РОЗРОБКА КОМПЛЕКСУ МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ ФАРМАЦЕВТИЧНОГО ПІДПРИЄМСТВА

Автор(и)

  • Л. О. Карбовська Приватне акціонерне товариство «Вищий навчальний заклад «Міжрегіональна Академія управління персоналом»
  • К.Л. Железняк ДВНЗ «Національний транспортний університет»

DOI:

https://doi.org/10.32689/2523-4536/59-7

Ключові слова:

фармацевтичний ринок, комплекс маркетингових комунікацій, лікарські засоби

Анотація

У статті визначено, що вітчизняний фармацевтичний ринок є висококонкурентним і монополізованим, отже, це спонукає фармацевтичні компанії застосовувати сучасні засоби просування фармацевтичної продукції: реклама в ЗМІ; реклама в Інтернеті; інформація про ліки в аптеках; «гарячі» телефонні лінії; непряма реклама в телесеріалах/фільмах; пряма поштова розсилка; спонсорство; візити медичних представників; семплін тощо. Аналіз показав різний вплив елементів маркетингових комунікацій на медичних працівників, кінцевих споживачів фармацевтичної продукції та підприємств-виробників, а також їх ставлення до носіїв інформації про лікарські засоби. На основі дослідження встановлено, що в структурі комплексу засобів маркетингових комунікацій фармацевтичних компаній найбільш поширеною є реклама, вона допомагає як лікарю, так і пацієнту (кінцевому споживачу) зорієнтуватися в потоці інформації і прийняти обґрунтоване рішення про призначення або придбання потрібного препарату. Важливим напрямом просування продукції на фармацевтичному ринку є візити медичних представників, які мають інформувати фахівців про нові препарати та їх застосування. У статті запропоновано такі напрями удосконалення просування лікарських препаратів на фармацевтичному ринку, як: підвищення якості видачі в пошукових запитах по всіх категоріях; посилення пошуково-контекстних інструментів для підвищення результатів обробки запитів в сезон; активізувати рекламу в періоди зниження попиту на лікарські препарати (в не сезон); застосовувати нові типи розміщення реклами, серед них: Programmatic реклама; Custom.

Посилання

Аптечний ринок України за підсумками 2019 р. URL: https://www.apteka.ua/article/531429 (дата звернення: 03.09.2020)

Гарматюк О.В., Автомеєнко А.А. Маркетингова пітика комунікацій у фармації. Економічні гори-зонти. 2017. № 1(2). С. 35–41.

Горбунова, К. Фармацевтичний сектор України: проблеми регуляції. Он-лайн газета «Аптека.ua». URL: http://www.apteka.ua/article/251633.

Кулицький С. Фармацевтична галузь і фармацевтичний ринок в Україні: стан і проблеми розвитку. Україна: події, факти, коментарі. 2019. № 6. С. 41–53. URL: http://nbuviap.gov.ua/images/ukraine/2019/ ukr6.pdf.

Об’єм рекламно-комунікаційного ринку України 2019 і прогноз об’ємів ринку 2020: URL: https://vrk.org.ua/ad-market/ (дата звернення: 03.09.2020).

Aptechnyi rynok Ukrainy za pidsumkamy 2019 r. [Pharmacy market of Ukraine following the results of 2019]. Available at: https://www.apteka.ua/article/531429 (accessed 03 September 2020).

Harmatiuk O.V., Avtomeienko A.A. (2017) Marketynhova pityka komunikatsii u farmatsii. [Marketing issues of communications in pharmacy]. Ekonomichni horyzonty, no. 1 (2), pp. 35–41.

Horbunova K. Farmatsevtychnyi sektor Ukrainy: problemy rehuliatsii [Pharmaceutical sector of Ukraine: problems of regulation]. On-lain hazeta «Apteka.ua». Available at: http://www.apteka.ua/article/251633.

Kulytskyi S. (2019) Farmatsevtychna haluz i farmatsevtychnyi rynok v Ukraini: stan i problemy rozvytku [The pharmaceutical industry and the pharmaceutical market in Ukraine: the state and problems of developmen ]. Ukraina: podii, fakty, komentari, no. 6, pp. 41–53. Available at: http://nbuviap.gov.ua/images/ukraine/2019/ ukr6.pdf.

Obiem reklamno-komunikatsiinoho rynku Ukrainy 2019 i prohnoz obiemiv rynku 2020 [The volume of the advertising and communication market of Ukraine 2019 and the forecast of the market volumes 2020]. Available at: http://https://vrk.org.ua/ad-market/ (accessed 03 September 2020).

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-10-09