ЕКОНОМІЧНИЙ ЗМІСТ СУЧАСНОЇ МАРКЕТИНГОВОЇ КОНЦЕПЦІЇ РОЗВИТКУ МІСТ

Автор(и)

  • С.С. Пороскун Сумський національний аграрний університет

DOI:

https://doi.org/10.32689/2523-4536/77-20

Ключові слова:

маркетингова концепція, розвиток міста, маркетингова стратегія, сучасні підходи, моделі міст

Анотація

Стаття представляє підсумки дослідження, присвяченого формуванню та застосуванню новітніх маркетингових концепцій. Сучасні підходи до розвитку маркетингових концепцій територій зосереджені на цільовій аудиторії та її враженнях від споживання продукції. Маркетингова стратегія є ключовим інструментом для просування міських товарів і послуг, а також для управління внутрішнім маркетингом територій. В умовах інформаційного суспільства, зростаючої конкуренції та підвищених вимог споживачів зростає необхідність адаптації діючих маркетингових концепцій до актуальних суспільних потреб. Оптимальна модель господарської діяльності для конкретного міста передбачає його центральне положення в економічній системі, де навколо нього формується широка клієнтська база, зацікавлена у відповідних товарах і послугах. Однак в умовах перенасичених ринків та жорсткої конкуренції головуюче місце має займати споживач, а виробники - розташовуватися по периметру.

Посилання

Білоткач І.А., Багорка М.О. Формування маркетингових стратегій аграрних підприємств. Науковий вісник ЛНУВМБТ ім. С. З. Гжицького. 2014. № 1 (67). T. 16. С. 32–39.

Буднікевич І.М., Гавриш І.І. Концепція територіального маркетингу як основа формування та підвищення привабливості регіонів. Регіональна економіка. 2016. № 3. С. 76–85.

Вакуленко В. Міський маркетинг як інструмент стратегічного планування економічного розвитку міста. Управління сучасним містом. 2012 № 4-6 (6). С. 92–95.

Варналій З.С. Економічна безпека: навч. посіб. / за ред. дра екон. наук, проф. З. С. Варналія. Київ : Знання, 2009. 647 с.

Глинський Н.Ю. Застосування маркетингової концепції в управлінні розвитком міста. Вісник національного університету «Львівська політехніка». Серія. Логістика. 2017. № 594. С. 33–41.

Дробязко І.М. Територіальний маркетинг як механізм підвищення ефективності діяльності органів місцевого самоврядування. Теорія та практика державного управління: зб. наук. пр. Харків : Вид-во ХарРІ НАДУ “Магістр”, 2018. Вип. 2 (21). С. 149–153.

Іванечко Н.Р. Процес формування маркетингової стратегії. Вісник Дніпропетровського університету. 2013. № 10/1. Т. 22. С. 123–131.

Інституційні засади і маркетингові імперативи сталого розвитку: колективна монографія / ред. T.M. Борисова, Г.Л. Монастирський. Тернопіль : «Економічна думка ЗУНУ», 2020. 340 с.

Коляденко, С. В. Маркетинговий підхід до формування іміджу регіону: сучасні інструменти та актуальні завдання. Теоретичні і практичні аспекти економіки та інтелектуальної власності. 2017. С. 152–157.

Котлер Філіп. Маркетинг від А до Я. 80 концепцій, які має знати кожен менеджер. 2021. 252 с.

Кутьков В.П. Сутність і структура маркетингового механізму державного управління розвитком регіону. Державне будівництво. 2014. № 1. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DeBu_2014_1_19.

Портер М. Конкурентна перевага. Київ : Наш формат, 2019. 621 с.

Придатько Е.М. Маркетинг територій в системі управління соціально-економічним розвитком громади. Наук. праці ДонНТУ. Серія: економіка. 2020. № 1 (22). С. 81–87.

Примак Т.О. Стратегії позиціонування у теорії маркетингу. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2012. № 1. С. 13–20. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mimi_2012_1_3

Савіна С.С. Тенденції розвитку сучасних концепцій маркетингу. Ефективна економіка. 2018. № 6. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6393

Топчій О.С. Трансформація взаємовідносин Україна – НАТО у 1991-2024 рр. КНЕУ ім. Гетьмана. 2024. URL: https://ir.kneu.edu.ua/server/api/core/bitstreams/598f11e1-2c44-4a2e-8b07-c7af8b46b191/content

Флорида Р. Криза урбанізму. Чому міста роблять нас нещасними. Київ : Наш формат, 2019. 280 с.

Хрупович С.Є. Іванечко Н.Р. Інструменти управління креативним маркетингом. Вісник Хмельницького національного університету. 2020. № 1. С. 138–143. URL: http://journals.khnu.km.ua/vestnik/pdf/ekon/pdfbase/2020/VKNUES-2020-N1(278).pdf.

