Requirements for execution

The article must be written on a relevant topic, contain a justification of the purpose and statistically processed results of the author's own scientific research (authors), which were not previously published in other publications and were not considered by the editorial boards of other publishing houses.

The language of the publication is Ukrainian, English, German, French, Polish.

General requirements:

1. you should indicate the following in the left upper corner:

- UDC;

- surname and name , scientific degree, academic ranks, a full name of post and institution where the author (co-authors) works or studies, e-mail of the author (all co-authors), ORCID (https://orcid.org/).

2. The article title, abstract and key words should be submitted in English and Ukrainian. The length of each annotation is at least 1,800 characters with spaces.

In accordance with the requirements of scientometric bases, the abstract should be structured as an abstract, in which the following are indicated: the purpose of the work, methodology, scientific novelty, conclusions.

Key words should be presented in the nominative case in a total number of no less than three and no more than seven.

3. The text of the article must be structured and have the following mandatory elements (highlighted in the text in bold):

- statement of the problem in a general form and its connection with important scientific or practical tasks;

- analysis of the latest research and publications, in which the solution to this problem was initiated and on which the author relies, selection of previously unresolved parts of the general problem, to which the article is devoted;

- formulation of the purpose of the article (statement of the task);

- presentation of the main research material (with a description of research materials and methods, research design, ethical issues and limitations of the research, as well as a full justification, statistical processing and discussion of the obtained scientific results);

- conclusions from this study and prospects for further research in this direction.

4. References to sources in the text are given in square brackets [1, p. 12–13]. A reference to several sources is given simultaneously through a semicolon [1, p. 12–13; 3, p. 34; 5], pages are indicated if necessary.

5. Bibliography: minimum 10 items in a source language (references to literature sources are given in alphabetical order; the bibliographic list involves only sources which are mentioned in the article and is executed taking into account the National Standard of Ukraine DSTU 8302: 2015 “Information and documentation. Bibliographic reference. General principles and rules of composition”).

The list of used sources should include several new sources (over the last 3 years) and contain at least one scientific paper published in a journal included in the scientometric bases Scopus або Web of Science.

Each source from the bibliography should have at least one reference in the text of the article.

Technical requirements:

- the text of the article must be typed on a computer (WORD for WINDOWS editor), A4 format, "Times New Roman" typeface, font No. 14, line spacing 1.5; page parameters (edges) - 2 cm on all sides; paragraph indentation – 1.25;

- the volume of the article should be at least 10 pages (article optimal size – 20–24 thousand characters);

- it is not allowed to use the scanned or photographed diagrams, drawings, tables, etc.;

-  in formulas only generally accepted characters are used;

- all table, pictures and graphics should be numbered, each should have a name;

-  in constructing graphs keep in mind that the magazine is in black and white.

SAMPLE OF ARTICLE EXECUTION:

DOI
УДК 378:373.3

Іван БАХОВ
доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри іноземної філології та перекладу,
ПрАТ «ВНЗ «Міжрегіональна Академія управління персоналом», [email protected]
ORCID: 0000-0002-8379-199X

Педагогічна практика майбутніх учителів гуманітарних спеціальностей у поліетнічному освітньому середовищі Канади

У статті висвітлено теоретичні висновки канадських учених щодо підготовки майбутніх учителів для роботи в поліетнічному середовищі; представлено аналіз структури, організаційних засад, термінів й зміст педагогічної практики в поліетнічному освітньому середовищі Канади. Наголошується на необхідності аналізувати культурні стереотипи, подолання яких уже під час педагогічної практики безпосередньо впливає на становлення полікультурної свідомості особистості й сприяє ефективній підготовці майбутнього вчителя до професійної діяльності в полікультурному шкільному середовищі... (не менше 1800 символів із пробілами)
Ключові слова: поліетнічний, професійна освіта, освітнє середовище, полікультурне виховання, підготовка учителів, педагогічна практика.

Ivan Bakhov. Teaching practice of future humanities teachers in multiethnic educational environment in Canada

The article highlights the theoretical findings of Canadian scholars on preparing future teachers to work in a multi-ethnic environment. The analysis of the structure, organizational principles, terms and content of pedagogical practice in the multiethnic educational environment of Canada is presented. It is emphasized that cultural stereotypes need to be analyzed, and their overcoming in the pedagogical practice directly influences the formation of multicultural personality consciousness and contributes to the effective preparation of the future teachers for professional activity in the multicultural school environment... (не менше 1800 символів із пробілами)
Key words: multiethnic, vocational education, educational environment, multicultural education, teachers training,
pedagogical practice.

The main text of the article. The purpose of the work, methodology, scientific novelty, conclusions.

Література:

  1. Бубнов Є. Г. Підготовка майбутніх учителів до поліетнічного виховання молодших школярів в Автономіній республіці Крим : автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.04 ; Республік. вищ. навч. закл. «Крим. гуманіт. ун-т». Ялта, 2009. 20 c. 
  2. Войналович Л. П. Розвиток національної освіти у полікультурному середовищі України в 20-30-х роках ХХ століття. Проблеми сучасної педагогічної освіти. Сер.: Педагоіка і психологія. Вип. 13, ч. 2. Ялта : РВВ КГУ, 2007. С. 23–27.
  3. Гуренко О. І. Полікультурна освіта майбутніх соціальних педагогів: теоретико-методичний аспект: монографія ; М во освіти і науки України, Бердянський держ. пед. ун т. Бердянськ : Видавець Ткачук О. В., 2014. 588 с.