DEGREE TRAINING OF FUTURE TEACHERS PRIMARY CLASSES: THE ESSENCE AND CHANGES
Abstract
Level professional preparation of pedagogues, in particular those of primary school, is stipulated by the necessity of rising competitiveness and mobility of the teacher (pedagogue) at the labour market in the context of inner (strengthening of market and democratic relations) and outer (globalization and formation of information society) social changes that take place in Ukraine and in education. The main idea of the level professional education is studies by the ascending levels (junior bachelor, bachelor, master), which reflect consecutive levels of teaching, moreover, each following level is a logical continuation of the previous one, guaranteeing ability of the further teaching and foreseeing broadening of the sphere of implementation of each level graduates’ work.
References
Власенко С. П. Особливості становлення сучасної багаторівневої освіти вчителів початкових класів: автореф. дис. ... на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04 “Теорія і методика професійної освіти” / С. П. Власенко. — К., 2002. — 20 с.
Закон України “Про вищу освіту”. — К., 2014. — 47 с. — (Нормативний документ).
Мамрич С. М. Ступенева підготовка фахівців у навчально-науково-виробничих комплексах (на прикладі радіотехнічних спеціальностей): автореф. дис. ... на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04 “Теорія і методика професійної освіти” / С. М. Мамрич. — К., 2001. — 15 с.
Ожегов С. И. Словарь русского языка / С. И. Ожегов; под. ред. Н. Ю. Шведовой. — М.: Рус. яз., 1990. — 921 с.
Педагогическая энциклопедия / [гл. ред. И. А. Каирова]. — М.: Сов. энциклопедия, 1964– 1988 — Т. 3. — 880 с.
Семиченко В. А. Концепция целостности и ее реализация в профессиональной подготовке будущих учителей: дис. … д-ра психол. наук: спец. 19.00.07 / В. А. Семиченко. — К., 1992. — 432 с.
Старовойт Л. Я. Особливості організації багатоступеневого навчання у вищому професійному училищі: автореф. дис. ... на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04 “Теорія і методика професійної освіти” / Л. Я. Старовойт. — К., 2000. — 15 с.