Bilotkach I. A., Bahorka M. O. (2014). Formuvannia marketynhovykh stratehii ahrarnykh pidpryiemstv [Formation of marketing strategies for agricultural enterprises]. Naukovyi visnyk LNUVMBT im. S. Z. Hzhytskoho. no. 1(67). vol. 16. рр. 32–39. (in Ukrainian)

Budnikevych I. M., Havrysh I. I. (2016). Kontseptsiia terytorialnoho marketynhu yak osnova formuvannia ta pidvyshchennia pryvablyvosti rehioniv [The concept of territorial marketing as the basis for forming and increasing the attractiveness of regions]. Rehionalna ekonomika, no. 3. рр. 76–85. (in Ukrainian)

Vakulenko V. (2012). Miskyi marketynh yak instrument stratehichnoho planuvannia ekonomichnoho rozvytku mista [Urban marketing as a tool for strategic planning of the city's economic development]. Upravlinnia suchasnym mistom. no. 4-6(6). рр. 92–95. (in Ukrainian)

Varnalii Z. S. (2009). Ekonomichna bezpeka: navch. posib. [Economic security: a teaching aid.] / za red. dra ekon. nauk, prof. Z. S. Varnaliia. Kyiv: Znannia, p. 647. (in Ukrainian)

Hlynskyi N. Iu. (2017). Zastosuvannia marketynhovoi kontseptsii v upravlinni rozvytkom mista [Application of the marketing concept in urban development management]. Visnyk natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika». Seriia. Lohistyka. no. 594. рр. 33–41. (in Ukrainian)

Drobiazko I. M. (2018). Terytorialnyi marketynh yak mekhanizm pidvyshchennia efektyvnosti diialnosti orhaniv mistsevoho samovriaduvannia [Territorial marketing as a mechanism for increasing the efficiency of local government activities]. Teoriia ta praktyka derzhavnoho upravlinnia: zb. nauk. pr. Kharkiv: Vyd-vo KharRI NADU “Mahistr”. Vol. 2 (21). рр. 149–153. (in Ukrainian)

Ivanechko N. R. (2013). Protses formuvannia marketynhovoi stratehii [The process of forming a marketing strategy]. Visnyk Dnipropetrovskoho universytetu. no. 10/1, vol. 22. рр. 123–131 (in Ukrainian)

Borysova T. M., Monastyrskyi H. L. (eds.) (2020). Instytutsiini zasady i marketynhovi imperatyvy staloho rozvytku: Kolektyvna monohrafiia [Institutional foundations and marketing imperatives of sustainable development: Collective monograph]. Ternopil: «Ekonomichna dumka ZUNU», p. 340. (in Ukrainian)

Koliadenko, S. V. (2017). Marketynhovyi pidkhid do formuvannia imidzhu rehionu: suchasni instrumenty ta aktualni zavdannia [Marketing approach to shaping the image of the region: modern tools and current tasks]. Teoretychni i praktychni aspekty ekonomiky ta intelektualnoi vlasnosti. рр. 152–157. (in Ukrainian)

Kotler Filip. (2021). Marketynh vid A do Ya. 80 kontseptsii, yaki maie znaty kozhen menedzher [Marketing from A to Z. 80 Concepts Every Manager Should Know]. Р. 252 (in Ukrainian)

Kutkov V. P. (2014). Sutnist i struktura marketynhovoho mekhanizmu derzhavnoho upravlinnia rozvytkom rehionu [The essence and structure of the marketing mechanism of state management of regional development]. Derzhavne budivnytstvo. no. 1. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DeBu_2014_1_19 (in Ukrainian)

Porter M. (2019). Konkurentna perevaha [Competitive advantage]. Kyiv: Nash format, p. 621 (in Ukrainian)

Prydatko E. M. (2020). Marketynh terytorii v systemi upravlinnia sotsialno-ekonomichnym rozvytkom hromady [Marketing of territories in the management system of socio-economic development of the community]. Nauk. pratsi DonNTU. Seriia: ekonom. no. 1 (22). рр. 81–87. (in Ukrainian)

Prymak T. O. (2012). Stratehii pozytsionuvannia u teorii marketynhu [Positioning strategies in marketing theory]. Marketynh i menedzhment innovatsii. no. 1. рр. 13–20. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mimi_2012_1_3 (in Ukrainian)

Savina S. S. (2018). Tendentsii rozvytku suchasnykh kontseptsii marketynhu [Trends in the development of modern marketing concepts]. Efektyvna ekonomika. no. 6. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6393 (in Ukrainian)

Topchii O. S. (2024). Transformatsiia vzaiemovidnosyn Ukraina – NATO u 1991-2024 rr. [Transformation of Ukraine-NATO relations in 1991-2024]. KNEU im. Hetmana. Available at: https://ir.kneu.edu.ua/server/api/core/bitstreams/598f11e1-2c44-4a2e-8b07-c7af8b46b191/content (in Ukrainian)

Floryda R. (2019). Kryza urbanizmu. Chomu mista robliat nas neshchasnymy [The Crisis of Urbanism: Why Cities Make Us Unhappy]. Kyiv: Nash format, p. 280 (in Ukrainian)

Khrupovych S. Ie. Ivanechko N. R. (2020). Instrumenty upravlinnia kreatyvnym marketynhom [Creative marketing management tools]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. no. 1 рр. 138–143. Available at: http://journals.khnu.km.ua/vestnik/pdf/ekon/pdfbase/2020/VKNUES-2020-N1(278).pdf (in Ukrainian)

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-28