ПРАВОВА ПРИРОДА СЕРВІСУ В ДІЯЛЬНОСТІ ПРАВООХОРОННИХ ОРГАНІВ

Автор(и)

  • Віталій Юрійович Терехов

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-9660-2022-4(22)-108-117

Ключові слова:

правоохоронні органи, публічне адміністрування, сервіс, інформаційна робота, контроль, оптимізація, інтерабельність.

Анотація

Анотація. У статті визначено, що сервіс в правоохоронній діяльності – це виконання правоохоронними органами функцій, що спрямовані на обслуговування соціальних, економічних, особистих потреб, інтересів та охорону прав фізичних та юридичних осіб. У широкому сенсі сервіс необхідно розуміти не тільки як надання правоохоронними органами адміністративних послуг, а й як інфраструктуру фактичного доступу до правоохоронної функції, яка реалізується через компетенцію конкретних службових осіб, належне виконання завдань. Стверджується, що простота, зрозумілість, інтерабельність, комунікативний потенціал правоохоронної інституції обумовлює якість та ефективність її функціонування. Пошук оптимального балансу в гармонійному співіснуванні адміністративного примусу та забезпеченні інтересів/потреб громадян у сфері відносин правопорядку має бути ключовим завданням стратегічного планування розвитку правоохоронних інституцій. Інформаційний продукт, як результат послуги, повинен характеризуватись наступними ознаками, властивими для правоохоронної інформації: законність, що, в першу чергу, передбачає дотримання заборони розголошення відомостей, обіг яких охороняється законом; зрозумілість; своєчасність та адекватність; доступність, що передбачає можливість отримання відомостей у будь-який спосіб, зручний для запитувача. Для підвищення ефективності системи правоохоронного сервісу до чинних нормативних актів мають бути внесені доповнення з урахуванням воєнного стану: надати пріоритет на послуги та доступ до правоохоронних функцій для задоволення інтересів та потреб, які пов’язані із діями окупаційних військ; забезпечити посилену ідентифікацію та автентифікацію користувачів реєстрів, адміністратором яких є правоохоронні органи; забезпечити будівлі укриттями цивільного захисту з урахуванням розрахунку на прогнозовану кількість відвідувачів; прийом громадян рекомендовано перевести в режим онлайн; посилити контроль за наданням адміністративних послуг та виконанням правоохоронними органами своїх сервісних функцій, забезпечити утвердження права на інформацію в умовах дії обмежень, пов’язаних із режимом воєнного часу, забезпечити поінформованість отримувачів послуг у разі неможливості надання останніх; передбачити можливість постійного чергування в будівлях та зонах відвідування приміщення працівників служб медичної та психологічної допомоги.

Посилання

Державні реєстри в умовах воєнного стану: як і що працює : AIN : веб сайт. URL: https://ain.ua/2022/03/28/derzhavnireyestry- v-umovah-voyennogo-stanuyak- i-shho-praczyuye/ (дата звернення 04.06.2022).

Зозуля І. В. Поліцейські послуги в законодавстві України та на практиці. Форум Права. 2019. № 3 (56). URL: http:// forumprava.pp.ua/files/021-038-2019-3-FPZozulia_ 5.pdf. (дата звернення 02.02.2022).

Іщенко Л.В. Правова характеристика публічно-сервісних заходів адміністративного примусу. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». – 2020. Вип. 26. С.26- 31.

Петров С.Є. Адміністративно-правовий статус Головного сервісного центру МВС: дис. на д.ю.н.: 12.00.07 / Запорізький національний університет. Запоріжжя, 2021. 481 с.

Порядок доступу до відомостей інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» : Наказ МВС України від 30.03.2022 № 207. URL: https://zakon. rada.gov.ua/go/z0426-22 (дата звернення 04.06.2022).

Про затвердження переліку платних послуг, які надаються підрозділами Міністерства внутрішніх справ, Національної поліції та Державної міграційної служби, і розміру плати за їх надання : Постанова Кабінету Міністрів України від 04.06.2007 № 795. URL: https://zakon.rada. gov.ua/go/795-2007-%D0%BF (дата звернення 04.06.2022).

Про затвердження Положення про Національну поліцію : Постанова Кабінету Міністрів України від 28.10.2015 № 877. URL: https://zakon.rada.gov.ua/go/877- 2015-%D0%BF (дата звернення 04.06.2022).

Про затвердження Положення про територіальний сервісний центр МВС : Наказ МВС України від 29.12.2015 № 1646. URL: https://zakon.rada.gov.ua/go/z0156-16 (дата звернення 04.06.2022).

Про схвалення Стратегії розвитку органів системи Міністерства внутрішніх справ на період до 2020 року : Розпорядження Кабінету Міністрів України від 15.11.2017 № 1023-р. URL: https://zakon. rada.gov.ua/go/1023-2017-%D1%80 (дата звернення 04.06.2022).

Розділ «Новини». Головний сервісний центр МВС : веб сайт. URL: https:// hsc.gov.ua/category/novini/ (дата звернення 04.06.2022).

Стан правоохоронної системи під час пандемії: чи схвалює суспільство дії правоохоронців та як ставиться до застосування сили в кризовій ситуації: загальнонаціональне опитування проведене соціологічною службою Центру Разумкова. Центр Разумкова: веб сайт. URL: https://dif.org.ua/ article/stan-pravookhoronnoi-sistemi-pidchas- pandemii-chi-skhvalyue-suspilstvodii- pravookhorontsiv-ta-yak-stavitsya-dozastosuvannya- sili-v-krizoviy-situatsii (дата звернення 05.05.2022).

Циганов О. Г. Підходи до з’ясування сутності поліцейських послуг: вітчизняні реалії та зарубіжна практика. Вісник Луганського державного університету внутрішніх справ імені ЕО Дідоренка. 2019. Вип. 1. С. 186-193.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-02

Як цитувати

Терехов, В. Ю. (2023). ПРАВОВА ПРИРОДА СЕРВІСУ В ДІЯЛЬНОСТІ ПРАВООХОРОННИХ ОРГАНІВ. Експерт: парадигми юридичних наук і державного управління, (4(22), 108-117. https://doi.org/10.32689/2617-9660-2022-4(22)-108-117