АРХІТЕКТУРА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ СИСТЕМ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ ЗВО З УРАХУВАННЯМ ВИМОГ ЄС

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/maup.it.2023.1.11

Ключові слова:

інтелектуальні системи прийняття рішень, інформаційна інфраструктура, заклади освіти, технології, управління, OLAP, Data Mining

Анотація

Цифрове суспільство, як новий етап розвитку цивілізації, характеризується зростаючим значенням інформаційних технологій в усіх сферах життєдіяльності, в тому числі й в освітній. Стаття присвячена проблематиці вирішення питань розвитку сучасних інформаційних технологій в системі навчання. Інтелектуальний аналіз успішності студентів на всіх етапах навчання відіграє одну з основних ролей при пошуку рішень у цілком різних напрямках – від підтримки вирішення питань відносно окремого студента до коригування освітніх траєкторій і, відповідно, до кардинальної зміни навчального плану, а також при формуванні ресурсного потенціалу освітніх закладів різного рівня. Метою дослідження є створення прообразу простої та доступної інформаційно-аналітичної системи підтримки прийняття рішень, що базується на обліку успішності студентів для закладів освіти всіх рівнів. Завдяки використанню загальнонаукових методів пізнання – аналізу, синтезу, порівняння, у дослідженні було вирішено ряд поставлених завдань. У статті проаналізовано досвід використання різних блоків інтелектуальних систем прийняття рішень на основі інформаційних технологій, розглянуто технології обробки даних OLAP і Data Mining, а також окреслено на теоретичному та апаратному рівнях концептуальні засади моделі функціонування інформаційно-аналітичної системи в ЗВО, що базується на обліку успішності студентів. Отримані результати дослідження в подальшому можуть бути удосконалені і реалізовані ІТ-спеціалістами на практиці в межах не лише ЗВО, але й у рамках освітніх закладів інших рівнів, які наразі не в змозі використовувати існуючі недешеві системи, наближаючи вітчизняну систему освіти до діючих стандартів освітнього простору ЄС.

Посилання

Барсегян А. А., Куприянов М. С., Степаненко В. В., Холод И. И. Методы и модели анализа данных: OLAP и Data Mining. 2004. 336 с.

Голуб Б.Л., Ящук Д.Ю. Загальні засади побудови системи підтримки прийняття рішень для ВНЗ. Інформаційні управляючі системи у природничих університетах. 2017. № 3. С. 29–35. URL: https://www.researchgate.net/publication/317229259_Zagalni_zasadi_pobudovi_sistemi_pidtrimki_prijnatta_risen_dla_VNZ#fullTextFileContent

Дубенко М.В., Кулаківський В.М Основні принципи Data Mining. Інструментальне матеріалознавство. 2021. № 1. Т. 24. С. 335–342. URL: http://altis-ism.org.ua/index.php/ALTIS/issue/view/4

Євроінтеграційний портал. Електронний ресурс. URL: https://eu-ua.kmu.gov.ua/yevrointehratsiia/osvita

Європейський простір вищої освіти: параметри якості та експертизи: навчальний посібник. Укладачі: Батченко Н. Г., Бульвінська О.І., Локшина О.І., та ін. За ред. Сисоєвої С.О. Київ. 2020. 152 с.

Європейський простір вищої освіти та Болонський процес: Навчально-методичний посібник. Димань Т.М., Боньковський О.А, Вовкогон А.Г. БНАУ. Одеса.: НУ «ОМА», 2017. 106 с.

Закон України “Про вищу освіту”. Відомості Верховної Ради. 2014. № 37–38. Стаття 2004 (зі змінами і доповненнями). Електронний ресурс. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18.

Концепція сучасного університету на основі інструментів електронної екосистеми управління освітніми процесами JETIQ ВНТУ. Р.Н. Квєтний, Є.А. Паламарчук, О.В. Бісікало. О.О. Коваленко. Вісник Національної академії педагогічних наук України. 2022. 4 (2). URL: https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4220

Марченко О.О., Россада Т.В. Актуальні проблеми Data Mining: Навчальний посібник для студентів факультету комп’ютерних наук та кібернетики. Київ. 2017. 150 с. URL: http://csc.knu.ua/media/filer_public/38/03/3803002be068-4a08-8a6c-a4edc183892a/datamining20170917.pdf

Миронов А.А., Мордвинов В.А., Скуратов А.К. Семантико-энтропийное управление OLAP и модели интеграции xOLAP в SemanticNET (ONTONET). Информатизация образования и науки. 2009. № 2. С. 21–29.

Титенко С.В. Комплекс моделей для побудови Web-системи безперервного навчання. Наукові вісті НТУУ “КПІ”. 2008. № 5. С. 54–66.

Y.A. Palamarchuk. Methods of building microservice architecture of E-learning systems. Інформаційні технології та комп'ютерна інженерія. 2022. 1. С. 42–54.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-08

Як цитувати

ТОКАР, В., ДУБИКІВСЬКИЙ, С., ПАЛАГУТА, К., САМОЙЛЕНКО, Ю., & ПАШОРІН, В. (2023). АРХІТЕКТУРА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ СИСТЕМ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ ЗВО З УРАХУВАННЯМ ВИМОГ ЄС. Інформаційні технології та суспільство, (1 (7), 80-87. https://doi.org/10.32689/maup.it.2023.1.11