РОЗВИТОК ІНТЕРНЕТ ТОРГІВЛІ НА МІЖНАРОДНОМУ РИНКУ
DOI:
https://doi.org/10.32689/2523-4536/80-1Ключові слова:
міжнародна торгівля, інтернет-торгівля, електронна комерція, зовнішній ринок, нові технології, онлайн-продажіАнотація
У роботі розглянуто актуальне питання для вітчизняного бізнесу, особливостей розвитку інтернет -торгівлі на міжнародному ринку. Метою даного дослідження є виявлення особливостей та перспектив розвитку інтернет-торгівлі на міжнародному ринку. В статті комплексно означено основні аспекти поширення інтернет -торгівлі, визначено її найважливіші переваги як для підприємців так і для покупців. В якості причин сповільнення поширення інтернет-торгівлі було визначено проблеми із швидкісним інтернетом, недостатню довіру, шахрайство, нехтування прав споживачів тощо. Також означено ключові тренди розвитку електронної комерції (зокрема, глобалізація, стирання кордонів, застосування сучасних технологій, штучного інтелекту тощо). Проведено комплексне оцінювання ринку електронної комерції, що зростає внаслідок підвищення довіри споживачів до онлайн-продаж. Також приділено увагу основним гравцям інтернет-ринку, об’єднаних в Бюро Інтерактивної реклами (ІАБ Ukraine), діяльність якого спрямована на розвиток медіа та маркетингу в умовах цифровізації. Систематизовано основні тенденції розвитку e-commerce в Україні та означено певні очікування обсягів інтернет-продаж у загальносвітовій практиці. Визначено певні проблемні моменти в розвитку інтернет-торгівлі під час війни (логістичні перебої, зміни уподобань клієнтів, зміна окремих партнерів, інфраструктурні негаразди, загрози кібербезпеки). Рекомендовано підходи щодо поліпшення розвитку інтернет-торгівлі, зокрема, на основі загальнодержавної підтримки, покращення інфраструктури, боротьби з онлайн-шахрайством, вирішення проблеми довіри споживачів та обміну товарів, удосконалення веб-ресурсів електронної комерції, оптимізації контенту, опрацювання інтерфейсу та елементів конверсії, впровадження новітніх технологій в систему Інтернет тощо. Представлені в роботі рекомендації щодо організації процесу просування продукції через Інтернет на зарубіжні ринки можуть сприяти ефективному розвитку міжнародної торгівлі вітчизняних бізнес-організації, підвищенню їх безпечності і конкурентоспроможності.
Посилання
Особливості розвитку інтернет-торгівлі в Україні. URL: https://econom.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2022/10/Balitska-H.I.-EknM-21s.pdf
Ковальова О.М., Кірсанова В.В. Основні форми інтернет-торгівлі: особливості, переваги, недоліки. Економіка і Держава. № 7/2020. С. 85-92. URL: http://www.economy.in.ua/pdf/7_2020/14.pdf
Ілляшенко С.М. Перспективи та основні проблеми розвитку інтернет-торгівлі в Україні. Mechanism of Economic Regulation. 2014. № 3. С. 72–81
Стовба Т. Особливості розвитку інтернет-торгівлі в україні та світі. URL: https://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/lib/36379/2/FMZKPNES_2021_Radynskiy_S-Peculiarities_of_internet_214-217.pdf
Колупаєва І.В., Безсонов С. Стан і напрями розвитку електронної комерції в Україні. URL: https://www.problecon.com/export_pdf/problems-of-economy-2023-2_0-pages-74_80.pdf
Глобальна електронна комерція: ключові цифри та тренди e-commerce 2024. URL: https://rau.ua/novyni/trendi-e-com-2024/
Кузьо Н.Є., Косар Н.С., Мельниченко І.І. Електронна комерція в Україні: сучасний стан, галузеві особливості та організаційні форми. Маркетинг і цифрові технології. 2021. Том 5. № 1. С. 27-41.
