РОЛЬ МІЖНАРОДНИХ ФІНАНСОВИХ ФОНДІВ І ПРОГРАМ У ВСТАНОВЛЕННІ ТА ПІДТРИМЦІ МИРУ В ПІВНІЧНІЙ ІРЛАНДІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2523-4625-2024-4(76)-11

Ключові слова:

Північна Ірландія, Республіка Ірландія, ЄС, Велика Британія, фінансування, програми фонду миру ЄС «Мир», Міжнародний фонд для Ірландії (МФІ), транскордонна програма «Інтереґ», миробудівництво

Анотація

У статті підкреслюється важливість спеціальних міжнародних фінансових програм і фондів у встановленні та підтримці миру в Північній Ірландії. Аналізується роль економічної допомоги для миробудівництва в Північній Ірландії. Констатовано, що міжнародні фінансові фонди та проекти зміцнюють міжгромадські стосунки католиків і протестантів Північної Ірландії через боротьбу з міжконфесійним протистоянням, що пов’язане з діяльністю радикальних релігійно-політичних угруповань, сприяють консолідації суспільства та примиренню за допомогою участі протиборчих сторін у спільних проектах. Аналізується роль серії транскордонних програм: «Мир-I» (1995–1999) – спрямована на згуртування громад, залучених до конфлікту в Північній Ірландії та прикордонних графствах Республіки Ірландія, і на підтримку економічної та соціальної стабільності; «Мир-II» (2000–2006) – спрямована на зміцнення прогресу на шляху до мирного та стабільного суспільства і сприяння примиренню; «Мир-III» (2007–2013) – продовжувала деякі пріоритети попередніх програм; «Мир-IV» (2014–2020) – акцент було зроблено на інвестиціях, спрямованих на дітей і молодих людей; «Мир-Плюс» (2021–2027) – програма з підтримки миру та процвітання в Північній Ірландії та прикордонних графствах Ірландії вартістю 1,1 млрд. євро, що спільно фінансується Великою Британією та ЄС; Міжнародний фонд Ірландії (МФІ); Фонд «Атлантична Філантропія»; та серія програм – «Інтеррег», що фінансуються Європейським фондом регіонального розвитку, охоплює Північну Ірландію, прикордонні райони Республіки Ірландія та Західну Шотландію. Програма «Інтеррег» підтримує стратегічне транскордонне співробітництво для створення більш процвітаючого і стійкого регіону Аргументовано, що Північна Ірландія є чудовим прикладом впливу цільового фінансування миробудівництва на трансформацію конфлікту. Міжнародним урядовим і неурядовим організаціям, фінансовим фондам, які виділяють цільові кошти на миробудівництво в Північній Ірландії необхідно мати більше емпіричних даних для прийняття рішень. Це особливо важливо в контексті взаємозв’язку між цільовим фінансуванням миробудівництва та його результатами в розділеному суспільстві з історією затяжного насильства. Економічні труднощі нині визнано ключовою причиною конфлікту в Північній Ірландії. Організації громадянського суспільства (ОГС) за підтримки міжнародних фінансових фондів і програм сприяють встановленню та підтримці миру. ОГС сприяли забезпеченню місцевого економічного розвитку та зміцненню міжгромадських відносин упродовж усього періоду «Смути» ще до появи зовнішнього фінансування.

Посилання

A Review of PEACE III and Considerations for PEACE IV. NICVA. URL: https://www.nicva.org/sites/default/files/d7content/attachments-resources/peace_iv_report_-_final_1_4.pdf

Buchanan S. Transforming Conflict Through Social & Economic Development: Practice and Policy Lessons from Northern Ireland & the Border Counties. Manchester, UK: Manchester University Press, 2014. https://doi.org/10.1017/jbr.2015.30

Building a Society That Protects All. Atlantic Philanthropies. URL: https://www.atlanticphilanthropies.org/subtheme/peace-and-reconciliation-in-northern-ireland

Byrne S. Irvin C. A Shared Common Sense: Perceptions of the Material Effects and Impacts of Economic Growth in Northern Ireland. Civil Wars. 2002. Vol. 5(1). P. 55–86.

Byrne S., Levasseur K., Reimer L. E. Building Peace in Northern Ireland: Hopes for the Future. Humanity & Society. 2022. Vol. 47 (1). P. 49–68. https://doi.org/10.1177/01605976221107093

George L. Northern Ireland and the Politics of Boredom: Conflict, Capital & Culture. Manchester, UK: Manchester University Press, 2020.

Guelke A. Northern Ireland’s Flags Crisis and the Enduring Legacy of the Settler-Native Divide. Nationalism & Ethnic Politics. 2014. Vol. 20(1). P.133–151. https://doi.org/10.1080/13537113.2014.879770

Harvey B. Report on the Program for Peace & Reconciliation. York, UK: Joseph Rowntree Charitable Trust, 1997.

Haverty D. Paramilitaries are surging again in Northern Ireland. Foreign Policy. May 24, 2019. URL: https://foreignpolicy.com/2019/05/24/paramilitaries-are-surging-again-in-northern-ireland/

How an International Fund Helped Make Peace in Northern Ireland. ALLMEP Briefing Note: Lessons from a Conflict Solved. 2021. June. URL: https://www.allmep.org/wp-content/uploads/2021/06/ALLMEP-Memo-How-an-International-Fund-Helped-Make-Peace-in-Northern-Ireland-Lessons-from-a-Conflict-Solved.docx.pdf

Hughes J. Paying for Peace: Comparing the EU’s Role in the Conflicts in Northern Ireland and Kosovo. Ethnopolitics. 2009. Vol. 8(3-4). P. 287–306. URL: https://doi.org/10.1080/17449050903086914

Hyde J., Byrne S. The International Fund for Ireland and the European Union Peace 3 Fund: The Impact of Reconciliation and Peacebuilding in Northern Ireland and the Border Area. International Journal of Conflict Engagement & Resolution. 2015. Vol. 3(2). P. 93–115.

Johnston A. The International Fund for Ireland: A Practical Model for Effective Peace-Building. Palestine-Israel Journal. 2017. Vol. 22 (1). URL: https://pij.org/articles/1733/the-international-fund-for-ireland-a-practical-model-for-effective-peacebuilding.

Karari P., Byrne S., Skarlato O., Kawser A., Hyde J. The role of external economic assistance in nurturing cross-community contact and reconciliation in Northern Ireland and the Border Counties. Community Development Journal. 2013. Volume 48 (4). P. 587–604. URL: https://doi.org/10.1093/cdj/bss054

Khan S., Byrne, S. The role of the IFI and the EU Peace III Fund in creating sustainable peace in Northern Ireland and the border counties. Development in Practice. 2016. Vol. 26(8). P. 1013–1023. URL: https://doi.org/10.1080/09614524.2016.1224814

Launch of the new PEACE IV programme. Welcome Europe. 2021. URL: https://www.welcomeurope.com/en/launch-of-the-new-peace-programme/

Lederach C. The Little Book of Conflict Transformation. Brattleboro: Good Books, 2003.

MacGinty R. Routledge Handbook of Peacebuilding. Abingdon, UK: Routledge, 2013.

Mayilian M. The role of the diaspora in Northern Ireland and mechanisms for engaging it in the transformation of the conflict. Analyticon. 2014. July. URL: https://theanalyticon.com/en/новости-en/the-role-ofthe-diaspora-in-northern-ireland-and-mechanisms-for-engaging-it-in-the-transformation-of-the-conflict/

McIntyre G. The story and impact of EU peace and INTERREG funding: past and future. Special EU Programmes Body (SEUPB). 2023. URL: https://www.seupb.eu/sites/default/files/2024-02/Impact%20Report%202023.pdf

Northern Ireland, Report of the Task Force. European Commission. 1 April 2008. URL: http://ec.europa.eu/regional_policy/themes/peace/report2008.pdf

Peace Programme (Peace III). Special EU Programmes Body. URL: https://www.seupb.eu/past-programmes/peace/peace-iii

PEACE IV Programme. SEUPB.2020. URL: https://www.seupb.eu/current-programmes/peace-iv

Peace IV. Belfast city cite. URL: https://www.belfastcity.gov.uk/peaceiv#:~:text=The%20PEACE%20IV%20Programme%20is,from%20prejudice%2C%20hate%20and%20intolerance

Putnam R. D. Bowling Alone: America’s Declining Social Capital. Journal of Democracy. 1995. Vol. 6(1). P. 65–78. URL: https://dx.doi.org/10.1353/jod.1995.0002

Richmond O. Failed Statebuilding: Intervention, the State, & the Dynamics of Peace Formation. New Haven, CT: Yale University Press, 2014.

Richmond O. Stalemated peacemaking in the liberal international order and the problem of peacemaking under multipolarity / In Turkish Academy of Sciences. P. 52–65.2024. URL: https://doi.org/10.53478/TUBA.978-625-6110-04-5.ch03

Schwarz K. Northern Ireland PEACE PLUS programme. European Parliament. April, 2024. URL: https://www.europarl.europa.eu/factsheets/en/sheet/102/northern-

Skarlato O., Byrne S., Ahmed K. Economic Assistance to Peacebuilding and Reconciliation Community-Based Projects in Northern Ireland and the Border Counties: Challenges, Opportunities and Evolution. International Journal of Politics Culture and Society. 2016. Vol. 29 (2). P. 157–182. URL: https://doi.org/10.1007/s10767-015-9209-z

Timothy D. Peacebuilding & Local Ownership: Post Conflict Consensus Building. Abingdon, UK: Routledge, 2012.

White T. Lessons From the Northern Ireland Peace Process / In Timothy J. Madison (eds), Lessons from the Northern Ireland Peace Process. P. 3–33. WI: University of Wisconsin Press, 2013. URL: https://www.researchgate.net/publication/273380798_Lessons_from_the_Northern_Ireland_Peace_Process

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-30

Як цитувати

МАРУСИНЕЦЬ, М. (2024). РОЛЬ МІЖНАРОДНИХ ФІНАНСОВИХ ФОНДІВ І ПРОГРАМ У ВСТАНОВЛЕННІ ТА ПІДТРИМЦІ МИРУ В ПІВНІЧНІЙ ІРЛАНДІЇ. Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Політичні науки та публічне управління, (4(76), 84-97. https://doi.org/10.32689/2523-4625-2024-4(76)-11