ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПРОФЕСІЙНОГО САМОВИЗНАЧЕННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/maup.psych.2021.2.2

Ключові слова:

професійне самовизначення, самосвідомість, життєва позиція, Я-концепція

Анотація

У статті обґрунтовано сутність професійного самовизначення особистості, його психологічні основи, розкрито зміст компонентів та показників його сформованості. У статті наголошено, що вибір майбут- ньої професійної діяльності є фактором подальшого розвитку особистості, визначенням умов і засобів реалізації особистісних рис і здібностей, соціального середовища для втілення життєвих задумів, смислу і цінностей. Метою статті було теоретичне визначення психологічних основ професійного самовизначення особистості старшокласника. Для досягнення мети автор здійснив теоретичний аналіз детермінант та динаміки розвитку професійного самовизначення старшокласників; вивчив психологічні особливості ком- понентів професійного самовизначення старшокласників. У підсумку автор констатує, що психологічна готовність до професійного самовизначення передбачає сформованість, розвиненість та усвідомленість особистістю всіх її структурних компонентів.

Посилання

Абульханова-Славская К.А. Стратегия жизни. Москва : Мысль, 1991. 299 с.

Божович Л.И. Проблемы формирования личности; под ред. Д.И. Фельдштейна. Москва: Изд-во Ин-та практической психологии ; Воронеж : МОДЭК, 1995. 352 с.

Війтковська О. Професійне самовизначення як життєва проблема особистості. Педагогіка і психологія. 1998. № 3. С. 170–174.

Климов Е.А. Путь в профессию. Ленинград : Лениздат, 1974. 190 с.

Кон И.С. Открытие «Я». Москва : Политиздат, 1978. 367 с.

Кон И.С. Психология ранней юности. Москва : Просвещение, 1989. 225 с.

Пряжников Н.С. Профессиональное и личностное самоопределение. Москва : Изд-во Ин-та практической психологии ; Воронеж, 1996. 256 с.

Райс Ф. Психология подросткового и юношеского возраста. Санкт-Петербург : Питер, 2000. 624 с.

Чеснокова И.И. Самосознание, самореализация и самодетерминация личности. Москва : Наука, 1982.

Super D.E. Vocational Development. N. Y., 1957. 319 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-11

Як цитувати

ЗАЛАНОВСЬКА, Л. (2021). ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПРОФЕСІЙНОГО САМОВИЗНАЧЕННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ. Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Психологія, (2 (51), 12-17. https://doi.org/10.32689/maup.psych.2021.2.2