ІСЛАМСЬКА КОНЦЕПЦІЯ СВІТОВОГО ПОРЯДКУ
Abstract
At the end of 70-es of the 20th century the process of Islamic resurrection began. It had numerous reasons of internal and external character. The process
gradually developed into further politicization of Islam, which lead to appearance of numerous Islamic movements and organizations of different kinds and levels of radicalism. It finds its reflection in Islamic concept of world order, which is in creation of worldwide Islamic society — Ummah and distribution the ideas of Islam all over the world.
References
Донцов В. Е. Ислам в международных отношениях //Дипломатич. ежегодник. — 1997. — С. 62–89.
Жданов Н. В. Исламская концепция миропорядка. —М.: Междунар. отношения, 2003. — 568 с.
Игнатенко А. Расколотая умма в ожидании Судного дня. — [Електронний ресурс]. — Режим доступа: http://www. strana-oz.ru/?numid=14&article=642
Новый исламский мировой порядок. — [Електронний ресурс]. — Режим доступа: http://dic.academic.ru/dic.nsf/ ruwiki/451798
Пророченко Н. О. Основні принципи ісламської концепції світового устрою // Українська орієнталістика: Зб.
наук. праць викл. та студ. Ін-ту схід. мов Київ. нац. лінгв. унту і Нац. ун-ту “Києво-Могилянська академія“ / Київ. нац.лінгв. ун-т; Нац. ун-т “Києво-Могилянська академія“; Голов. ред. І. В. Срібняк. — К., 2007–2008. — Вип. 2–3. — С. 106–114.
Хантингтон С. Столкновение цивилизаций. — М.: ООО“Издательство АСТ“, 2003. — 603 с.
Шарипова P. M. Панисламизм сегодня. Идеология и практика. Лиги исламского мира. — М.: Наука, 1986. —137 с.
Watt W. M. Islamic Philosophy and Theology. — Edinburgh: Edinburg University Press, 1987. — 175 p.