УДОСКОНАЛЕННЯ УПРАВЛІННЯ ТУРИСТИЧНИМИ ДЕСТИНАЦІЯМИ РЕГІОНАЛЬНОГО РІВНЯ В УМОВАХ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ ВЛАДИ В УКРАЇНІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-9660-2019-4(6)-158-166

Ключові слова:

державне управління, місцеве самоврядування, туризм, туристична дестинація, система управління сферою туризму, децентралізація, модель управління, регіональні туристичні організації.

Анотація

Обґрунтовано, що створення регіональних організацій управління туристичними дестинаціями на засадах державно-приватного партнерства (у частині об’єднання коштів і зусиль) в туристичній сфері може стати ефективною моделлю управління сферою туризму в умовах децентралізації влади в Україні. Виділено кілька основних переваг для владних органів, громадського суспільства та бізнесу від об’єднання зусиль та коштів для розвитку туристичної сфери. Висновки спираються на європейський та світовий досвід, а також рекомендації Всесвітньої Туристичної Організації (ЮНВТО) щодо факторів успіху організацій менеджменту/маркетингу дестинаціями (Destination Management/Marketing Organization, DMO – термін, яким визначаються регіональні організації управління туристичними дестинаціями в західних країнах). Сучасний стан роботи організацій менеджменту дестинацій в світі постав перед викликами зміни курсу з маркетингу на менеджмент, як провідної їх функції, що потребує збільшення відповідальності та переосмислення їх діяльності. Розкрито сутність терміну «дестинація» згідно рекомендаціям ЮНВТО та визначено цей термін як основний, що використовується при визначенні туристичного регіону. Розкрито основні фактори успіху, складові елементи ефективної регіональної туристичної організації управління дестинацією, такі як: лідерство, інституціональна визначеність, об’єднання державних та приватних бюджетів, ефективний менеджмент та стратегічне бачення, що співвідноситься зі сталим розвитком туристичної дестинації. Розглянуто можливі шляхи фінансування та юридичного підпорядкування регіональних організацій управління туристичними дестинаціями згідно законодавства України та обґрунтовано, що ці питання потребують більш глибокого вивчення та розробки практичних рекомендацій щодо впровадження, оскільки на сьогодні прозорої системи, яка б дозволила фінансування недержавної установи за рахунок державних коштів немає.

Посилання

Жук І. Туристична реформа як інструмент соціально-економічного розвитку України [Електронний ресурс] / Ірина Жук // Соціально-економічні проблеми і держава. — 2016. — №. 1 (14). — С. 152-159. — Режим доступу до журн.: http://sepd.tntu.edu.ua/ images/stories/pdf/2016/16zizdou.pdf.

Алєксєєва Ю. Використання досвіду європейських країн у реформуванні системи управління туристичною галуззю України // Теорія та практика державного управління. №. 6: Нові механізми регіонального розвитку: Матеріали наук.-практ. конф., 12 груд. 2003 р. — Х.: Вид-во ХРІДУ НАДУ “Магістр”, 2004. — С. 10-12.

Биркович В.І. Удосконалення державного регулювання розвитку туризму на регіональному рівні / Віктор Іванович Бірковський// Стратегічні пріоритети. . — 2007. — №. 4(5). — С. 157-163.

Бойко О. В. Особливості формування та реалізації туристичної політики держави: міжнародний, національний, регіональний досвід : монографія / О. В. Бойко ; за ред. А. Ю. Парфіненка. — Х. : ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2013. — 279 с.

Біль М.М. Механізм державного управління туристичною галуззю на реґіональному рівні: теоретико-прикладний аспект [Текст] / М. М. Біль; за наук. ред. д. е. н. О. П. Крайник. — Львів : ЛРІДУ НАДУ, 2011. — 228 с. — ISBN 978-966-8687- 91-4.

Мальська М. Удосконалення державного регулювання розвитку туризму в Україні з урахуванням міжнародного досвіду/ Марта Мальська//Вісник Львівського університету. Серія міжнародні відносини. — 2012. — №. 29 (ч. 2). — С. 143-151.

Borzyszkowski, Jacek. (2013). Destination management organizations (DMOs) and crisis management. Journal of Tourism and Services. 8. Weston, R. and Davies, N. (2007) ‘The Future of Transport and Tourism: A Delphi Approach’, Tourism and Hospitality Planning & Development, Vol. 4, No. 2, 121-133.

Anszperger Andrzej. (2017). The Role of Public Administration in Tourism Development in the Case of the Torun County. Public policy and administration, Vol. 16, No 4, p. 553–566.

Офіційні визначення ЮНВТО. — Режим доступу: https://www.e-unwto.org/ doi/book/10.18111/9789284420858.

UNWTO Guidelines for Institutional Strengthening of Destination Management Organizations (DMOs). — Режим доступу: http://www2.unwto.org/publication/ unwto-guidelines-institutional-strengthening- destination-management-organizations- dmos-p

Transforming our world: The 2030 agenda for Sustainable development. — Режим доступу: http:// sustainabledevelopment. un.org/ A/RES/70/1

Офіційний сайт туристичного офісу м. Берлін, Німеччина — Режим доступу: https://about.visitberlin.de/en/ourcorporate- structure.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-19

Як цитувати

Колєда, Г. І. (2019). УДОСКОНАЛЕННЯ УПРАВЛІННЯ ТУРИСТИЧНИМИ ДЕСТИНАЦІЯМИ РЕГІОНАЛЬНОГО РІВНЯ В УМОВАХ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ ВЛАДИ В УКРАЇНІ. Експерт: парадигми юридичних наук і державного управління, (4(6), 158-166. https://doi.org/10.32689/2617-9660-2019-4(6)-158-166

Номер

Розділ

РЕГІОНАЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ ТА МІСЦЕВЕ САМОВРЯДУВАННЯ