НАПРЯМИ ФОРМУВАННЯ ПОЗИТИВНОГО ІМІДЖУ ОРГАНІВ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ ЗА РАХУНОК РОЗВИТКУ ПОТЕНЦІАЛУ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-9660-2019-4(6)-186-200

Ключові слова:

інформаційно-комунікаційні технології, імідж органів державної влади, електронний уряд, соціальні мережі, комунікація.

Анотація

У розвинених демократичних країнах, співпраця між владою та суспільством, багато в чому, базується на механізмах зв’язків з населенням та інформаційному обслуговуванні громадськості. Відповідно, органи державної влади, що надають послуги населенню, повинні створити відкритий процес спілкування, зрозумілий для всіх його учасників. Головна мета такого процесу – налагодити тісне спілкування з громадянами та іншими неурядовими суб’єктами, залучити їх до процесу прийняття державно-управлінських рішень та підтримувати постійний діалог, який дає можливість зрозуміти потреби та бажання суспільства. Виконання цього важливого завдання для суспільства можливе за умови створення належної державної інформаційно-комунікативної політики та забезпечення ефективної системи громадського спілкування в органах управління на всіх рівнях. У статті визначено основні напрями формування позитивного іміджу органів державного управління за рахунок розвитку потенціалу інформаційних технологій та проаналізовано шляхи реалізації напрямів формування позитивного іміджу органів державного управління. Встановлено різноманітні організаційні форми комунікації, які використовуються для розповсюдження інформації про підсумки роботи органів державної влади. Зокрема, зазначено, що втілення проектів електронного уряду має здійснюватися у співпраці з усіма національними структурами та органами місцевого самоврядування і повинне мати схвалення міжнародних партнерів. Розглянуто основні проекти електронного урядування: електронні послуги, Digital by Default, електронний документообіг, «Трембіта», відкритість даних. В статті визначено також і роль нових інструментів взаємодії з державними установами, якими є соціальні мережі (Facebook, Twitter, Youtube тощо). Вони зосереджуються на розміщенні фотографій, використанні сучасних інструментів інфографіки та описових відео, замість текстових описів і впливають на публіку на більш глибокому та інтуїтивно-зрозумілому рівні. На даний час, існує багато проблем із комунікаційним процесом в області зв’язків з громадськістю. В уряді продовжується розробка його модернізації, під час якої виникають проблеми з інформацією та просуванням інтересів державної політики. У статті сформульовано основні проблеми, що перешкоджають розвитку позитивного іміджу органів влади та знижують ефективність державних відносин у зв’язках із громадськістю. Для оптимізації впливу влади на перебіг соціальних процесів у суспільстві, на даний час, потрібна підтримка громадськості та ефективний зворотній зв’язок між нею та державою. Зв’язки з громадськістю сприяють забезпеченню діалогу між державними установами та громадянами, з урахуванням громадської думки, через стимулювання процесів залучення громадян до роботи державних установ. Встановлення діалогу з громадськістю, наразі, стало важливим інструментом впровадження процесів демократизації та забезпечення публічності влади.

Посилання

Акімов О.О. Світовий досвід комунікаційної діяльності органів публічної влади / О.О. Акімов // Забезпечення конструктивного діалогу між владою та суспільством : матеріали наук.-практ. конф. 28 квітня 2016 р. – Одеса : ОРІДУ НАДУ, 2016. – С. 57–61.

Павельєва А.Р. Теоретичні та практичні аспекти формування іміджмейкінгу в органах публічної влади / А.Р. Павельєва // Соціально-гуманітарний випуск. – 2018. – Вип. 24. – С. 134-135. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.newroute.org. ua/wp-content/uploads/2018/11/Vypusk-24. pdf

Глущенко К.С. Зарубіжний досвід підготовки фахівців у сфері державного PR / К.С. Глущенко // Інвестиції: практика і досвід. – 2016. – № 16. – С. 85-88

Кізілов Ю.Ю. Зарубіжний досвід проходження державної служби та можливості його використання в Україні в умовах адміністративної реформи / Ю.Ю. Кізілов // Аспекти публічного управління. – 2016 – № 6 – 7 (червень-липень). – С. 57 – 65.

Пантелейчук І.В. Механізми формування та реалізації державної іміджевої стратегії. / І.В. Пантелейчук // Державне управління: удосконалення та розвиток: електрон. наук. фах. вид. – 2012. – № 9.

Сторожев Р.І. Резерв вищих керівних кадрів – один із механізмів формування позитивного іміджу державного управління / Р.І. Сторожев // Право та державне управління: зб. наук. праць. – Запоріжжя: КПУ. – 2015. – № 1. – С. 111-116.

Тимофєєв С.П. Зв’язки органів публічного управління з громадськістю як важливий елемент розбудови громадянського суспільства / С.П. Тимофєєв, О.В. Кириленко // Наукові праці [Чорноморського державного університету іме- ні Петра Могили комплексу «Києво-Могилянська академія»]. Серія : Державне управління. – 2017. – Т. 305, Вип. 293. – С. 61-66. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/Npchdu_2017_305_293_13

Дяченко М.І., Коваленко Г.О. Взаємодія органів місцевого самоврядування та органів державної влади з громадськістю регіону. / М.І. Дяченко, Г.О. Коваленко // Державне управління: удосконалення та розвиток. – 2018. – № 3. – С. 1-6 – [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www. dy.nayka.com.ua/?op=1&z=1202

Розпорядження КМУ «Про схвалення Концепції розвитку електронного урядування в Україні» // [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://zakon.rada. gov.ua/laws/main/649-2017-%D1%80

Урядовий портал / Уряд схвалив Концепцію розвитку електронного урядування в Україні до 2020 року // [Електронний ресурс] – Режим доступу: https:// www.kmu.gov.ua/news/250283206

Урядовий портал / Е-урядування – ключ до реформ в Україні // [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://www.kmu. gov.ua/news/e-uryaduvannya-klyuch-doreform- v-ukrayini

Джерело: [Електронний ре- сурс] – Режим доступу: http://cnap.gov.ua/ node/1077

Крихтіна Ю.О., Островерх Н.І. Підвищення ефективності державного управління за рахунок використання передових інформаційно-комунікаційних технологій / Ю.О. Крихтіна, Н.І. Островерх // Публічне управління та адміністрування у процесах економічних реформ: зб. тез доповідей ІІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції, 18-19 квітня 2019 р. – Херсон: ДВНЗ «ХДАУ». – 2019. – С. 333.

Постанова КМУ від 04.01.2002 р. № 3 «Про Порядок оприлюднення у мережі Інтернет інформації про діяльність органів виконавчої влади» // [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/ laws/main/3-2002-%D0%BF

Наказ від 25.11.2002 р. № 327/225 «Про затвердження Порядку інформаційного наповнення та технічного забезпечення Єдиного веб-порталу органів виконавчої влади» // [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/ laws/main/z1021-02.

Габро І.В. Особливості використання засобів та інструментів медіа-диплматії в зовнішній політиці Великобританії та Німеччини / І.В. Габро // Міжнародні відносини. Серія «Політичні науки». – 2017 // [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://journals.iir.kiev.ua/index.php/pol_n/ article/view/3124

Гуріна Л. Зв’язки із громадськістю в органах державної влади / Л. Гуріна // Науковий блог // [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://naub.oa.edu.ua/2013/ zv yazky-iz-hromadskistyu-v-orhanahderzhavnoji- vlady/

Горбань Ю.О. Новітні комунікативні можливості у взаємодії ЗМІ, органів державної влади та громадських організацій / Ю.О. Горбань // Вісник Національної академії державного управління при Президентові України. – 2013. – № 4. – С. 38- 46. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadu_2013_4_8

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-19

Як цитувати

Кириченко, Г. В. (2019). НАПРЯМИ ФОРМУВАННЯ ПОЗИТИВНОГО ІМІДЖУ ОРГАНІВ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ ЗА РАХУНОК РОЗВИТКУ ПОТЕНЦІАЛУ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ. Експерт: парадигми юридичних наук і державного управління, (4(6), 186-200. https://doi.org/10.32689/2617-9660-2019-4(6)-186-200

Номер

Розділ

СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ УПРАВЛІННЯ В ДЕРЖАВІ