ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ВПЛИВУ МОТИВАЦІЇ ТА УСТАНОВОК НА ЗБЕРЕЖЕННЯ ПСИХОЛОГІЧНОГО ЗДОРОВ’Я МОЛОДІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2663-0672-2022-2-9

Ключові слова:

установка, мотивація, психологічне здоров’я молоді

Анотація

У даній статті розкривається актуальна тема сьогодення: влив мотивації та установок на збереження психологічного здоров’я молоді. Провівши аналіз сучасних вітчизняних та зарубіжних досліджень психологічного здоров’я особистості, визначається, що психологічне здоров’я це – стан душевного благополуччя (комфорту), адекватне ставлення до навколишнього світу, відсутність хворобливих психічних явищ (фобій, неврозів). Виявлено, що серед цілого ряду авторських позицій переважають наукові погляди, згідно з якими психологічне здоров’я розуміється як здатність особистості до самореалізації, самоактуалізації, адекватного самосприйняття себе та світу. Встановлено, що рівень здоров’я людини визначається умовами її життєдіяльності: навчання, праці та побуту, добробутом та гігієнічною культурою, а найбільше – способом життя. Спосіб життя включає в себе такі категорії, як рівень життя, якість його та стиль. Визначається вагомий вплив мотивації та установки особистості на своє психологічне здоров’я. Мотив це – обґрунтування рішення задовольнити або не задовольнити зазначену потребу в даному об’єктивному й суб’єктивному середовищі, а установка це неусвідомлюване особистістю стан готовності до певної поведінки або діяльності. Установка найчастіше складається в результаті неодноразового повторення ситуацій, в яких людина реагує певним чином. Установка виділяє три складові: когнітивну (пізнавальну); емоційно-оцінну; поведінкову.

Посилання

Аносов І.П. Здоров’язбережувальні освітні технології у професійно-педагогічній підготовці вчителя. Педагогіка здоров’я : зб. наук. праць IV Всеукраїнської наук.-практ. конф. / за заг. ред. І. Ф. Прокопенка. Харків : ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2014. С. 22–28.

Борисюк А. С. До проблеми психічного та психологічного здоров’я молоді. Психологічні науки. Том 2. Збірник наукових праць. Луганськ. 2013. № 10(91). С. 46–50.

Борейко Н.Ю. Організація здоров’язберігаючого навчального процесу у вищій школі в сучасних умовах. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. 2010. № 12. С. 15–18.

Добровольська Лариса. Умови та чинники збереження психологічного здоров’я майбутніх педагогів. Український науковий журнал «ОСВІТА РЕГІОНУ». 2021. 235 с.

Коробка Лариса. Психологічне здоров’я людини в контексті здорового способу життя. Український науковий журнал «Освіта Регіону». 2018. 332 с.

Коробка Лариса. Психологічне здоров’я людини в контексті здорового способу життя. URL: http://social-science.com.ua/article/489

Коцан І. Я., Ложкін Г. В., Мушкевич М. І. Психологія здоров’я людини / за ред. І. Я. Коцана. Луцьк : РВВ ―Вежа ‖ Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки, Київ, 2011. С. 48–49.

Лазаренко Ольга. Набуття старшокласниками зрілої ідентичності як необхідна умова психологічного здоров’я. Український науковий журнал «Освіта регіону». 2011. № 2. 319 с.

Психологія особистості : підручник / С. Д. Максименко, К. С. Максименко, М. В. Папуча. Київ : ТОВ КММ, 2017. 296 с.

Мотиви та мотивація. URL: https://studfiles.net/preview/5457978/page:4

Набуття старшокласниками зрілої ідентичності як необхідна умова психологічного здоров’я. URL: http://social-science.com.ua/article/486

Психологічне здоров’я. URL: http://medbib.in.ua/

Роль установок і очікувань у збереженні та підтримці психологічного здоров’я. URL: http://social-science.com.ua/article/1139

Проблеми адаптації старшокласників до навчального процесу. URL: http://www.studcon.org/problemy-adaptaciyi-i-dezadaptaciyi-starshoklasnykiv-do-navchalnogo-procesu

Скворчевська Є. Л. Особливості визначення поняття «мотивації» та «установки» у вітчизняній психології. Серія «Психологія». 2011. № 981.

Соколенко Л. С. Формування культури здорового способу життя студентів вищих навчальних закладів : автореф. дис. ... канд. пед. наук : спец. 13.00.07 «Теорія і методика виховання». Умань. 2011. 4 c.

Старцева О. Що таке стрес і як з ним боротися? Психолог. 2017. № 2. С. 22–24.

Умови та чинники збереження психологічного здоров’я майбутніх педагогів. URL: http://www.rusnauka.com/13_EISN_2013/Psihologia/8_137028.doc.htm

Формування мотивації до здорового способу життя. URL: http://dspace.udpu.org.ua:8080/jspui/bitstream/6789/6962/1/Formuvannya%20motyvatsiyi%20do%20zdorovoho%20sposobu%20zhyttya.pdf

Формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя у дітей та молоді. URL: https://mail.ukr.net/desktop#readmsg/15105964034199139834/f0/attach=2

Шаронова І. В. Психічне здоров’я особистості як предмет психологічного дослідження. Збірник наукових праць К-ПНУ імені Івана Огієнка, Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України Проблеми сучасної психології. 2013. Випуск 20. 738 с.

Ярема Н. Ю. Психологічне здоровя особистості. Юридична психологія. 2015. № 2. С. 109–110

Shportun О. Peculiarities of Leadership Manifestation in the Youth Social Group. Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională. 2020, Volume 12, Issue 1 Sup. 1, pages: 304–329 https://doi.org/10.18662/rrem/12.1sup1/237

Shportun O. Study of the influence of katathym-imaginative therapy on correction of mental disorders in neurotic conditions. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience. 2020. Volume 11. Issue 2, pp. 33–56. URL: ttps://lumenpublishing.com/journals/index.php/brain/article/view/2931

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-23

Як цитувати

ШПОРТУН, О., & ЛЕВЧУК, Н. (2023). ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ВПЛИВУ МОТИВАЦІЇ ТА УСТАНОВОК НА ЗБЕРЕЖЕННЯ ПСИХОЛОГІЧНОГО ЗДОРОВ’Я МОЛОДІ. Сучасна медицина, фармація та психологічне здоров’я, (2(9), 56-64. https://doi.org/10.32689/2663-0672-2022-2-9