ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД ЗДІЙСНЕННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПРОЦЕДУР У СФЕРІ ЗАХИСТУ ДОВКІЛЛЯ ТА ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-9660-2021-3(15)-175-181

Ключові слова:

адміністративні процедури у сфері захисту довкілля та природних ресурсів, довкілля, екологія, особливості, природні ресурси.

Анотація

Наукова стаття присвячена висвітленню зарубіжному досвіду здійснення адміністративних процедур у сфері захисту довкілля та природних ресурсів. Встановлено, що у Сполучених Штатах Америки державною структурою, що є відповідальною за збирання, обробку, перевірку, узагальнення, надання екологічної інформації про стан водокористування , є Геологічна служба США. Дозволи на використання водних ресурсів також видаються цією службою. Водночас в Сполучених Штатах Америки роль державного регулювання відносин водокористування надзвичайно мінімізовано. Встановлюється принцип, що власник земельної ділянки має на власний розсуд використовувати підземні водні ресурси, а також діє пріоритет використання берегових зон власниками прилеглих земельних ділянок. Протилежним є досвід правового регулювання використання водних ресурсів в Федеративній Республіці Німеччина. У ФРН всі види водних ресурсів, в тому числі – підземні води, перебувають у власності держави, і передання їх у приватну власність є неприпустимим. Водокористування допускається лише на підставі спеціальних дозволів, які видаються не з точки зору економічних міркувань, а виходячи з принципу соціальних пріоритетів. Зроблено висновок, на прикладі окремих зарубіжних країн можна пересвідчитися у тому, що кадастрово-реєстраційні системи надійно функціонують як у випадках їхнього ведення одним, конкретно-визначеним державним органом, так й у випадках спільного ведення декількома органами в межах їхньої компетенції. При цьому ефективність функціонування різних систем залежить виключно від правового механізму, визначеного державою. Це вимагає зосередження зусиль органів державної влади на побудові повноцінної нормативної бази для остаточного запровадження ефективної реєстраційної системи.

Посилання

Панас РМ. Порівняльна оцінка земельних кадастрів зарубіжних країн і України. Геодезія, картографія і аерофотознімання. 2008. Вип. 70. С. 68-75.

Деякі питання надання Державною службою з питань геодезії, картографії та кадастру та її територіальними органами адміністративних послуг : Постанова Кабінету Міністрів України від 01.08.2011 № 835. Офіційний вісник України. 2011 р. № 59. стор. 184, стаття 2374.

Славова К. Існуючі реєстраційні системи земельних прав у країнах європейського союзу. Jurnalul juridic naţional: teorie şi practică. 2015. №6. С. 184-186.

Водний кодекс України : Закон України від 6 червня 1995 року № 213/95- ВР. Відомості Верховної Ради України від 13.06.1995. № 24, стаття 189.

Водный кодекс Республики Казахстан от 09.07.2003 г. URL.: http://online.zakon.kz/Document/?doc_ id=1042116#pos=1;-307

Ottis Louise E. Water Requirements of the Petroleum Refining Industry. URL.: http://pubs.usgs.gov/wsp/1330g/report.pdf

Перечень административных процедур, осуществляемых государственными органами и иными организациями по заявлениям граждан : Указ Президента Республики Беларусь от 26.04.2010 № 200. URL.:: http://pravo.by/main.aspx?guid=3871 &p0=P31000200&p2={NRPA}

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-16

Як цитувати

Манько, Г. В. (2021). ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД ЗДІЙСНЕННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПРОЦЕДУР У СФЕРІ ЗАХИСТУ ДОВКІЛЛЯ ТА ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ. Експерт: парадигми юридичних наук і державного управління, (3(15), 175-181. https://doi.org/10.32689/2617-9660-2021-3(15)-175-181