АВТОМАТИЗАЦІЯ ПРОЦЕСУ АНАЛІЗУ ТА ПЕРЕВІРКИ СТУДЕНТСЬКИХ КВАЛІФІКАЦІЙНИХ РОБІТ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/maup.it.2023.3.10

Ключові слова:

кваліфікаційна робота; аналіз кваліфікаційних робіт; перевірка граматики; перевірка оформлення; нормоконтроль; хмарні технології; безсерверна архітектура

Анотація

Проблематика. Поширеною формою атестації здобувачів вищої освіти є виконання кваліфікаційної роботи, невід’ємною складовою якої є її текстова частина. На сьогодні процес перевірки текстової частини є практично не автоматизованим і ґрунтується на зусиллях працівників випускних кафедр. Мета дослідження. Зменшити показник середньої кількості помилок у кваліфікаційних роботах за рахунок можливості виконання перевірки студентами самостійно, під час написання робіт, шляхом автоматизації процесу перевірки. Методика реалізації. Помилки, що можуть допускатися студентами при написанні кваліфікаційних робіт, розподілено на три групи: помилки технічного оформлення, помилки логічного оформлення, граматичні помилки. Для кожної групи розглянуто існуючі інструменти, які можуть запобігати та виявляти помилки цієї групи, і визначено ті класи помилок, на запобіганні та виявленні яких інформаційні системи автоматичної перевірки мають спеціалізуватися. В якості прикладу, за допомогою хмарних технологій, розроблено таку інформаційну систему, що реалізовує 9 правил виявлення помилок. Результати дослідження. Оцінювання ефективності автоматизації процесу перевірки кваліфікаційних робіт виконано на прикладі розробленої інформаційної системи за допомогою аналізу шістдесят чотирьох випускних робіт двох минулих років, що виконувались студентами двох різних структурних підрозділів. Для переважної більшості реалізованих правил (сім із дев’яти) отримано ненульову кількість істинних спрацювань. При цьому, кількість істинних спрацювань менше кількості хибних спрацювань лише для одного правила серед цих семи. Висновки. Експериментальна перевірка розробленої інформаційної системи доказала ефективність (за критерієм зменшення показника середньої кількості помилок) автоматизації процесу аналізу кваліфікаційних робіт, адже всі виявлені помилки могли би бути виявленими ще під час написання робіт студентами самостійно.

Посилання

Положення про екзаменаційну комісію та атестацію здобувачів вищої освіти в КПІ ім. Ігоря Сікорського. КПІ ім. Ігоря Сікорського. Київ, 2020.

Положення про організацію освітнього процесу у Київському національному університеті імені Тараса Шевченка (друга редакція). КНУ ім. Тараса Шевченка. Київ, 2022.

Положення про систему виявлення та запобігання академічному плагіату у Київському національному університеті імені Тараса Шевченка. КНУ ім. Тараса Шевченка. Київ, 2020.

Положення про систему запобігання академічному плагіату в КПІ ім. Ігоря Сікорського. КПІ ім. Ігоря Сікорського. Київ, 2020.

Roberts M. Serverless Architectures // martinFowler.com. 2018. URL: https://martinfowler.com/articles/serverless.html.

Wen J. et al. Rise of the Planet of Serverless Computing: A Systematic Review // ACM Transactions on Software Engineering and Methodology. 2023. 5 (32). P. 1-61.

Azure Functions – Serverless Apps and Computing. Microsoft Azure. 2016. URL: https://azure.microsoft.com/en-us/services/functions/.

GitHub Pages. GitHub. 2009. URL: https://pages.github.com/.

GitHub. Features. GitHub Actions. GitHub. 2018. URL: https://github.com/features/actions.

ДСТУ 8302:2015. Інформація та документація. Бібліографічне посилання. ДСТУ. 2015.

Publication Manual of the American Psychological Association, Seventh Edition. American Psychological Association. 2020.

Український правопис. Українська національна комісія з питань правопису. 2019.

ISO/IEC 29500-1:2016. Information technology – Document description and processing languages – Office Open XML File Formats – Part 1: Fundamentals and Markup Language Reference. ISO. 2016.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-28

Як цитувати

ЮСИН, Я. (2023). АВТОМАТИЗАЦІЯ ПРОЦЕСУ АНАЛІЗУ ТА ПЕРЕВІРКИ СТУДЕНТСЬКИХ КВАЛІФІКАЦІЙНИХ РОБІТ. Інформаційні технології та суспільство, (3 (9), 72-79. https://doi.org/10.32689/maup.it.2023.3.10