КОГНІТИВНИЙ ДЕФІЦИТ У ДІТЕЙ З НЕВРОТИЧНИМИ ПСИХІЧНИМИ РОЗЛАДАМИ

Автор(и)

  • Оксана Остапівна Древіцька Український науково-дослідний інститут соціальної та судової психіатрії та наркології МОЗ України

Ключові слова:

пограничні психічні розлади, діти, пограничний когнітивний дефіцит

Анотація

Постановка проблеми. Невротичні розлади у дітей молодшого шкільного віку вимагають проведення відповідної корекції. Для цього важливо розуміти патогенез захворювання. В руслі біопсихосоціальної парадигми психічних розладів, звернено увагу на когнітивні функції дітей з межовими психічними розладами, оскільки результати за тестом Векслера показали їх занижені значення.
Аналіз останніх досліджень і публікацій. В наукових дослідженнях межових психічних розладів особливу увагу приділяють емоційним конфліктам, стану емоційної сфери, характеристикам темпераменту, емоційно-поведінковим порушенням.
Формулювання мети статті. Мета - провести аналіз показників когнітивної сфери у дітей молодшого шкільного віку з межовими психічними розладами.
Виклад основного матеріалу. Проведено аналіз клініки і показників вербального та невербального інтелекту за тестом Векслера щодо 133 дітей молодшого шкільного віку з межовими психічними розладами. Результати дослідження показали наявність межового когнітивного дефіциту у більшості дітей з межовими психічними розладами. У хворих з неврозоподібними розладами спостерігався межовий когнітивний дефіцит відносно вербального і невербального інтелекту, у дітей з емоційно-поведінковими розладами межовий когнітивний дефіцит стосувався, переважно, вербального інтелекту, тоді як при невротичних розладах не було такої різниці і показники інтелекту, в цілому, були вищі, ніж в інших двох групах.
Висновки і перспективи подальших досліджень. Необхідне толерантне ставлення батьків і вчителів до індивідуальних особливостей розвитку інтелекту дітей. Вірогідно, що когнітивно-поведінкова терапія діє позитивно на пацієнтів з емоційно-поведінковими порушеннями, оскільки сприяє розвитку вербального компонента комунікації дітей-пацієнтів, які мають вербальний когнітивний дефіцит.

Посилання

Вдосконалення психіатричної допомоги дітям в Україні (концепція) // Електронний ресурс.- режим доступу: http://www.moz.gov.ua/ua/print/Pro_20120405_3.html

Мєшков В.М. Деякі аспекти моніторингу та профілактики психічного здоров’я дітей та підлітків в освітніх закладах / В.М. Мєшков // Психічне здоров’я. – 2008. – №3-4(20-21). – С.53-60.

Большая психологическая энциклопедия // Електронний ресурс.- режим доступу: http://psychology.academic.ru

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-02

Як цитувати

Древіцька, О. О. (2021). КОГНІТИВНИЙ ДЕФІЦИТ У ДІТЕЙ З НЕВРОТИЧНИМИ ПСИХІЧНИМИ РОЗЛАДАМИ. Сучасна медицина, фармація та психологічне здоров’я, (1), 45-54. вилучено із http://journals.maup.com.ua/index.php/psych-health/article/view/139