THE PROBLEM OF MOTIVATION OF STUDENTS IN THE PRISM OF THE STATE EDUCATION POLICY (SOCIOLOGICAL ANALYSIS)

Authors

  • Tetyana NELHA

DOI:

https://doi.org/10.32689/2523-4625-2020-1(59)-7

Keywords:

education, profession, motivation, educational policy

Abstract

The article is based on the results of a sociological survey conducted by the author in November 2020 at the Interregional Academy of Personnel Management. The motivation of students' learning, attitude to various aspects of student life and plans for the future are analyzed. It is concluded that students have a high motivation to learn, positively evaluate both the learning process itself and the relationship with teachers and with each other. They are also generally satisfied with the choice of future profession and educational institution, and students are oriented to realize themselves professionally both in the future profession and to find themselves in other areas of the labor market.

References

Нельга Т.О. Вища освіта як життєва цінність та умова професійної самореалізації. Модернізація системи вищої освіти: соціальна цінність і вартість для України : Монографія / Серія «Модернізація вищої освіти: світоглядно-педагогічні проблеми». Київ : 2007. 257 с.

Нельга Т.О. Соціально-економічна адаптація студента та молодого спеціаліста в період формування ринкових відносин. Вища освіта України: методологічні та соціально-виховні проблеми модернізації. Київ-Запоріжжя, 2002.

Published

2022-02-24

How to Cite

НЕЛЬГА, Т. (2022). THE PROBLEM OF MOTIVATION OF STUDENTS IN THE PRISM OF THE STATE EDUCATION POLICY (SOCIOLOGICAL ANALYSIS). Scientific Works of Interregional Academy of Personnel Management. Political Sciences and Public Management, (1 (59), 42-46. https://doi.org/10.32689/2523-4625-2020-1(59)-7