ІНСТИТУЦІЙНО-ФУНКЦІОНАЛЬНІ ЗАСАДИ ВПРОВАДЖЕННЯ ЕЛЕКТРОННОЇ ДЕМОКРАТІЇ

Автор(и)

  • Олександр Олександрович Юріков Навчально-науковий інститут права та психології, Національна академія внутрішніх справ https://orcid.org/0000-0002-6900-6887

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-2224-2025-2(43)-3

Ключові слова:

електронна демократія, влада, державний орган, адміністрація, місцеве самоврядування

Анотація

У статті здійснено аналіз норм чинного законодавства України щодо розкриття інституційно-функціональних засади впровадження електронної демократії в Україні. Метою роботи є дослідження інституційно-функціональних засад впровадження електронної демократії в Україні. Методологія. Під час дослідження інституційно-функціональних засад впровадження електронної демократії в Україні використано такі методи: діалектичний – під час вивчення державотворчих та правових явищ шляхом виокремлення їх складових у взаємозв’язку та єдності; догматичний (логіко-юридичний) – під час аналізу норм чинного законодавства України щодо розкриття інституційно-функціональних засади впровадження електронної демократії в Україні; методи моделювання, аналізу, синтезу, дедукції та індукції. Наукова новизна. Аргументовано, що функціонуючих органів державної влади для впровадження та розвитку електронної демократії в Україні нині достатньо. Їх повноваження дозволяють здійснити цей процес швидко та ефективно. Крім того, окремі міністерства здатні реалізувати відповідні заходи по впровадженню електронної демократії на деокупованих територіях, що нині є вкрай актуальним і необхідним. Висновки. На підставі вивчення повноважень органів держаної влади визначено, що суб’єктами, які впроваджують електронну демократію в Україні, є: Верховна рада України, Президент України, Кабінет Міністрів України, Міністерство цифрової трансформації України, Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України, Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, Міністерство культури та інформаційної політики України, Міністерство освіти і науки України, Міністерство юстиції України, Державна служба спеціального зв’язку та захисту інформації України; обласні, районні, місцеві державні адміністрації; сільські, селищні, міські ради; інші органи державної влади, відповідно до покладених на них повноважень.

Посилання

Деякі питання діяльності Міністерства культури та інформаційної політики : постанова Кабінету Міністрів України від 16 жовт. 2019 р. № 885. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/885-2019-%D0%BF#Text.

Деякі питання Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій : постанова Кабінету Міністрів України від 8 черв. 2016 р. № 376. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/376-2016-%D0%BF#n10.

Золотар О. О. Електронна демократія і цифрова диктатура. Інформація і право. 2017. № 4 (23). С. 16–25.

Конституція України : Основний Закон від 28 черв. 1996 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80#-Text.

Мохова Ю. Л. Інституційно-правовий механізм забезпечення електронного урядування в Україні. Інвестиції: практика та досвід. 2021. № 13–14. С. 93–97. doi: 10.32702/2306-6814.2021.13-14.93.

Питання Міністерства цифрової трансформації : постанова Кабінету Міністрів України від 18 верес. 2019 р. № 856. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/856-2019-%D0%BF#Text.

Про Державну службу спеціального зв’язку та захисту інформації України : Закон України від 23 лют. 2006 р. № 3475-IV. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3475-15#Text.

Про затвердження Положення про Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України : постанова Кабінету Міністрів України від 30 черв. 2015 р. № 460. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/460-2015-%D0%BF#Text.

Про місцеве самоврядування в Україні : Закон України від 21 трав. 1997 р. № 280/97-ВР. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/280/97-%D0%B2%D1%80#n267.

Токар-Остапенко О. В. Упровадження системи електронного голосування в Україні: сучасний стан та правове регулювання. Стратегічна панорама. 2022. № 1. С. 26–41. doi: 10.53679/2616-9460.1.2022.03.

Юріков О. О. Особливості впровадження електронної демократії на деокупованих територіях. Juris Europensis Scientia. 2024. № 1. С. 25–29. doi: https://doi.org/10.32782/chern.v1.2024.5.

Babanina V., Ivashchenko V., Grudzur O., Yurikov O. Criminal protection of children’s life and health: international experience. Revista Cuestiones Politicas. 2021. Vol. 39. Num. 71. Р. 350–365. doi: https://doi.org/10.46398/cuestpol.3971.18.

Borysov V., Shakun V., Babanina V. Aplicación de los principios constitucionales en la legislación penal de Ucrania. Revista De La Universidad Del Zulia. 2022. № 13 (38). Р. 140–158. doi: https://doi.org/10.46925//rdluz.38.10.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-03

Як цитувати

Юріков, О. О. (2025). ІНСТИТУЦІЙНО-ФУНКЦІОНАЛЬНІ ЗАСАДИ ВПРОВАДЖЕННЯ ЕЛЕКТРОННОЇ ДЕМОКРАТІЇ. Публічне урядування, (2 (43), 27-32. https://doi.org/10.32689/2617-2224-2025-2(43)-3