ТИПИ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ПСИХОЛОГА ПРИ РОБОТІ ІЗ КРИЗОВИМИ СТАНАМИ У КЛІЄНТІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/maup.psych.2021.1.2

Ключові слова:

типи компетентностей, аутопсихологічна компетентність, соціально-психологічні компетентності, професійна компетентність, кризові стани, кейс-методи

Анотація

У статті подано результати дослідження актуальної для сучасної педагогічної та вікової психології, теоретичної та консультативної психології проблеми – розвиток типів компетентностей фахівців для роботи з кризовими категоріями клієнтів. Проаналізовано підходи до вивчення типів компетентностей у укранській та зарубіжній психологічній теорії і практиці. Метою статті є висвітлення результатів дослі- дження ефективності розвитку професійних компетентностей психологів під час викладання навчальних дисциплін, що розкривають специфіку роботи психолога з кризовими станами у клієнтів. Обґрунтовано застосування кейс-методів у процесі підготовки майбутніх психологів для розвитку фа- хових компетентностей та інтеграції взаємозв’язків між ними. Показано ефективність розвитку різних типів компетентностей, що підтверджено результатами підсумкових тестів.

Посилання

Варданян Ю.В. Строение и развитие профессиональной компетентности специалиста с высшим образованием (На материале подготовки педагога и психолога) : дисс. … доктора педагог. наук : 13.00.01, 19.00.07. Москва, 1998. 353 с.

Зимняя И.А. Ключевые компетенции как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании : учебное издание. Москва : Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2004. 40 с. (Серия : Труды методологического семинара «Россия в Болонском процессе : проблемы, задачи, перспективы»).

Овчарова Р.В. Технологии практического психолога образования : учеб. пособ. для студентов вузов и практических работников. Москва : ТЦ «Сфера», 2000. 448 с.

Обозов Н.Н. Психологическая культура взаимных отношений : учебное пособие. Москва : Высшая школа. 1986. 45 с.

Ромек В.Г. Поведенческая психотерапия : учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений. Москва : Академия, 2002. 192 с.

Татур Ю.Г. Высшее образование: методология и опыт проектирования. Москва : Логос, Университетская книга, 2006. 153 с.

Crocker J. The pursuit of self-esteem: Implications for good and evil / J. Crocker, S.J. Lee, L.E. Park. A. G. Miller (Ed.), The social psychology of good and evil. New York: Guilford Press, 2004. P. 271–302. URL : http://wings.buffalo.edu/psychology/labs/SMRL/docs/Crocker,%20Lee,%20Park%20 (2004,%20Chapter%20in%20Social%20Psychology%20of%20Good%20and%20Evil).pdf.

Rodolfa, E., Baker, J., DeMers, S., Hilson, A., Meck, D., Schaffer, J., et al. (2014). Professional psychology competency initiatives: implications for training, regulation, and practice. S. Afr. J. Psychol. 44, 121–135. doi:10.1177/0081246314522371.

von Treuer KM and Reynolds N (2017) A Competency Model of Psychology Practice: Articulating Complex Skills and Practices. Front. Educ. 2:54. doi: 10.3389/feduc.2017.00054.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-11

Як цитувати

ГРИСЬ, А., & ПАВЛЮК, М. (2021). ТИПИ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ПСИХОЛОГА ПРИ РОБОТІ ІЗ КРИЗОВИМИ СТАНАМИ У КЛІЄНТІВ. Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Психологія, (1 (50), 10-18. https://doi.org/10.32689/maup.psych.2021.1.2