ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ AR У ВІЗУАЛІЗАЦІЇ ТА АНАЛІЗІ АНАТОМІЧНИХ ОБ'ЄКТІВ З ВИКОРИСТАННЯМ ЕВКЛІДОВОЇ МЕТРИКИ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МЕДИЧНИХ ФАХІВЦІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/maup.it.2024.4.19

Ключові слова:

AR, доповнена реальність, AR-додаток, 3D-об’єкти

Анотація

У статті проведено аналіз використання технологій доповненої реальності (AR) у навчанні студентів-медиків, зокрема для покращення засвоєння анатомії, розвитку хірургічних навичок та вивчення функціонування органів у інтерактивному середовищі. AR надає можливість інтерактивної роботи з тривимірними моделями, що дозволяє студентам не лише спостерігати, але й безпосередньо взаємодіяти з навчальним матеріалом, сприяючи його кращому розумінню та засвоєнню. Метою роботи є дослідження можливостей інтеграції технологій доповненої реальності (AR) у навчальний процес для покращення засвоєння студентами-медиками знань з анатомії, розвитку практичних навичок та вивчення функціонування анатомічних структур в інтерактивному середовищі. Методологія. У статті застосовано методи аналізу сучасних AR-технологій, включаючи математичні підходи до візуалізації тривимірних об’єктів та їх інтеграції в освітній процес. Проведено тестування функціональних можливостей AR-додатка, орієнтованого на взаємодію з 3D-об'єктами та адаптивне оцінювання знань студентів. Наукова новизна. Запропоновано систему інтеграції AR-технологій у медичну освіту, що базується на використанні математичних методів для точного позиціонування, орієнтації та масштабування віртуальних об’єктів. Розроблено адаптивну систему тестування, яка дозволяє фокусувати навчальний процес на найскладніших аспектах за допомогою індивідуалізованого підходу. Висновки. Інтеграція доповненої реальності у навчання сприяє підвищенню зацікавленості студентів, поліпшенню засвоєння знань та розвитку практичних навичок. Використання AR-додатків дозволяє створити інтерактивне навчальне середовище, яке долає обмеження традиційних методів навчання та забезпечує доступ до детальної інформації про анатомічні структури. Такий підхід підвищує ефективність освітнього процесу, сприяє формуванню критичного мислення та забезпечує якісну підготовку студентів-медиків.

Посилання

Єфімов Д. В. Використання доповненої реальності (AR) в освіті. Педагогічні науки: теорія та практика. 2021. Т. 2, № 1. С. 219–225. URL: https://doi.org/10.26661/2522-4360-2021-1-2-34

Hakim L. L., Hidayat H., Salmun A., Sulastri Y. L. Application of Augmented Reality in mathematics learning: A bibliometric and content analysis. 2024. P. 10–13. URL: https://doi.org/10.2991/978-2-38476-206-4_29

OECD. Virtual reality and its opportunities and risks. In OECD Digital Economy Outlook 2024. 2024. Vol. 1. P. 122–124.

Soroko Nataliia V., Lytvynova Svitlana H. The benefits of using immersive technologies at general school. 2023. Vol. 2. P. 480. URL: https://icteri.org/icteri-2023/proceedings/olume-2/202110480.pdf

M. Vondrek, Ibrahim Baggili, Peter Casey, Mehdi Mekni. Rise of the Metaverse's Immersive Virtual Reality Malware and the Man-in-the-Room Attack & Defenses. Computer & Security. 2022. P. 1–5.

Vladyslav V. Babkin, Viktor V. Sharavara, Volodymyr V. Sharavara, Vladyslav V. Bilous, Andrei V. Voznyak, Serhiy Ya. Kharchenko. Using augmented reality in university education for future IT specialists: educational process and student research work. 2021. Vol. 2898. P. 11–13. URL: https://ceur-ws.org/Vol-2898/paper14.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-30

Як цитувати

СТОРОЖУК, О., & ЯЦИНА, К.-О. (2024). ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ AR У ВІЗУАЛІЗАЦІЇ ТА АНАЛІЗІ АНАТОМІЧНИХ ОБ’ЄКТІВ З ВИКОРИСТАННЯМ ЕВКЛІДОВОЇ МЕТРИКИ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МЕДИЧНИХ ФАХІВЦІВ. Інформаційні технології та суспільство, (4 (15), 125-129. https://doi.org/10.32689/maup.it.2024.4.19