ТЕОРЕТИЧНЕ ОБГРУНУТВАННЯ ЗАСТОСУВАННЯ НЕЙРОФІТНЕСУ ЯК МЕТОДУ ДИТЯЧОЇ НЕЙРОПСИХОКОРЕКЦІЇ

Автор(и)

  • Олександр Миколайович Макаренко ПрАТ «ВНЗ «МАУП»
  • О.П. Яшна Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

Ключові слова:

дитина, метод, нейрофітнес, нейропсихіатрія

Анотація

Постановка проблеми. Загал актуальних проблем у дитячий психоневрології призводить до серйозних наслідків виховання, розвитку та навчання майбутнього покоління. Так, серед немедикаментозних засобів психонейрокорекції визнано рухову активність у вигляді ЛФК, але в проаналізованій науковій літературі не знайдено інформації щодо нейрофітнесу як комплексного засобу відновлення в дитячому віці. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Основні наукові дослідження з означеної тематики представлені в працях Т.А. Доброхотової, М.М. Брагіної, Д. Гета, Р.Мейо, В.А. Семенович, Л.С. Цвєткової і ін. Авторами визначено особливості проявів асиметрії ураження мозку та корекційні методи роботи. Формулювання мети статті. Мета - теоретично проаналізувати особливості прийомів нейрофітнесу для застосування в дитячій психонейрокорекції. Виклад основного матеріалу. Висвітлено основні причини виникнення психоневрогенних патологій в ранньому віці. Теоретично проаналізовано кожну структурно-функціональну ланку враження на рівні організму дитини. Визначено та узагальнено методи нейрофітнесу, які допомагають відновленню нервової системи, створюють умови її дозрівання та подолання вторинних відхилень. Висновки та перспективи подальших досліджень. Використання нейрофітнесу дозволяє підвищити нейродинаміку процесів інервації нервової діяльності, що є важливим аспектом дозрівання нервової системи в дитячому віці та відновлення психосоматичного здоров'я. В подальшому буде досліджено вплив пізнавального навантаження засобами нейрофітнесу на функціональну систему організму.

Посилання

Доброхотова Т.А. Нейропсихиатрия / Т.А. Доброхотова. – М.: Изд.-во БИНОМ, 2006. – 304 с.

Вейн А. М. Психосоматические отношения. / А.М. Вейн // Заболевания вегетативной нервной системы.- М.: Медицина, 1991.- С. 374-384.

Макаренко О.М. Нейрофітнес як засіб дезорганізації патологічної дезрегуляційної детермінанти / Макаренко О.М., Яшна О.П. // Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова: Зб. наук. праць, Серія №15 «Науково-педагогічні проблеми фізичної культури // Фізична культура і спорт .- Вип. 3 (84) 17 [ред. О.В. Тимошенко]. – К.: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2017. - С. 52-56.

Павлов И.П. Рефлекс свободы / И.П. Павлов.– Спб.: Питер, 2001.–432 с.

Психология аномального развития ребенка: Хрестоматия.- В 2-х т. [ред/ В.В. Лебединский, М.К. Бардышевская]. - М.: ЧеРо: Высш. шк.: Изд-во МГУ, 2002.- Т.ІІ.- 818 с.

Фельденкрайз М. Сознавание через движение: двенадцать практических уроков / М. Фельденкрайз [пер. с англ. М. Папуш]. - М.: Институт Общегуманитарных Исследований, 2001 - 160 с.

Яшна О.П. Сьогодення інклюзивної освіти з погляду формування центру управління патологією / Яшна О.П., Макаренко О.М. // Зб. наук. праць «Педагогічні науки». Вип. LXXXI. Том 3. – Херсон. - 2018.- С.235-241.

Yashna O.P., Makarenko O.M. Family art therapy and pathology control center/ International scientific conference “Modernization of educational system: world trends and national peculiarities”: Conference Proceedings, Februry 23rd, 2018. Kaunas: Izdevnieciba “Baltija Publishing” - P. 181-185.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-02

Як цитувати

Макаренко, О. М., & Яшна, О. (2021). ТЕОРЕТИЧНЕ ОБГРУНУТВАННЯ ЗАСТОСУВАННЯ НЕЙРОФІТНЕСУ ЯК МЕТОДУ ДИТЯЧОЇ НЕЙРОПСИХОКОРЕКЦІЇ. Сучасна медицина, фармація та психологічне здоров’я, (1), 82-92. вилучено із http://journals.maup.com.ua/index.php/psych-health/article/view/142