МЕДИКО-ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ОРГАНІЗАЦІЇ ОНЛАЙН-НАВЧАННЯ ДІТЕЙ ІЗ ПОРУШЕННЯМИ ФІЗИЧНОГО ТА РОЗУМОВОГО РОЗВИТКУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2663-0672-2021-1-7

Ключові слова:

онлайн-навчання, діти з особливими освітніми потребами, навчальна програма, плани уроків, залучення батьків до навчального процесу

Анотація

Анотація. Постановка проблеми. Втрата безпосереднього спілкування з учителем та однолітками, при збільшенні часу знаходження перед екраном комп’ютера в умовах онлайн-навчання, поставила перед педагогами складне завдання: забезпечити ефективність навчального процесу при мінімізації шкоди та ризиків для здоров’я учнів. Успішність організації освітнього процесу в онлайн-режимі для дітей із вадами розвитку, як показав досвід, може бути забезпечена лише спільними зусиллями вчителів і батьків, які в такому разі стають активними учасниками проведення занять. Постановка мети дослідження. Мета – розробити програму дистанційних занять для учнів початкових класів із особливими освітніми потребами. Аналіз останніх досліджень і публікацій. На тлі спалаху COVID-19 відбулася трансформація освітнього середовища. Швидкість переходу на онлайн-форму навчання стала джерелом корисного досвіду і засвідчила необхідність нормативного та методичного забезпечення онлайн-освіти. Провідним завданням психпрофілактики для дітей із особливими освітніми потребами вбачається визначення найбільш здоров’язбережувальних варіантів онлайн-навчання . Матеріали та методи дослідження. Дослідження проводилося на базі СЗОШ “Надія” м. Києва. Розроблену програму онлайн-занять апробовано та впроваджено серед 12 учнів 1 класу із вадами фізичного та розумового розвитку. Результати дослідження. В даній статті ми надаємо опис авторської програми супроводу онлайн-занять, що складається з чотирьох уроків з інструкцією для батьків щодо їх організації. Уроки складаються з психологічно-організаційної та корекційно-розвиваючої частин. Батьки повинні коротко зафіксувати письмово та сфотографувати результати виконання дитиною вправ по кожному уроку та відправити вчителю для того, щоб він міг проконтролювати розвиток знань, умінь і навичок дитини та розробляти для неї наступні корекційно-розвивальні заняття. Висновки та перспективи подальших досліджень. Діти з вадами розумового розвитку зазвичай не сприймають вчителя, якого бачать на екрані комп’ютера, не виконують його завдань,- в такому разі вчитель працює з дитиною опосередковано, за допомогою батьків, супроводжуючи та контролюючи навчально-розвивальний процес. Впровадження розробленої нами корекційно-розвиваючої програми в процес онлайн-занять учнів 1 класу СЗОШ “Надія” м. Києва довело її ефективність за умови активної участі батьків у навчальному процесі.

Посилання

Коваленко В., Колісник О. Організація дистанційного навчання дітей з особливими освітніми потребами в умовах довготривалого карантину. Педагогічні науки. 2020. №4(80). URL: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2020-4-80-121

Ващенко М.І., Найдовська Ж.М. Створення здоров’язберігаючого освітнього середовища як фактору гармонійного розвитку дітей. Педагогіка здоров’я: Збірник наукових праць. 2017. Т. 1, С. 115–119.

Гозак С.В., Станкевич Т.В., Єлізарова О.Т., Парац А.М. Гігієнічні аспекти організації дистанційного навчання школярів в умовах першого локдауну під час пандемії COVID-19 в Україні. Актуальні проблеми громадського здоров’я: Матеріали ХІ Міжнародної науково-практичної конферненції «Освіта і здоров’я» (15-16 квітня 2021 р., Суми). 2021. Т. 1(5), С. 17–21.

Воротникова І.П,. Чайковська Н.В. Дистанційне навчання: виклики, результати та перспективи. Порадник. З досвіду роботи освітян міста Києва : навч.-метод. посіб. Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2020. 456 с.

Соломаха К.В., Гаркавий С.І. Проблеми та перспективи дистанційної освіти в Україні. Довкілля і здоров’я. 2020. № 3(96), С. 60–64. DOI:10.32402/dovkil2020.03.060

Тохтамиш Т.О., Лісняк А.А. Дистанційна освіта і цифрове суспільство в умовах карантину. Проблеми та перспективи розвитку системи вищої освіти в Україні: Матеріали Всеукраїнської науково-методичної інтернет-конференції 15 жовтня 2020 р. Харків : ХНУБА, 2020. С. 48–50.

Шептуха О.М. Розвиток онлайн-освіти в умовах пандемії COVID-19. Проблеми та перспективи розвитку системи вищої освіти в Україні: Матеріали Всеукраїнської науково-методичної інтернет-конференції 15 жовтня 2020 р. Харків : ХНУБА, 2020. С. 51–53 с.

