ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ СПОЖИВЧОЇ ПОВЕДІНКИ НА ІНФОРМАЦІЙНУ КОМПОНЕНТУ СИСТЕМИ МОНІТОРИНГУ ЯКОСТІ ХАРЧОВОЇ ПРОДУКЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/maup.it.2022.2.7

Ключові слова:

споживча поведінка, соціальна інженерія, веб форма, автоматизована система, раціональне споживання

Анотація

У статті проведено дослідження впливу споживчої поведінки на формування та наповнення інформаційної компоненти автоматизованої системи моніторингу якості харчової продукції. Розроблена система дозволяє запобігати втратам харчових продуктів на усіх етапах її життєвого циклу. Система містить програмну апаратну та інформаційну компоненти, які забезпечують її функціонування. Інформаційна компонента формується шляхом генерації баз даних, які пов’язані із програмним забезпеченням, а також з інформацією, яка отримується від споживачів, шляхом заповнення веб форм, або через мобільний застосунок. Врахування соціального аспекту у даній системі є вкрай важливим, адже без нього не можливо вважати дану систему повноцінною. В свою чергу, прийняття рішення споживачем про участь у даній системі залежить від типу його споживчої поведінки. Для більш глибокого розуміння соціальної складової розробленої системи, автором досліджено поняття «споживчої поведінки» та розглянуто можливість її корегування. У роботі описано формування споживчої поведінки з точки зору психології та економіки. Описано етапи обробки інформації за моделлю Вільяма Мак-Гіра. Розглянуто можливість корегування споживчої поведінки, для спонукання до участі у системі збору інформації, за допомогою методів соціальної інженерії. Описано фази споживчого вибору на яких можливо здійснювати корегування поведінки споживача. Автором розроблено та запропоновано для використання стратегії для корегування споживчої поведінки у межах розробленої концепції розумної упаковки. Розроблені стратегії спонукатимуть споживачів до участі у інформаційній системі збору даних та формуванні відповідних баз даних. Автором розглянуто важелі впливу при раціональній та ірраціональній поведінці, а також описано схему впливу на споживчу поведінку.

Посилання

Алейнікова О. В. Концепція раціональної поведінки споживача та мотиви ірраціональності. Економіка та держава. 2014. № 3. С. 27–30. http://www.economy.in.ua/?op=1&z=2695&i=4

Spellman Frank R. The Science of Waste Taylor & Francis: Boca Raton. 2021, 298 p. https://doi.org/10.1201/9781003252665

Krestyanpol L. Economic feasibility of smart packaging under the global initiative “Save Food””, Technological Complexes 2017. 1 (14), 68–74 pp. http://paper.researchbib.com/view/issn/23044519/1/14

Nelson R. R., Winter S. G. (1895). An Evolutionary Theory of Economic Change, Harvard University Press, Cambridge. 1895, 454 p. https://www.hup.harvard.edu/catalog.php?isbn=9780674272286

Saeed Z. A study of theories on consumer behavior. Liverpool John Moores University. 2019. https://doi.org/10.13140/RG.2.2.14215.85929 [in English]

Michael S. Miller, (1983). Methodology and the Theory of Consumer Behavior, Review of Social Economy, 1983, Vol. 4, pp. 39–51. https://doi.org/10.1080/00346768300000004

Stark R., (1999). Secularization, R. I. P. Sociology of Religion, 1999, Vol. 60, no. 3, pp. 249–273. https://doi.org/10.2307/3711936

Sen A. K., (1977). Rational Fools: A Critique of the Behavioral Foundations of Economic Theory. Philosophy & Public Affairs, 1977, Vol. 6, no. 4, pp. 317–344. http://www.jstor.org/stable/2264946

Meyer J. W., Rowan B., (2004). Institutionalized organizations: formal structure as myth and ceremony, The New Economic Sociology: A Reader, 2004, pp. 86–110. Princeton University Press. https://doi.org/10.2307/j.ctv1f886rp.6

Субботін А. Раціонального вибору теорія // Українська дипломатична енциклопедія: У 2-х т. / Редкол.: Л. В. Губерський (голова) та ін. К. : Знання України, 2004 Т. 2. 812 с. ISBN 966-316-045-4.

Полторак В. Маркетингові дослідження: сутність, методи та технології. Социологія: теорія, методи, маркетинг, 2000, Вип. 1. С. 108–128. http://dspace.nbuv.gov.ua/bitstream/handle/123456789/89581/10-Poltorak.pdf?sequence=1

Moseley R. Advanced Cybersecurity Technologies (1st ed.). CRC Press, 2021. https://doi.org/10.1201/9781003096894

Official website of the food and agriculture organization of the united nations. http://www.fao.org/savefood/resources/keyfindings/infographics/fruit/en/

Biskub I. And Krestyanpol L. Developing a Simulation Model of the Information Gathering System Within the “Smart Packaging” Concept. In: Babichev S., Peleshko D., Vynokurova O. (eds) Data Stream Mining & Processing. DSMP 2020. Communications in Computer and Information Science, vol. 1158. 2020. https://doi.org/10.1007/978-3-030-61656-4_28

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-08-11

Як цитувати

КРЕСТЬЯНПОЛЬ, Л. (2022). ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ СПОЖИВЧОЇ ПОВЕДІНКИ НА ІНФОРМАЦІЙНУ КОМПОНЕНТУ СИСТЕМИ МОНІТОРИНГУ ЯКОСТІ ХАРЧОВОЇ ПРОДУКЦІЇ. Інформаційні технології та суспільство, (2 (4), 49-57. https://doi.org/10.32689/maup.it.2022.2.7