АФЕКТИВНІ, ІНТЕРАКТИВНІ, КОГЕЗІЙНІ ІНДИКАТОРИ СОЦІАЛЬНОЇ ОНЛАЙН-ПРИСУТНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.32689/maup.ped.2023.3.1Ключові слова:
афективні індикатори, когезійні індикатори, інтерактивні індикатори, соціальна присутність, дигітальне навчанняАнотація
У статті проаналізовано фідбеки тьюторів та учасників онлайн-курсів на онлайн-платформі Moodle з метою виявлення індикаторів соціальної онлайн-присутності. Зворотний зв’язок в онлайн-контексті виконує іншу функцію, ніж у контексті особистого спілкування: комунікацію передбачено головним чином письмово. Зворотний зв’язок корисний як для особи, що його надає, так і для особи, що його отримує. Тому у статті проаналізовано приклади форумних повідомлень, які презентують зворотний зв’язок тьюторів та учасників з онлайн-контекстів. З одного боку, ми сконцентрувалися на текстовому повідомленні, а, з іншого боку, також урахували контекст, в якому були зроблені ці записи, і презентували три групи індикаторів соціальної онлайн-присутності: афективні, інтерактивні та когезійні. Досліджено функції та цілі цих індикаторів. Когезійні індикатори слугують для з’єднання повідомлень усіх учасників електронних курсів та сприяння їх співпраці. Йдеться про повідомлення у форумі учасників, які цитують повідомлення інших, погоджуються або не згоджуються з ними, висловлюють похвалу або підтримку та запрошують до подальших реакцій. Саме когезійні індикатори допомагають створити спільне онлайн-середовище та зміцнити причетність до онлайн-контексту. Інтерактивні індикатори використовуються для сприяння взаємодії та обміну думок серед учасників онлайн-курсу. Ці індикатори використовуються для задавання питань, ініціювання обговорень, обміну думками та досвідом, а також для надання фідбеку та реакції на нього. Інтерактивні індикатори сприяють збільшенню участі та активної взаємодії учасників форумів, створюючи живий та динамічний форум. Афективні індикатори слугують для вираження емоцій та настроїв, а також допомагають встановити особистий зв’язок, висловлювати співпереживання та впливати на атмосферу у форумі. Вони сприяють також створенню позитивного та емоційного середовища комунікації.
Посилання
Dundler S. Für Entdecker: Ihr Weg zum Online-Coach. Vielfalt, Anforderungen und Einsatzmöglichkeiten von Formaten und Methoden des virtuellen Coachings. Bonn: managerSeminare, 2020. 352 S.
Halytska O., Lozytska M. The Main Directions of Information and Communication Technologies Implementation in the Process of Teaching German to Students of Philology. Information Technologies and Learning Tools. 2022. No. 88(2). Рр. 56–73. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v88i2.4686.
Häfele H., Maier-Häfele K. 101 Online-Seminarmethoden. Methoden und Strategien für die Online- und Blended-Learning-Seminarpraxis. Bonn: managerSeminare, 2020. 360 S.
Heusinger M. Lernprozesse digital unterstützen. Ein Methodenbuch für den Unterricht. Weinheim Basel: Beltz, 2020. 160 S.
Kergel D., Heidkamp-Kergel B. E-Learning, E-Didaktik und digitales Lernen. Wiesbaden: Springer VS, 2020. 105 S.
Lomicka, L., und Lord, G. Social presence in virtual communities of foreign language (FL) teachers. System. 2007. 35. Pp. 208–228.
Motivation. Hybrides Sprachenlernen. Handbuch. S. 1–17. URL: https://lernen.goethe.de/moodle/mod/book/view.php?id=73656350&chapterid=20807633.
Rourke, L., Anderson, T., Garrison, R., & Archer, W. Assessing social presence in asynchronous textbased computer conferencing. Journal of Distance Education. 2001. 14(2). Pp. 50–71.
Sung E., Mayer R.E. Five facets of social presence in online distance education. Computers in Human Behavior. 2012. Vol. 28, Issue 5. Pp. 1738–1747. DOI: https://doi.org/10.1016/j.chb.2012.04.014.
Swan K. Building Learning Communities in Online Courses: The Importance of Interaction. Education, Communication and Information. 2002. Vol. 2, No. 1. Pp. 23–49. DOI: 10.1080/1463631022000005016. URL: https://www.researchgate.net/publication/250889477_Building_Learning_Communities_in_Online_Courses_The_Importance_of_Interaction.