nicolai Fabian, Michael Haenlein Digital transformation: A multidisciplinary reflection and research agenda. Journal of Business Research. Volume 122, January 2021, Pр. 889–901.

Lebas and Euske, (2002). A conceptual and operational delineation of performance. Retrieved from: https://www.researchgate.ne.

David Otley Performance management: a framework for management control systems research. Management Accounting Research. Volume 10, Issue 4, December 1999, Pр. 363–382.

Tangen, S. (2005) Demystifying Productivity and Performance. International Journal of Productivity and Performance Management, 54, Pр. 34–46. Retrieved from: https://www.scirp.org

Atkinson, A. and Messy, F. (2012) Measuring Financial Literacy Results of the OECD/International Network on Financial Education (INFE) Pilot Study. Retrieved from: https://www.scirp.org

Neely, Andy (2002) Business Performance Measurement. Theory and Practice. Cambridge University Press. Retrieved from: http://www.untag-smd.ac.id

Amit, R. and Schoemaker, P. (1993) Strategic Assets and Organizational Rent. Strategic Management Journal, 14, 33–46. Retrieved from: https://www.scirp.org.

Henderson, J.C. and Venkatraman, H. (1999) Strategic Alignment Leveraging Information Technology for Transforming Organizations. IBM Journal of Research and… Retrieved from: https://www.scirp.org.

Kraus, N. M., Goloborodko, O. P. and Kraus, K. M. (2018). Tsyfrova ekonomika: trendy ta perspektyvy avanhardnoho kharakteru rozvytku [Digital economy: trends and perspectives of the abangard change of development]. Efektyvna ekonomika, vol. 1, Retrieved from: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6047 [in Ukrainian].

Mithas, S. & Lucas, Jr H. C. (2010) What is Your Digital Business Strategy? ... (2013) Digital Business Strategi. Retrieved from: https://economyandsociety.in.ua

Pagani, М. Digital Business Strategy and Value Creation. (1994) and marketing choices. Retrieved from: https://www.researchgate.net.

A. Bharadwaj, O. A. Sawy, N. Venkatraman (2013) Digital business strategy: toward a next generation of insights. Business, Computer Science · Management Information. Retrieved from: https://www.semanticscholar.org.

Bharadwaj, Anandhi, El Sawy, Omar A., Pavlou, Paul A.,.Digital transformations of the publishing industry : monograph. Retrieved from: https://www.researchgate.net.

V. Grover, R. Kohli; (2013) Digital business strategies (DBS) offer significan Business; Management Information Systems Quarterly. Retrieved from: https://www.semanticscholar.org.

D. Teece ·(2018) Business models and dynamic capabilities. ScienceDirect. Volume 51, Issue 1, February 2018, Pр 40–49. Retrieved from: https://www.sciencedirect.com.

Vinit Parida,Thommie Burstrоm, IvankaVisnjic, Joakim Wincent Orchestrating industrial ecosystem in circular economy: A two-stage transformation model for large manufacturing companies. Journal of Business Research. Volume 101, August 2019, Pр. 715–725. Retrieved from: https://www.sciencedirect.com.

Fischer, I., Avrashi, S., Oz, T., Fadul, R., Gutman, K., Rubenstein, D., Kroliczak, G., Goerg, S. and Glöckner, A. (2020). The behavioural challenge of the COVID-19 pandemic: indirect measurements and personalized attitude changing treatments (IMPACT). Royal Society Open Science, 7(8).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-30