THEORETICAL FOUNDATIONS OF THE UNIVERSITY POLICULTURAL EDUCATION
Анотація
Проаналізовано напрями розвитку полікультурної освіти з акцентом на підвищенні ролі університетів у становленні полікультурної освіти. Зв’язок
полікультурної освіти з проблемою вивчення мови виступає передумовою залучення до цінностей світових культур.
Посилання
Bakhov I. S. Multicultural education of the U.S. in fundamental legislative acts / I. S. Bakhov // World Applied Sciences Journal. — 2013. — № 27 (Education, Law, Economics,
Language and Communication). — P. 28–31.
Mitter F. Comparative Education: The Dialectic of the Global and the Local / F. Mitter // World Council of Comparative Education Society of Asia (CESA) in Tokyo,1996. — Rowman & Littlefield Publishers, Inc. 2007.
Learning together throughout our lives // Discussion kit on the Report to UNESCO of the International Commission on Education for the 21st Century. — Canadian Commission
for UNESCO,1997.
Weisgerber Leo. Zur Grundlegung der ganzheit Spachauffassung: Aufsätze 1925–1933 / Leo Weisgerber, Helnut Gipper (herausgegeben von Helmut Gipper). — Düsseldorf: Pädagogischer Verlag Schwann, [cop. 1964].
Каган М. С. Человеческая деятельность (Опыт системного анализа) / М. С. Каган. — М.: Изд-во политической лит.,1974. — 331 с.
Леонтьев А. А. Методика обучения профессиональной коммуникации на иностранном языке на базе современных технологий / А. А. Леонтьев // Вестн.
Рос. гуманитарного науч. фонда. — 1998. — № 3. — С. 205–209.
Тайчинов М. Г. Развитие национального образования в поликультурном, многонациональном обществе / М. Г. Тайчинов. — М.: Педагогика, 2008. — № 2.
Тарроу Н. Язык, межкультурализм и права человека / Н. Тарроу // Перспективы. — 2003. — № 4. — С. 107–135.
Barsalou L. W. Frames, concepts, and conceptual fields / L. W. Barsalou. // Frames, fields, and contrasts: New Essays in Semantic and Lexical organization / A. Lehrer & E. Kittay (Eds.). — Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum and Associates, 1992. — P. 21–74.
Barsalou Lawrence. The Situated Nature of Concepts / Lawrence Barsalou, Yen Wenchi // American Journal of Psychology. — 2006. — Vol. 119. — № 3. — P. 349–384.