Abbey R. Masonbrink & Emily Hurley Advocating for Children During the Covid-19 School Closures. Pediatrics Perspectives. 2020. Vol. 146(3): e20201440.

Basilaia, Giorgi; Kvavadze, David Transition to Online Education in Schools during a SARS-CoV-2 Coronavirus (COVID-19) Pandemic in Georgia. ERIC. 2020. EJ1263561, P.9, ISSN: EISSN-2468-4929

Bhamani, S., Makhdoom, A.Z., Bharuchi, V., et al. Home Learning in Times of COVID: Experiences of Parents. Journal of Education and Educational Development. 2020. Vol. 7(1), pp. 9–26.

Chen, Tinggui, Lijuan Peng, Xiaohua Yin, et al. “Analysis of User Satisfaction with Online Education Platforms in China during the COVID-19 Pandemic” Healthcare. 2020. Vol. 8. Issue 3. P. 200. DOI: https://doi.org/10.3390/healthcare8030200

Hirokazu Yoshikawa, Alice J. Wuermli, Pia Rebello Britto, et al. Effects of the Global Coronavirus Disease-2019

Pandemic on Early Childhood Development: Short- and Long- Term Risks and Mitigating Program and Policy Actions. The Journal of Pediatrics. 2020. Vol. 223, pp. 188–123. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jpeds.2020.05.020.

Imran, N., Aamer, I., Sharif, M. I., et al. Psychological burden of quarantine in children and adolescents: A rapid systematic review and proposed solutions. Pakistan journal of medical sciences, 36(5), 2020. 1106–1116. DOI: https://doi.org/10.12669/pjms.36.5.3088.

Li Duan, Xiaojun Shao, Yuan Wang, et al., An investigation of mental health status of children and adolescents in china during the outbreak of COVID-19. Journal of Affective Disorders. 2020. Volume 275. рр. 112–118. ISSN 0165-0327. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jad.2020.06.029.

Paul H. Lipkin & Michelle M. Macias, Kenneth W. Norwood, et al., Promoting Optimal Development: Identifying Infants and Young Children With Developmental Disorders Through Developmental Surveillance and Screening, Pediatrics. 2020. Vol. 145. Issue 1. e20193449. DOI: https://doi.org/10.1542/peds.2019-3449.

Picciano, Antan Integrated Modelhony g. (2017), Theories and Frameworks for Online Education: Seeking an Integrated Model. Online Learning. Vol. 21. Issue 3. pp. 166–190.

Preventive Medicine. Vol. 143. 106349. ISSN 0091-7435. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ypmed.2020.106349.

Robyn A. Cree, Rebecca H. Bitsko, Lara R. Robinson, et al. Health Care, Family, and Community Factors Associated with Mental, Behavioral, and Developmental Disorders and Poverty Among Children Aged 2-8 Years – United States, 2016. MMWR. 2018. Vol. 67(50), pp. 1377–1383.

Rubén López-Bueno, Guillermo F. López-Sánchez, José A. Casajús, Jet al. (2021). Potential health-related behaviors for pre-school and school-aged children during COVID-19 lockdown: A narrative review.

Sege RD, Siegel BS; Council on Child Abuse and Neglect; Committee on Psychosocial Aspects of Child and Family Health. Effective Discipline to Raise Healthy Children. Pediatrics. 2018. Vol. 142(6). e20183112.

Scherban T.D., Hoblyk V.V. Distance (online) education in the conditions of extreme situation (on the example of selfisolation: March – May 2020): scientific publication. Mukachevo: ED MSU, 2020. 160 p.

Shweta Singh, Deblina Roy, Krittika Sinha, et al., (2020), Impact of COVID-19 and lockdown on mental health of children and adolescents: A narrative review with recommendations. Psychiatry Research. Volume 293. 113429. ISSN 0165-1781, https://doi.org/10.1016/j.psychres.2020.113429.

Zhang, Wunong, Yuxin Wang, Lili Yang, and Chuanyi Wang “Suspending Classes Without Stopping Learning: China’s Education Emergency Management Policy in the COVID-19 Outbreak” Journal of Risk and Financial Management. 2020, 13, no. 3: 55. DOI: https://doi.org/10.3390/jrfm13030055.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-23

Як цитувати

ЗДОРОВЕНКО, Н., АНТОНЮК, О., & ЦИМАЄНКО, О. (2022). МЕДИКО-ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ОРГАНІЗАЦІЇ ОНЛАЙН-НАВЧАННЯ ДІТЕЙ ІЗ ПОРУШЕННЯМИ ФІЗИЧНОГО ТА РОЗУМОВОГО РОЗВИТКУ. Сучасна медицина, фармація та психологічне здоров’я, (1(6), 52-62. https://doi.org/10.32689/2663-0672-2021-1-7

Номер

Розділ

МЕДИЧНА ПСИХОЛОГІЯ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають