СУБ’ЄКТИ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТА ЇХ МІСЦЕ І РОЛЬ ПІД ЧАС ВВЕДЕННЯ ПРАВОВОГО РЕЖИМУ НАДЗВИЧАЙНОГО СТАНУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2522-4603.2024.3.2

Ключові слова:

надзвичайний стан, правовий режим, правове забезпечення, адміністративно-правове забезпечення, суб’єкти

Анотація

У даній статті розглянуто проблематику щодо суб’єктів адміністративно-правового забезпечення під час введення правового режиму надзвичайного стану. Проаналізовано наукові праці вчених, розглянуто законодавчі акти, що регулюють адміністративно-правове забезпечення спеціальними суб’єктами правового режиму надзвичайного стану. З’ясовано, що адміністративно-правове забезпечення правового режиму надзвичайного стану характеризується такими ознаками як: регламентованість виключно законодавством; забезпечується уповноваженими суб’єктами за допомогою норм права через спеціальний механізм упорядкування; здійснюється з метою попередження або усунення реальної загрози безпеці громадян або конституційному ладові, усунення якої іншими способами є неможливим. Сформульовано поняття суб’єкта адміністративно-правового забезпечення правового режиму надзвичайного стану як уповноважені посадові особи та органи державної влади, що за допомогою адміністративно-правових норм права, засобів, методів і процедур забезпечують регулювання, охорону і захист суспільних відносин шляхом попередження або усунення реальної загрози безпеці громадян або конституційному ладові, усунення якої іншими способами є неможливим. Здійснено класифікацію суб’єктів адміністративно-правового забезпечення під час введення правового режиму надзвичайного стану за критеріями спеціальних та загальних компетенцій. Так, під час введення правового режиму надзвичайного стану, є суб’єкти, які приймають закони, підписують укази, виносять постанови, тобто вони наділенні повноваженнями прийняття та видання нормативно-правових актів (Президент України, Верховна Рада України, Кабінет міністрів України тощо), в той же час інші суб’єкти – (Міністерство внутрішніх справ, обласні державні (військові) адміністрації, Міністерство оборони України тощо) займаються безпосереднім виконанням цих нормативно-правових актів, тобто законодавчим приведенням в дію.

Посилання

Іванищук А. А. Адміністративно-правове забезпечення судової влади в Україні: дис. … докт. юрид. наук / спец. 12.00.07. Науково-дослідний інститут публічного права, Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна», Київ, 2017. 200 с.

Кузніченко Сергій Олександрович. Надзвичайні адміністративно-правові режими: зарубіжний досвід та українська модель : моногр. / С. О. Кузніченко. Вид. 2-ге. Одеса: ОДУВС, 2011. 324 с.

Пащинський О. С. Поняття та зміст адміністративно-правового забезпечення громадського контролю. Науковий вісник Ужгородського національного університету, 2021. DOI https://doi.org/10.24144/2307-3322.2021.68.31.

Пашинський В. Й. Адміністративно-правове забезпечення оборони України: теорія і практика: дис. … д-ра юрид. наук: 12.00.07; Київський національний університет імені Тараса Шевченка. Київ, 2020. 511 с.

Про правовий режим надзвичайного стану: Закон України від 16.03.2000 № 1550-III. URL: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1550-14.

Словник української мови: в 11 томах. Том 9. 1978. Стор. 814. URL: https://sum.in.ua/s/sub.jekt

Ступак Д. Б. Адміністративно-правове забезпечення правового режиму воєнного стану. Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису. Київ. 2024. на здобуття наукового ступеня доктора філософії. 230 с.

Чистоклетов Л., Хитра О. Поняття адміністративно-правового забезпечення та його механізму. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». № 3 (27), 2020. URL: http://doi.org/10.23939/law2020.27.173 С. 173–180.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-24

Як цитувати

ГІДА, О. (2024). СУБ’ЄКТИ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТА ЇХ МІСЦЕ І РОЛЬ ПІД ЧАС ВВЕДЕННЯ ПРАВОВОГО РЕЖИМУ НАДЗВИЧАЙНОГО СТАНУ. Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Юридичні науки, (3(71), 13-17. https://doi.org/10.32689/2522-4603.2024.3.2