ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНІ ПРИНЦИПИ ПУБЛІЧНО-ІННОВАЦІЙНОГО УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДАМИ ОСВІТИ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.32689/2523-4625-2023-4(70)-7Ключові слова:
публічне управління, механізм державного управління, освітній простір, розвиток освіти, здоров’язбережувальні технології, здоров’я, безпека життя, здоров’язбережувальна професійна компетентністьАнотація
Мета статті полягає в обґрунтуванні змісту, форм і методик впровадження полягає у виявленні впливу теоретично обґрунтованої та експериментально перевіреної технології оцінювання забезпеченості інноваційного управління закладом освіти на виокремлення недоліків у процесі реалізації інноваційного управління та прогнозування шляхів їх подолання при забезпеченні системи відповідних умов публічного управління здоров’язбережувальним простором в освіті України. Відповідно до мети дослідження сформульовано основне завдання: розкрити стан розробки проблеми організації інноваційного підходу до впровадження здоров’язбережувальних принципів в сучасній управлінській теорії та практиці діяльності закладів освіти. Методологічну основу дослідження становлять: вітчизняні документи, що стосуються освіти, насамперед, закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про вищу освіту», Концепція розвитку післядипломної освіти в Україні, Національна стратегія розвитку освіти в Україні на 2012–2021 роки та Концепція Загальнодержавної програми «Здоров’я – 2020: український вимір». Водночас, існуючий низький рівень загальних показників здоров’я суб’єктів освіти, розповсюдженість соціально небезпечних хвороб, ВІЛ/СНІД, високий рівень алкоголізації та наркотизації, репродуктивного здоров’я потребує нової стратегії розв’язання питань збереження здоров’я, основою якої повинні слугувати сучасні технології сприяння збереженню, зміцненню та формуванню здоров’я через освіту, які пропонуються ВООЗ. Наукова новизна запропонованих матеріалів полягає в порівняльному та прогностичному аналізі розвитку формування готовності управлінських кадрів до публічного управління здоров’язбережувальним простором в закладах освіти; характеристиці інноваційної діяльності закладів і організацій, спрямованій на популяризацію здоров’язбережувальних дефініцій серед усіх суб’єктів освіти досвіду; у посиленні процесуальної ролі сформованості в керівних кадрів професійних здоров’язбережувальних компетенцій. Аналіз досвіду публічного інноваційного управління здоров’язбережувальним простором засвідчив, що здійснення зазначеної проблеми як на загальнодержавному, так і регіональному рівнях, і є багатогранним і мультифункціональним. Застосовуючи різноманітні технології та методики самоосвіти, впливаючи на свідомість кожної особистості, допомагають зрозуміти важливість здоров’язбережувальних технологій на міжпредметній основі. Перспективним для української системи освіти у процесі її інтеграції в освітній світовий простір.
Посилання
Горяна Л. Г., Олексієнко О. М. Пріоритетні напрями підготовки педагогічних працівників до управління впровадженням здоров’язбережувальних технологій. Сучасні проблеми підготовки та професійного удосконалення працівників сфери освіти: матеріали VI Міжнародної науково-практичної конференції. Чернігів, 2020. C. 22–26.
Горяна Л. Здоров’язбережувальний контент формування професійного іміджу педагогічних працівників у вітчизняному освітньому просторі, Професійний успіх у контексті сталого розвитку: освіта, економіка, екологія: монограф. Черкаси: Видавець Чабаненко Ю.А., 2018. 286 с.
Заворотна Я. В. Основні причини та шляхи модернізації механізму управління загальноосвітнім навчальним закладом, Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. Запоріжжя, 2012. Вип. 22 (75). С. 498–502.
Заворотна Я. В. Історична ґенеза інноваційного управління загальноосвітнім навчальним закладом, Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : наук. Журнал. Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2012. Вип. 3 (21). С. 362–369.
Олексієнко О. М. Публічне управління у сфері розбудови освітнього здоров’язбережувального простору в Україні. Електронне наукове видання "Публічне адміністрування та національна безпека". 2022. №2. https://doi.org/10.25313/2617-572X-2022-2-7940.
Олексієнко О. М. Механізми професійної мобільності державних управлінських кадрів як показник їхнього іміджу у створенні здоров’язбережувального освітнього простору. 2022. Публічне урядування, 1 (29), 99-103. https://doi.org/10.32689/2617-2224-2022-1(29)-14
Пархоменко-Куцевіл, О. Формування, розвиток та модернізація державних посад: концептуально-методологічні засади: монографія / О. Пархоменко-Куцевіл. К. : ФАДА, ЛТД, 2010. 295 с.
Семенець-Орлова, І. А. (2018). Державне управління освітніми змінами в Україні: теоретичні засади.: монографія. К. : ЮСТОН, 2018. 420 с.
Федько О. А. Категорійно-понятійний апарат ідеології здоров’я в у дискурсі науки державного управління, Економіка та держава. 2010. № 4. С. 102–106.
Шиян О. Взаємодія школи, сім’ї і громадськості для створення оптимально здорового середовища, Фактори соціального формування особистості: школа, сім’я, громадськість: матеріали регіон. наук.-практ. конф. Л., 2000. С. 30–33.
Юрченко, О. М. Аналіз досліджень проблеми самозбереження в педагогічній теорії та практиці, Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал, МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка. Суми: СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2015. № 1 (45).
Semenets-Orlova, I., Mykhailych, O., Klochko, A., Nestulya, S., & Omelyanenko, V. (2019). Readiness of the education manager to provide the organizational development of institutions (based on the sociological research). Problems and Perspectives in Management, 17(3), 132-142.
Semenets-Orlova, I. A., & Kyselova, Y. Y. Multidimensional management contemporary: generation of social meanings for a new collective identities. Публічне урядування, 2018. (4), 264-273.
Semenets-Orlova, I., Klochko, A., Tereshchuk, O., Denisova, L., Nestor, V., & Sadovyi, S. Special Aspects of Educational Managers’ Administrative Activity under Conditions of Distance Learning. Journal of Curriculum and Teaching, 11(1), 2022. 286-297.
Semenets-Orlova, I. Procedural aspects of educational changes: empirical findings at institutional level. Advanced Education, 2017. 64-67.