КОНЦЕПТУАЛЬНА МОДЕЛЬ ІНТЕГРАЦІЇ СИСТЕМИ СОЦІАЛЬНО-ВІДПОВІДАЛЬНОГО МАРКЕТИНГУ В СТРАТЕГІЮ УПРАВЛІННЯ ПРОМИСЛОВИМ ПІДПРИЄМСТВОМ

Authors

Abstract

The article presents a conceptual model of integration of socially responsible marketing system into the management strategy of an industrial enterprise; the system of socially responsible marketing of JSC “ZBK im. Svitlana Kovalska”, which is to ensure the development of society through the creation of comfortable housing and social infrastructure; openness of the company; responsibility for the quality of manufactured goods; support for social projects; environmental responsibility. It is concluded that the concept of socially responsible marketing has not yet become part of the organizational management of the company. It is proposed to improve the system of corporate social responsibility, which will be integrated into the management strategy of the enterprise in the areas of: social responsibility in the system of sustainable development; corporate social responsibility in the internal environment; business relations with external organizations on the basis of social responsibility; strategic corporate philanthropy (individual philanthropy of businessmen), which includes socially responsible investing; social entrepreneurship; social venture funds; non-financial report of the organization.

References

Котлер Ф., Ли Н. Корпоративная социальная ответственность: Как сделать как можно больше добра для вашей компании и общества / пер. с англ. С. Яринич. К.: Стандарт, 2005. 302 с.

Котлер Ф., Картаджайя Х., Сетиаван А. Маркетинг 3.0: от продуктов к потребителям и далее - к человеческой душе. М.: Ексмо, 2011. [Электронный ресурс] // book-online.com.ua Электронная библиотека. URL: http://book-online.com.ua/read.php?book=3734

Москвитина Н. М. Современные подходы к процессу управления маркетингом на предприятии [Электронный ресурс] // Сайт: Амурский государственный университет. URL: http://www.amursu.ru/attachments/article/9528/N55_21.pdf

Промислово-будівельна група “Ковальська”: Офіційний сайт [Електронний ресурс]. URL: https://kovalska.com/

WBCSD (World Business Council for Sustainable Development — Всесвітня бізнесова рада зі сталого розвитку): сайт [Електронний ресурс]. URL: https://www.wbcsd.org.

Центр “Розвиток КСВ”. Відповідальний маркетинг. К.: Вид. дім “АДЕФ-Україна”, 2012. 40 с.

Косар Н. С. Концепція соціально-відповідального маркетингу у формуванні конкурентних переваг підприємства [Електронний ресурс] // Електронний науковий архів Науково-технічної бібліотеки Національного університету “Львівська політехніка”. URL: http://ena.lp.edu.ua:8080/bitstream/ntb/15900/1/32_Kosar_67_68_Modern_Problems.pdf

Published

2019-12-27