СУТНІСТЬ І ФУНКЦІОНАЛЬНІ МОЖЛИВОСТІ REVENUE-МЕНЕДЖМЕНТУ: ІСТОРИЧНИЙ КОНТЕКСТ
DOI:
https://doi.org/10.32689/2523-4536/77-16Ключові слова:
Revenue-менеджмент, цінова дискримінація, цінова політика, поведінкові переваги клієнтів, сегментація споживачівАнотація
Метою статті є вивчення історично сформованих умов, під впливом яких складалися функціональні можливості Revenue-менеджменту; уточнення та систематизація базових характеристик тих галузей економіки, для яких застосування Revenue-менеджменту здатне дати найбільший ефект. Дослідження показало, що історично бізнес-стратегія Revenue-менеджменту виникла у США в період 1976-1983 рр. як реакція на проблемну ситуацію низького обсягу продажів квитків на авіарейси в умовах відсутності цінової дискримінації. Основною причиною існування проблемної ситуації було жорстке державне регулювання авіаперевезень. А сама можливість виникнення Revenue-менеджменту з'явилася внаслідок подальшого скасування жорсткого державного регулювання. У результаті еволюційного розвитку Revenue-менеджменту з'явився інструмент, націлений на роботу з бізнес-напрямками, для яких характерні: «швидкопсувний» характер товару (послуги); порівняно низькі змінні витрати; можливість сегментації попиту; можливість диференціації послуг за різними критеріями.
Посилання
Cross R. G. (1997) Revenue management: Hard-core tactics for market domination. London, United Kingdom: Orion. 276 р.
Strauss A., Klein R., Steinhardt C. (2018) A review of choice-based revenue management: Theory and methods. European Journal of Operational Research. vol. 271. is. 2. pp. 375-387. https://doi.org/10.1016/j.ejor.2018.01.011
Keyes L. (1975) Policy Innovations in the Domestic Passenger-Fare Investigation. Journal of Air Law and Commerce. Vol. 41. Iss. 1. P. 75-100. URL: https://scholar.smu.edu/jalc/vol41/iss1/5
Borenstein S. (1992) The Evolution of U.S. Airline Competition. Journal of Economic Perspectives. vol. 6, no. 2. pp. 45-73.
Tyrell T. (2017) Revenue Management. The SAGE International Encyclopedia of Travel and Tourism. Thousand Oaks: SAGE Publications, Inc. Pp. 1030-1034. http://dx.doi.org/10.4135/9781483368924.n379
Smith B. C., Leimkuhler J. F., Darrow R. M. (1992) Yield Management at American Airlines. Interfaces. vol. 22. no. 1. pp. 8-31. Available at: http://www.jstor.org/stable/25061571