ІНТЕГРАЦІЯ МЕНЕДЖМЕНТУ, УПРАВЛІННЯ БІЗНЕС-ПРОЦЕСАМИ ТА МАРКЕТИНГУ: ШЛЯХ ДО ЕФЕКТИВНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.32689/2523-4536/79-18Ключові слова:
інтеграція менеджменту, бізнес-процеси, стратегічне планування, цифрові технології, синергетичний підхідАнотація
У статті досліджено інтеграцію менеджменту, маркетингу та управління бізнес-процесами як чинник підвищення ефективності підприємства в умовах цифровізації та змінного ринкового середовища. Обґрунтовано застосування системного й синергетичного підходів до управління, що забезпечують узгодженість дій між функціональними підрозділами. Визначено ключові точки перетину управлінських функцій – стратегічне планування, комунікації та управління змінами – де реалізується координація між маркетингом, менеджментом і процесним підходом. Проаналізовано роль цифрових технологій, зокрема CRM- і ERP-систем, у забезпеченні інтеграції. Розглянуто українські кейси впровадження інтегрованих стратегій. Визначено бар’єри, пов’язані з людським фактором і технологічною складністю, та окреслено напрями підвищення ефективності інтеграційних процесів.
Посилання
Маркова С., Головань О., Пучков О. Вплив маркетингу, менеджменту та обліку на стратегічне управління потенціалом підприємства в різних сферах бізнесу. Галицький економічний вісник. 2025. Вип. 92. № 1. P. 133–141. DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2025.01.133 (дата звернення: 15.07.2025).
Цільник О. Я. Методологічні принципи інтеграції маркетингових технологій у цифровому середовищі з урахуванням структурної синергії та функціональної адаптації. Наукові записки Львівського університету бізнесу та права.Серія економічна. Серія юридична. 2025. № 25. С. 203–211. URL: https://nzlubp.org.ua/index.php/journal/article/download/1676/1459/ (дата звернення: 15.07.2025).
Хринюк О. С., Солосіч О. С. Інтеграція процесного та функціонального підходів в сучасних бізнес-моделях у складі систем управління економічною безпекою підприємств. Міжнародна науково-практична конференція «Бізнес, інновації, менеджмент: проблеми та перспективи»: матеріали міжнарнар. науково-практ. конф., м. Київ, 22 квітня 2021 р. Київ, 2021. С. 108–109. URL: https://confmanagement-proc.kpi.ua/article/view/230516 (дата звернення: 15.07.2025).
Олексієнко Р., Скорупич А., Володіна Д. Ключові аспекти інтеграції стратегічного планування в маркетингу з проєктним менеджментом. Вісник економіки. 2024. Вип. 2. С. 68–81. DOI: https://doi.org/10.35774/visnyk2024.02.068 (дата звернення: 15.07.2025).
Ефективне використання CRM та ERP систем для бізнесу: переваги та інтеграція. In Project – IT компанія, яка створює неймовірні digital продукти. URL: https://inproject.org/en/vykorystannya-crm-ta-erp-system/ (дата звернення: 15.07.2025).
Чепурко А. Ю. Інтеграція управлінських комунікацій у систему стратегічного маркетингу підприємства. Бізнесінформ. 2025. Т. 4, № 567. С. 573–579. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2025-4-573-579 (дата звернення: 15.07.2025).
Джур О., Гульман Д. Сучасні наукові дослідження в менеджменті і маркетингу на прикладі сучасної української компанії. Економіка та суспільство. 2024. № 69. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-69-26 (дата звернення: 15.07.2025).
Гудзь Ю., Джерелюк Ю., Кравчик Ю. Етапи формування маркетингової стратегії підприємства. Innovation and sustainability. 2023. № 1. С. 197–203. DOI: https://doi.org/10.31649/ins.2023.1.197.203 (дата звернення: 15.07.2025).
Крижановський Б.В. Побудова інтегрованої системи маркетингових заходів для забезпечення зростання онлайн-продажів. Причорноморські економічні студії. 2025. № 92. DOI: https://doi.org/10.32782/bses.92-27 (дата звернення: 15.07.2025).
Череп А.В. Стратегії подолання опору змінам в сучасних умовах господарювання. Бізнес навігатор. 2025. № 2(79). С. 246–250. DOI: https://doi.org/10.32782/business-navigator.79-39 (дата звернення: 15.07.2025).
Ten years of industry 4.0. Bosch Global. URL: https://www.bosch.com/stories/10-years-industry-4-0-at-bosch (дата звернення: 15.07.2025).
