ІНДИВІДУАЛІЗАЦІЯ ПРОФЕСІЙНО-ПРИКЛАДНОЇ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ СУДНОВОДІЇВ ТА ЕЛЕКТРОМЕХАНІКІВ МОРСЬКОЇ ГАЛУЗІ

Автор(и)

  • Інга БОНДАРЕНКО Дунайський інститут Національного університету «Одеська морська академія» https://orcid.org/0009-0005-8843-1407

DOI:

https://doi.org/10.32689/maup.ped.2024.4.2

Ключові слова:

освітній процес, здобувачі освіти, майбутні судноводії, майбутні електромеханіки, фізична підготовка, індивідуалізація навчання.

Анотація

У статті автором обгрунтовується питання індивідуалізації професійно-прикладної фізичної підготовки майбутніх судноводіїв та електромеханіків морської галузі. Зазначено, що в умовах сучасного розвитку технологій та підвищених вимог до фізичної і психічної витривалості фахівців морської індустрії, стає очевидною необхідність адаптації фізичної підготовки до індивідуальних потреб кожного здобувача освіти. Професії судноводія та електромеханіка вимагають високих показників фізичної витривалості, координації рухів, швидкої реакції, здатності витримувати психологічне навантаження в екстремальних умовах, а також уміння ефективно діяти в стресових ситуаціях. Індивідуалізація професійно-прикладної фізичної підготовки дозволяє більш точно враховувати ці вимоги та забезпечувати оптимальний розвиток професійно значущих якостей. Підкреслюється, що індивідуалізований підхід сприяє не тільки фізичному розвитку, але й покращенню професійних компетенцій, психологічної стійкості та соціальної адаптації. Мета дослідження: проаналізувати та дослідити особливості впровадження індивідуалізованих методів і засобів фізичної підготовки, які враховують професійні особливості діяльності в морській галузі майбутніх судноводіїв та електромеханіків. Методологія дослідження ґрунтується на аналітичному методі через аналіз наукової літератури з проблеми дослідження, а саме визначенні ключових понять та виявлення теоретичних засад і практичних рекомендацій. Наукова новизна дослідження полягає у науковому обґрунтуванні індивідуалізованого підходу до фізичної підготовки, що враховує специфіку професійних вимог морської галузі, фізичні, психофізичні та особистісні особливості кожного здобувача. Висновки дослідження. Встановлено, що індивідуалізація професійно-прикладної фізичної підготовки майбутніх судноводіїв та електромеханіків є невід'ємною складовою підготовки фахівців морської галузі. Вона дозволяє ефективно поєднати фізичні тренування із професійними вимогами, підвищуючи таким чином якість освітнього процесу та готовність випускників до виконання своїх обов'язків у складних умовах морського середовища.

Посилання

Арєшкін Ю., Климин В. Професійно-прикладна фізична підготовка здобувачів. Інноваційна педагогіка. 2021. 2(2). 118–121.

Гузар В. М., Юськів, С. М. Професійно-прикладна фізична підготовка здобувачів засобами спеціалізованих рухливих ігор. 2019. URL:http://rep.ksma.ks.ua:8080/handle/123456789/202 (дата звернення 01.10.2024).

Кондрацька Г. Педагогічні умови формування професійно-прикладної фізичної підготовки сучасного фахівця. Physical culture and sport: scientific perspective, 2023. 1(3). 165–171. https://doi.org/10.31891/pcs.2023.3.21

Пилипей, Л. П. Професійно-прикладна фізична підготовка здобувачів [Текст]: монографія / Л.П. Пилипей. Суми: УАБС НБУ. 2009. 312 с.

Шепеленко Т. В., Черніна С. М., Савченко Ю. М. Основи професійно-прикладної фізичної підготовки: Конспект лекції. Харків: УкрДАЗТ, 2011. 29 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-24