CONTENT AND COMPONENTS OF PROFESSIONAL TRAINING FUTURE LAWYERS

Authors

  • V. S. RYZHYKOV

Abstract

The main objective of higher vocational legal education is maximize the spiritual, moral and estechnoho, intellectual and psycho-physiological potential of the individual, not the formation of targeted qualities of future specialist lawyer, personal settings when performing support functions in relation to the special characteristics that acquire the status of system-factor when purpose of education — a man — is transformed into a tool — an employee in the competitive field of law.

References

Наказ Міністерства освіти України “Про затвердження Положення про організацію навчального процесу у вищих навчальних закладах”. — № 161 від 02.06.1993 р.

Бочелюк В. Й. Юридична психологія. Навчальний посібник для ВНЗ /В. Й. Бочелюк. — К.: ЦУЛ, 2010. — 336 с.

Васильев В. Л. Юридическая психология / В. Л. Васильев. — М., 1991. — 408 с.

Гусарев С. Д. Юридична деонтологія (основи юридичної діяльності): навч. посіб. — 2-ге вид., перероб. / С. Д. Гусарев, О. Д. Тихомиров. — К.: Знання, 2006. — 487 с.

Ертнысбаева Г. Н. Совершенствование подготовки слушателей учебных заведений МВД Республики Казахстан на основе применения инновационных технологий: автореф. дис. … канд. пед. наук: спец. 13.00.08; Карагандинский юридический институт МВД Республики Казахстан имени Б. Бейсенова / Г. Н. Ертнысбаева. — Караганда, 2008. — 31 с.

Журавський В. С. Проблеми юридичної освіти [Текст] / В. С. Журавський // Юридичний вісник України. — 2003. — 25–31 січ. — С. 115.

Журавський В. С. Юридична освіта в Україні: сучасний стан та напрями вдосконалення [Текст] / В. С. Журавський, О. Копиленко // Право України. — 2004. — № 11. — С. 3–6.

Пліско В. І. Теоретичні і методичні засади формування готовності працівників правоохоронних органів до діяльності в умовах екстремальних ситуацій: автореф. дис. ... на здобуття наук. ступеня д-ра пед. наук: спец. 13.00.04 “Теорія та методика професійної освіти”; Академія педагогічних наук України, Ін-т педагогіки і психології професійної освіти / В. І. Пліско. — К., 2004. — 44 с.

Published

2022-10-25