СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ ПРОФЕСІЙНОЇ АДАПТАЦІЇ ВИПУСКНИКІВ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
Анотація
Соціально-психологічна адаптація пов’язана з входженням працівника в систему нових міжособових взаємин професійного колективу, зміною статусу, прийняттям норм і традицій колективу, переглядаються старі уявлення про себе, Я-концепція, індивідуальні особливості людини і практичні міркування. Тут великого значення набувають адаптаційні здібності, пов’язані із спілкуванням, емпатією, сприйняттям і розумінням один одного, регулюванням уявлень один про одного і відповідних очікувань. Потрібен психологічний супровід процесу адаптації співробітників і “входження” в професію, який має будуватися з урахуванням важливості адаптаційних здібностей та інших психологічних якостей особи.
Посилання
Адаптация и управление свойствами организма / Под ред. А. П. Сорокина, Г. В. Стельникова, А. Н. Вазина. — М.: Медицина, 1977. — 304 с.
Адаптация человека / Под ред. В. И. Варабашевой, И. И. Лихницкой. — Л.: Наука, 1972. — 268 с.
Александровский Ю. А. Состояние психической дезадаптации и их компенсация. — М.: Медицина, 1976. — 272 с.
Бодров В. А. Психологический стресс: развитие и преодоление. — М.: ПЭР СЭ, 2006. — 528 c.
Дубровина И. В. Практическая психология образования. — СПб.: Питер, 2004. — 592 с.
Никитина Н. Н., Кислинская Н. В. Введение в педагогическую деятельность. Теория и практика. — М.: ACADEMIA, 2004. — 216 с.
Основы физиологии человека: Учебник для высш. учеб. завед.: В 2 т. / Под ред. Б. И. Ткаченко. — СПб.: Междунар. Фонд истории науки, 1994. — Т. 2. — 413 с.
Прусов В. П. Социальные и психологические проблемы целевой интенсивной подготовки специалистов. — Л.: Наука, 1989. — 216 с.
Смирнов С. Д. Педагогика и психология высшего образования. — М.: Издат. центр “Академия”, 2001. — 304 с.