ІНСТИТУЦІОНАЛІЗАЦІЯ СФЕРИ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-9660-2020-1(7)-228-238

Ключові слова:

інституціоналізація сфери цивільного захисту, державна політика з питань національної системи цивільного захисту, Єдина державна система цивільного захисту, рівень безпеки країни.

Анотація

У статті висвітлюється стан політико-адміністративних процесів інституціоналізації сфери цивільного захисту в умовах глобалізаційних процесів, а, також, їх концептуальні проблеми із використанням досвіду експертного аналізу. Констатується, що сучасне геополітичне становище більшості країн світу свідчить про те, що реалізація інституційних, структурних та законодавчих змін у системах їхнього цивільного захисту має недостатню ефективність у реагуванні на загрози, які з’являються. Серед таких загроз можна виділити: гібридні війни, несилові методи боротьби, тероризм, масова міграція населення, застосування новітньої високоточної зброї. Розглядаються різні аспекти питання інституціоналізації Єдиної державної системи цивільного захисту України. У цілому ж, поняття інституціоналізації розкриває значення процесів за допомогою яких дія набуває не тільки нормативного впорядкування, але й організованості, результатом якої стане створення інституту. Таке трактування інституціоналізації діяльності органів державної влади є синтезом нормативних, інституційних та процесуальних елементів (досліджуються деякі процеси, процедури та рішення, що дозволяють забезпечити ефективне функціонування органів публічного адміністрування). Здійснюється аналіз складних структурних ієрархічних рівнів у створенні та функціонуванні системи публічного адміністрування у галузі цивільного захисту. Доводиться, що процес створення Єдиної державної системи цивільного захисту ще не завершений, а органи управління перебувають у режимі «перманентних» реорганізацій через ряд причин: недосконалість чинного законодавства, гостра нестача матеріального забезпечення для проведення заходів цивільного захисту на всіх рівнях, систематичний відтік кваліфікованих кадрів у інші сфери роботи, непослідовність у функціонуванні державної політики з питань національної системи цивільного захисту тощо. Робиться загальний висновок, що актуалізація процесів трансформації, яка спричинює поліпшення механізмів публічного адміністрування у галузі національної безпеки вимагає вивчення питання щодо інституціоналізації центрального владного органу країни з питань цивільного захисту з метою запобігання повторенню системних помилок у процесі розвитку Єдиної державної системи цивільного захисту України, що відбулися за період її формування.

Посилання

Мар’яненко Г. Становлення публічного управління держави в умовах глобальних змін світового простору // Становлення публічного адміністрування в Україні : матеріали ІХ Всеукр. міжвуз. конф. студентів та молодих учених / за заг. ред. О. Б. Кірєєвої. – Д.: ДРІДУ НАДУ, 2018. – C.213 с. 129

Інституціоналізація публічного управління в Україні : наук.-аналіт. доп. / за заг. ред. М. М. Білинської, О. М. Петроє. – Київ : НАДУ, 2019. – C.210 с. 36

Андреєв С. О. Державні системи цивільного захисту: інституціональні засади та проблеми розвитку : монографія / С. О. Андреєв ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. – Х. : Тім Пабліш Груп, 2017. – C.432 с.210

АНДРЕЄВ С.О.ІНСТИТУЦІОНАЛЬНІ ЗАСАДИ РОЗВИТКУ ДЕРЖАВНИХ СИСТЕМ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ дисетрація

Петро Гаман /Управління єдиною системою цивільного захисту на державному рівні // Видання надзвичайна ситуація / розділ цивільний захист 10.06.2019 https:// ns-plus.com.ua/2019/06/10/upravlinnyayedynoyu- systemoyu-tsyvilnogo-zahystuna- derzhavnomu-rivni/

Засунько С.С. Місце та роль державного управління у системі цивільного захисту в Україні / Засунько С.С. // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія: юридична. – № 3. – Львів: ЛДУВС, 2011. – С. 101-111с.108-109

Андреєв С. Проблеми концептуального характеру щодо розбудови єдиної державної системи цивільного захисту України / С. Андреєв // Вісник Національної академії державного управління при Президентові України. –2013. –№ 2. –С. 71- 80. с.72 –Режим доступу: http://nbuv.gov. ua/UJRN/Vnadu_2013_2_11

Дмитрук П. М. Принципи інституціоналізації механізму державного регулювання економічної безпеки регіону / П. М. Дмитрук // Державне управління та місцеве самоврядування : зб. наук. пр. ДРІ- ДУ НАДУ. – Дніпропетровськ: ДРІДУ НАДУ, 2011. – Вип. 4 (11). – С. 114–121.с.115 http:// www.dridu.dp.ua/vidavnictvo/2011/2011_04( 11)/11dpmebr.pdf

Меркель В. Формальные и неформальные институты в дефектных демократиях / В. Меркель, А. Круассан // Полит, исследования. –2009. –№ 2. –С. 20-27

Флигстин Н. Поля, власть и социальные навыки: критический анализ новых институциональных течений / Н. Флигстин // Эконом, социология. –2008. -Т. 2.-С. 28-55.

С. М. Сітарський ІНСТИТУАЛІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІВ ДЕРЖАВНОЇ ВЛАДИ В КОНТЕКСТІ ВРЕГУЛЮВАННЯ ПОЛІТИЧНИХ КОНФЛІКТІВ Журнал «Економіка та держава» № 9 2014, стор. 117 – 123с.120 http://www.economy.in.ua/ pdf/9_2014/30.pdf

Борис О. П. Розвиток системи державного управління у сфері цивільного захисту в період новітньої історії України. Інвестиції: практика та досвід. 2018. № 24. С. 84–89.с.85 http://www.investplan.com.ua/ pdf/24_2018/17.pdf

Андрієнко М. В., Борисов А. В., Черкасов О. О. Реалізація державної політики у сфері цивільного захисту: реорганізація центрального органу виконавчої влади України. Державне управління: удосконалення та розвиток. 2019. № 1. С.7 с.3http:// www.dy.nayka.com.ua/pdf/1_2019/5.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-01-27

Як цитувати

Шойко, В. А. (2020). ІНСТИТУЦІОНАЛІЗАЦІЯ СФЕРИ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ. Експерт: парадигми юридичних наук і державного управління, (1(7), 228-238. https://doi.org/10.32689/2617-9660-2020-1(7)-228-238

Номер

Розділ

ФУНКЦІОНУВАННЯ І РОЗВИТОК МЕХАНІЗМІВ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