АНГЛОМОВНИЙ РЕКЛАМНИЙ ГУМОР

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/maup.philol.2025.2.15

Ключові слова:

гумор, іронія, соціопрофесійні жарти, реклама, когнітивні патерни

Анотація

У цій статті запропоновано стилістичний, когнітивний та прагматичний аналіз вибірки сучасних ан- гломовних жартів про рекламу та її різновиди. Аналіз форм 115 жартів, взятих з чотирьох англомовних сайтів, свідчить про те, що найбільш частотними формами жартів про рекламу є запитання/відповідь (60.8%), однорядкові жарти (39.2%). Розгляд 20 жартів про рекламу, досліджених у статті, розкрив, що у стилістичному плані, вони містять каламбури, пастиш, парапросдокіан, удаваний ентузіазм, бафос та іронію. Додатково залучаються такі прийоми, як персоніфіковані та зооморфічні метафори, нестандарт- ні порівняння, антитеза, хибна аргументація (ентимема). У когнітивному аспекті гумор ґрунтується на механізмах когнітивних патернів професійної деформації, фон Ресторфа, мольберту, чіткого контрасту, негативного мислення. Прагматично, жарти ведуть до зняття психологічного стресу, критичного мис- лення, креативності, несуть розважальний елемент. Жарти знайомлять читачів з англомовним рекламним бізнесом, професійною та неформальною лексикою, допомагають виявити гумор та іронію, мотивують до професійного успіху, формують стереотипні образи рекламістів, підвищують упевненість у своїх знаннях, розвивають міжкультурну й культурологічну компетенції.

Посилання

Bell J. Funny Slogans for Companies and Brands. 2024. URL: https://namesurfy.com/slogans/funny-slogans-and-mottos/ (accessed 12.12.2024).

Carol C. 30 Hilarious Journalist Jokes That Will Have You ROEL! 2024. URL: https://presspitch.io/journalist-jokes/ (accessed 9.10.2024)

Carrel A. Man, The Unknown. New York: Harper & Brothers. Archived from the original on 20 September 2018. (1939). Retrieved 28 June 2017. URL: https://web.archive.org/web/20180920164410/http://hpaba.com/pages/en/ALEXIS%20CARREL%20Man%20the%20Unknown%201935.pdf

Casabianca S. S., Gepp K. 15 Cognitive Distortions To Blame for Negative Thinking. (01.11.2022). URL: https://psychcentral.com/lib/cognitive-distortions-negative-thinking (accessed 22.09.2024).

Davies C. E. How English-learners Joke with Native Speakers: An International Sociolinguistic Perspective on Humor as Collaborative Discourse across Cultures. Journal of Pragmatics, 2003. 35(9), Pp.1361–1385. URL: https://doi.org/10.1016/S0378-2166(02)00181-9 (accessed 10.10.2024)

Frothingham S., Legg T. J. What Is Negativity Bias, and How Does It Affect You? (12.16.2019). URL: https://www.healthline.com/health/negativity-bias (accessed 09.10.2024).

Geoffand T. Modified joke – product manager, the lawyer and the doctor. 2013. URL: https://www.tralfaz.com/2013/01/modified-joke-product-manager-the-lawyer-and/ (accessed 09.10.2024).

Hann D. Humorous Play and its Implications for Classroom Practice. In Spontaneous Play in the Language Classroom: Creating a Community. 2020. Pp. 191–218. Palgrave Macmillan. URL: https//doi.org/10.1007/978-3-030-26304-1_8 (accessed 10.10.2024).

Indianapress. 20 hilarious ‘newsroom jokes’ every journalist would relate to. 2017. URL: https://indianexpress.com/photos/trending-gallery/hilarious-jokes-that-every-journalist-will-relate-to/ (accessed 10.10.2024)

Kahneman D. A., Slovic P., Tversky A. Judgment Under Uncertainty: Heuristics and Biases / Daniel Kahneman, P. Slovic, A.Tversky. New York: Cambridge University Press, 1982. 556 p.

Maslow A. H. The Psychology of Science. Washington: Maurice Bassett Publishing. 1966. 315 p.

Merton R. K. Social Theory and Social Structure. Glencoe, Illinois: Free Press. 1957. p. 198. Archived from the original on December 2012. URL: https://web.archive.org/web/20121227113532/http://www.sociosite.net/topics/texts/merton_bureaucratic_structure.php

Min A. 70 Hilarious Advertisements Jokes to Laugh at Marketing Madness. 2024. URL: https://jokeandpun.com/jokes/advertisements-jokes/ (accessed 8.12.2024).

Nichols S. Our 100 lists of 100: Corny Journalism Jokes. 2024. URL: https://100.jea.org/2058/100-of-100/our-100-lists-of-100-corny-journalism-jokes/ (accessed 9.10.2024)

Olson M. Top Funniest Advertising Slogans. 2024. URL: https://www.pouted.com/laugh-with-the-top-funniest-advertisment-slogans/ (accessed 8.12.2024)

Paivio A. Imagery and verbal processes. N. Y.: Holt, Rinehart & Winston. 1971. 312 p.

Reddington E., Waring H. Z. Understanding the Sequential Resources for Doing Humor in the Language Classroom. Humor, 2015. 28(1), 2015. Pp. 1–23. URL: https://doi.org/10.1515/humor-2014-0144 (accessed 10.10.2024).

Reddit. Jokes. 2024. URL: https://www.reddit.com/r/Construction/comments/tn4rkv/what_are_some_of_the_funniest_company_slogans_you/?rdt=35724 (accessed 12.12.2024).

Tversky A., Kahneman D. Advances in prospect theory: cumulative representation of uncertainty. Journal of Risk and Uncertainty. 1992. № 5. Pp. 297–332.

Vaina L, Hintikka J. (eds.). Cognitive Constraints on Communication: Representations and Processes. Dordrecht: Boston. 1994. 245 p

Von Restorff H. Über die Wirkung von Bereichsbildungen im Spurenfeld (The effects of field formation in the trace field). [Electronic resource] H.Von Restorff// Psychologie Forschung, 1933. № 18, 299 p. URL: http://en.wikipedia.org/wiki/Von_Restorff_effect» (14.12.09). – Von Restorff effect.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-01

Як цитувати

Харченко, О., & Бахов, І. (2025). АНГЛОМОВНИЙ РЕКЛАМНИЙ ГУМОР . Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Філологія, (2 (16), 107-112. https://doi.org/10.32689/maup.philol.2025.2.15