ДОСЛІДЖЕННЯ ЕВОЛЮЦІЇ МАРКЕТИНГОВИХ КОНЦЕПЦІЙ: ВІД МАРКЕТИНГУ 1.0 ДО МАРКЕТИНГУ 3.0

Автор(и)

  • В.Г. Гноєвий Придніпровський інститут ВНЗ «Міжрегіональна академія управління персоналом» https://orcid.org/0000-0003-1669-9680
  • В.В. Татарінов Придніпровський інститут ВНЗ «Міжрегіональна академія управління персоналом» https://orcid.org/0000-0001-7373-1267
  • Т.В. Бугайчук Придніпровський інститут ВНЗ «Міжрегіональна академія управління персоналом» https://orcid.org/0009-0002-9349-8663

DOI:

https://doi.org/10.32689/2523-4536/76-16

Ключові слова:

екологічна стійкість, відновлювальна енергія, вуглецеві викиди, соціальна відповідальність, інновації, етичний маркетинг, цифрові платформи, ресурсне управління, стійкий розвиток, екологічна безпека

Анотація

У статті розглядаються сучасні виклики, пов’язані з екологічною ситуацією та глобальними змінами в геополітиці, економіці та енергетиці, які вимагають термінового впровадження екологічно чистих продуктів і послуг. Сучасна цивілізація залежить від викопних видів пального, що призводить до значних викидів вуглекислого газу в атмосферу, підкреслюючи необхідність переходу на відновлювальні джерела енергії. Автори наголошують на тому, що успіх бізнесу тепер визначається не лише традиційною конкуренцією, а й екологічною безпекою, що стала пріоритетом у післякризовий період. У статті розглядається еволюція маркетингу від класичних моделей до сучасних, зосереджених на сталому розвитку та соціальній відповідальності. Зокрема, наголошується на важливості соціально-етичного маркетингу, який враховує інтереси суспільства та екологічні проблеми. Автори наводять приклади компаній, таких як McDonald's та PepsiCo, що впроваджують принципи екологічної відповідальності у свої стратегії.

Посилання

Vaishnav B., Ray S. A thematic exploration of the evolution of research in multichannel marketing. Journal of Business Research, vol. 157, 2023, 113564. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.113564

Kumar V., Ashraf A. R., Nadeem W. AI-powered marketing: What, where, and how? International Journal of Information Management, vol. 77, 2024, 102783. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2024.102783

Stephen L. France S. L., Vaghefi M. S., Kazandjian B., Warkentin M. Bridging information systems and marketing: Charting collaborative pathways. Decision Support Systems, vol. 187, 2024, 114328. DOI: https://doi.org/10.1016/j.dss.2024.114328

Cai Y.-J., Choi T.-M. Omni-channel marketing strategy in the digital platform era. Journal of Business Research, vol. 168, 2023, 114197. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2023.114197

Achrol R. S., Kotler P. Distributed marketing networks: The fourth industrial revolution. Journal of Business Research, vol. 150, 2022, pp. 515–527. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.06.029

Kotler N., Kotler P. Can museums be all things to all people?: Missions, goals, and marketing's role. Museum Management and Curatorship, vol. 18, issue 3, 2000, pp. 271–287. DOI: https://doi.org/10.1016/S0260-4779(00)00040-6

Bartikowski B., Richard M.-O., Gierl H. Fit or misfit of culture in marketing communication? Development of the culture-ladenness fit index. Journal of Business Research, vol. 167, 2023, 114191. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2023.114191

Martínez-Navarro J., Sellers-Rubio R. Three decades of research on wine marketing. Heliyon, vol. 10, issue 10, 2024, e30938. DOI: https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2024.e30938

Vaishnav B., Ray S. (2023). A thematic exploration of the evolution of research in multichannel marketing. Journal of Business Research, vol. 157, 113564. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.113564

Kumar V., Ashraf A. R., Nadeem W. (2024). AI-powered marketing: What, where, and how? International Journal of Information Management, vol. 77, 102783. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2024.102783

France S. L., Vaghefi M. S., Kazandjian B., Warkentin M. (2024). Bridging information systems and marketing: Charting collaborative pathways. Decision Support Systems, vol. 187, 114328. DOI: https://doi.org/10.1016/j.dss.2024.114328

Cai Y.-J., Choi T.-M. (2023). Omni-channel marketing strategy in the digital platform era. Journal of Business Research, vol. 168, 114197. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2023.114197

Achrol R. S., Kotler P. (2022). Distributed marketing networks: The fourth industrial revolution. Journal of Business Research, vol. 150, pp. 515–527. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.06.029

Kotler N., Kotler P. (2000). Can Museums be All Things to All People?: Missions, Goals, and Marketing’s Role. Museum Management and Curatorship, vol. 18, no. 3, pp. 271–287. DOI: https://doi.org/10.1080/09647770000301803

Bartikowski B., Richard M.-O., Gierl H. (2023). Fit or misfit of culture in marketing communication? Development of the culture-ladenness fit index. Journal of Business Research, vol. 167, 114191. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2023.114191

Martínez-Navarro J., Sellers-Rubio R. (2024). Three decades of research on wine marketing. Heliyon, vol. 10, issue 10, e30938. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2024.e30938

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-31