Симоненко К. Вплив війни на інтернет-торгівлю: як змінювалися онлайнпродажі рітейлерів протягом І півріччя 2022 року. URL: https://rau.ua/novyni/vpliv-vijni-na-internet
Kravchenko O. Internet commerce: problems and prospects for development in ukraine. Economics and Region No 2 (89). 2023. Yuri Kondratyuk National University. URL: https://journals.nupp.edu.ua/eir/article/view/2939/2338
Захожий M. Тренди та виклики українського ринку eCommerce у 2024 році. UAATEAM. UAATEAM | Агенція діджитал маркетингу для малого та середнього бізнесу. URL: https://uaateam.agency/blog/trendy-ta-vyklyky-ukrainskogo-rynku-ecommerce/
Сторожук О. Ринок електронної комерції 2022: тренди, інструменти та потреби онлайн-покупців. LIGA.net. 2022. с URL: https://blog.liga.net/user/astorozhuk/article/rinok-elektronnoi-komertsii-2022-trendi-instrumenti-ta-potrebi-onlayn-pokuptsiv
Дімура М. E-commerce в Україні: цифри, факти, перспективи розвитку онлайн-торгівлі. Business Site. 2024. URL: https://www.site2b.ua/ua/web-blog-ua/e-commerce-v-ukraini-cifri-fakti-perspektivi-rozvitku-onlajn-torgivli.html
Peculiarities of the development of Internet commerce in Ukraine. Available at. Available at: https://econom.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2022/10/Balitska-H.I.-EknM-21s.pdf
Kovaleva, O. M., Kirsanova, V. V. (2020). Main forms of Internet commerce: features, advantages, disadvantages. Economy and State. № 7, S. 85-92. Available at: http://www.economy.in.ua/pdf/7_2020/14.pdf
Ilyashenko, S. M. (2014). Prospects and main problems of development of Internet commerce in Ukraine. Mechanism of Economic Regulation. № 3. S. 72-81
Stovba Tetiana. (2023). Features of the development of Internet commerce in Ukraine and the world. Available at. Available at: https://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/lib/36379/2/FMZKPNES_2021_Radynskiy_S-Peculiarities_of_internet_214-217.pdf
Kolupaieva, I. V., Bezsonov, S. (2023). State and directions of e-commerce development in Ukraine. Available at: https://www.problecon.com/export_pdf/problems-of-economy-2023-2_0-pages-74_80.pdf
Global e-commerce: key figures and trends of e-commerce 2024. Available at: https://rau.ua/novyni/trendi-e-com-2024/
Kuzio, N. E., Kosar, N. S., Melnychenko, I. I. (2021). E-commerce in Ukraine: current state, sectoral features and organizational forms. Marketing and digital technologies. Vol. 5. №1. S. 27-41.
Simonenko, K. (2022). The impact of the war on e-commerce: how retailers' online sales changed during the first half of 2022. Available at: https://rau.ua/novyni/vpliv-vijni-na-internet
Kravchenko, O. (2023). Internet commerce: problems and prospects for development in ukraine. Economics and Region No. 2 (89). Yuri Kondratyuk National University. Available at: https://journals.nupp.edu.ua/eir/article/view/2939/2338
Trends and challenges of the Ukrainian eCommerce market in 2024 | UAATEAM. UAATEAM | Digital marketing agency for small and medium-sized businesses. Available at: https://uaateam.agency/blog/trendy-ta-vyklyky-ukrainskogo-rynku-ecommerce/
Storozhuk, O. (2022). E-commerce market 2022: trends, tools and needs of online shoppers. LIGA.net. Available at: https://blog.liga.net/user/astorozhuk/article/rinok-elektronnoi-komertsii-2022-trendi-instrumenti-ta-potrebi-onlayn-pokuptsiv
Dimura, M. (2024). E-commerce in Ukraine: figures, facts, prospects for the development of online commerce. Business Site. 2024. Available at: https://www.site2b.ua/ua/web-blog-ua/e-commerce-v-ukraini-cifri-fakti-perspektivi-rozvitku-onlajn-torgivli.html