Markova S., Holovan O., Puchkov O. (2025). Vplyv marketynhu, menedzhmentu ta obliku na stratehichne upravlinnia potentsialom pidpryiemstva v riznykh sferakh biznesu [The impact of marketing, management and accounting on strategic management of enterprise potential in different business sectors]. Halytskyi ekonomichnyi visnyk, no.92(1), pp.133–141. DOI: https://doi.org/10.33108/galician visnyk_tntu 2025.01.133 (accessed 15 July 2025).
Tsilnyk O. Ya. (2025). Metodolohichni pryntsypy intehratsii marketynhovykh tekhnolohii u tsyfrovomu seredovyshchi z urakhuvanniam strukturnoi synerhii ta funktsionalnoi adaptatsii [Methodological principles of integrating marketing technologies in the digital environment, taking into account structural synergy and functional adaptation]. Naukovi zapysky Lvivskoho universytetu biznesu ta prava. Seriia ekonomichna. Seriia yurydychna, no.25, pp. 203–211. Available at : https://nzlubp.org.ua/index.php/journal/article/download/1676/1459/ (accessed 15 July 2025).
Khryniuk O. S., Solosich O. S. (2021). Intehratsiia protsesnoho ta funktsionalnoho pidkhodiv v suchasnykh biznes-modeliakh u skladi system upravlinnia ekonomichnoiu bezpekoiu pidpryiemstv.[ Integration of process and functional approaches in modern business models as part of enterprise economic security management systems]. Biznes, innovatsii, menedzhment: problemy ta perspektyvy»: materialy mizhnarnar. naukovo-prakt. konf. (Kyiv, April 22, 2021.). Kyiv, pp. 108–109. Available at : https://confmanagement-proc.kpi.ua/article/view/230516 (accessed 15 July 2025).
Oleksiienko R., Skorupych A., Volodina D. (2024). Kliuchovi aspekty intehratsii stratehichnoho planuvannia v marketynhu z proiektnym menedzhmentom [Key aspects of integration of strategic planning in marketing with project management]. Visnyk ekonomiky, no 2, pp. 68–81. DOI: https://doi.org/10.35774/visnyk2024.02.068 (accessed 15 July 2025).
Efektyvne vykorystannia CRM ta ERP system dlia biznesu: Perevahy ta intehratsiia. (n.d.). [Effective use of CRM and ERP systems for business: advantages and integration]. In Project - IT kompaniia, yaka stvoriuie neimovirni digital produkty. Available at: https://inproject.org/en/vykorystannya-crm-ta-erp-system/ (accessed 15 July 2025).
Chepurko A. Y. (2025). Intehratsiia upravlinskykh komunikatsii u systemu stratehichnoho marketynhu pidpryiemstva [Integration of managerial communications into the strategic marketing system of the enterprise]. Biznesinform, no. 4(567), pp. 573–579. DOI: .https://doi.org/10.32983/2222-4459-2025-4-573-579(accessed 15 July 2025).
Dzhur O., Hulman D. (2024). Suchasni naukovi doslidzhennia v menedzhmenti i marketynhu na prykladi suchasnoi ukrainskoi kompanii [Contemporary scientific research in management and marketing using the example of a modern Ukrainian company]. Ekonomika ta suspilstvo, no. 69. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-69-26(accessed 15 July 2025).
Hudz Yu., Dzhereliuk Yu., Kravchyk Yu. (2023). Etapy formuvannia marketynhovoi stratehii pidpryiemstva [Stages of developing a marketing strategy for a company]. Innovation and Sustainability, no. 1, pp. 197–203. DOI: https://doi.org/10.31649/ins.2023.1.197.203 (accessed 15 July 2025).
Kryzhanovskyi B. (2025). Pobudova intehrovanoi systemy marketynhovykh zakhodiv dlia zabezpechennia zrostannia onlain-prodazhiv [Building an integrated system of marketing measures to ensuring growthin on line sales]. Prychornomorski ekonomichni studii, no. 92. DOI: https://doi.org/10.32782/bses.92-27 (accessed 15 July 2025).
Cherep A. (2025). Stratehii podolannia oporu zminam v suchasnykh umovakh hospodariuvannia [Strategies for over coming resistance to change in current economic conditions]. Business Navigator, no. 2(79), pp. 246–250. DOI: https://doi.org/10.32782/business-navigator.79-39
Ten years of industry 4.0. Bosch Global. Available at: https://www.bosch.com/stories/10-years-industry-4-0-at-bosch