ГУМАНІЗАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ЯК ФАКТОР ЕФЕКТИВНОСТІ УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНИМ ПРОЦЕСОМ У ВИЩОМУ ЗАКЛАДІ ОСВІТИ
Анотація
Проблема взаємодії є однією з центральних у психології. Це пов’язано з її значним впливом на процес становлення особистості, оскільки саме через взаємодію відбувається взаємозв’язок членів групи, при якому дії однієї зі сторін викликають дії з боку інших. Саме за обраним типом взаємодії людина налагоджує стосунки з іншими людьми, що визначають її потреби, інтереси, мотиви поведінки. Тому у цьому контексті важливою є проблема спілкування і взаємодії, зумовлена специфікою педагогічної діяльності.
Посилання
Вербова К В., Кондратьева С. В. Психология тру¬да и личности учителя: Учеб, пособие для студ. пед. спец. — Минск, 1991. — 82 с.
Ковалев Г. А. Психологическое воздействие: тео¬рия, методология, практика: Дис. ... д-ра психол. ноук / НИИ общ. и пед. психологии АПН СССР. — М.( 1991.- 236 с.
Лукьянченко Т. Н. Формирование гуманистической сознательности // Проблемы саморазвития личности в образовательном пространстве: Матер, науч.-метод, конф. / Под общ. ред. Е. М. Шишмаковой. — Благове¬щенск: Изд-во БГПУ, 2000. — С. 9-10.
Луценко О. А. Управление учебной деятельностью обучаемых как форма ненасильственного взаимодей¬ствия преподавателя и студентов // Проблемы самораз¬вития личности в образовательном пространстве: Матер, науч.-метод, конф. / Под общ. ред. Е. М. Шишмако¬вой. — Благовещенск: Изд-во БГПУ, 2000. — С. 15-18.
Орлов А. Б. Проблема перестройки психолого-педагогической подготовки учителя // Вопр. психоло¬гии. - 1988. - № 1. - С. 16-26.
Петровская Л. А., Спиваковская А. С. Воспитание как общение — диалог // Вопр. психологии. — 1983. — № 2. - С. 85-89.
Флоренская Т. А. Диалог в практической психоло¬гии. — М., 1991. — 244 с.