PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL PRINCIPLES OF EDUCATORS OPPORTUNITIES FOR COGNITIVE ACTIVITY

Authors

  • L. M. HUNDERUK

Keywords:

education, upbringing, cognitive activity, pedagogical influence.

Abstract

Psychological understanding of educational possibilities of cognitive activity has been made and pedagogical influence on the personality in the process of specially organized educational activity according to the sense and form has been analyzed.

References

Бруменская Г. В. Возрастно-психологическое консультирование / Г. В. Бруменская, О. А. Карабанова, А. Г. Лизерс. — М.: Просвещение, 1990. — 416 с.

Власова О. І. Педагогічна психологія: навч. посіб. / О. І. Власова. — К.: Либідь, 2005. — С. 213–246.

Выготский Л. С. Полное собрание сочинений: в 6 т. / Л. С. Выготский. — М.: Просвещение, 1980. — 584 с.

Кащенко В. П. Педагогическая коррекция / В. П. Кащенко. — М.: Просвещение, 1992. — 264 с.

Леонтьев А. Н. Деятельность. Сознание. Личность / А. Н. Леонтьев. — М.: Просвещение, 1977. — 482 с.

Фурман А. В. Модульно-розвивальне навчання / А. В. Фурман. — К., 1998.

Хрестоматия по возрастной и педагогической психологии / Под ред. И. И. Ильясова, В. Я. Ляудис. — М.: Просвещение, 1981. — 278 с.

Published

2022-10-25