САМОСТІЙНА РОБОТА ЗДОБУВАЧІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 053 ПСИХОЛОГІЯ З УРАХУВАННЯМ ЇЇ ПСИХОЛОГІЧНИХ ЧИННИКІВ: ШЛЯХИ ТА ЗАСОБИ ОРГАНІЗАЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/maup.psych.2021.4.4

Ключові слова:

самостійна робота, організація самостійної роботи, навчальна діяльність здобувачів, психологічні чинники, психологічний тренінг, здобувач

Анотація

У статті подано підходи до психологічного супроводу організації самостійної роботи здобувачів спеціальності 053 Психологія вищих навчальних закладів. Розкрито особливості організації самостійної роботи здобувачів та з’ясовано взаємозв’язок між шляхами та засобами організації самостійної роботи та урахуванням її психологічних чинників. Метою статті є визначення психологічних чинники самостійної роботи здобувачів та іі організація засобом психологічного тренінгу. Проаналізована характеристика психологічного тренінгу, спрямованого на формування навичок та вмінь самостійної роботи, а також на розвиток особливостей мотиваційної та когнітивної сфер здобувачів. Психологічний тренінг проходив у трьох напрямках: робота із психологом, робота з викладачами та робота із здобувачами та складався з декількох етапів. Основним напрямком була робота психолога зі здобувачами, метою якої був розвиток мотиваційних та когнітивних якостей, які сприяють формуванню вміння продуктивно організовувати самостійну роботу; особливим напрямом була робота із викладачами, метою якої було оволодіння необхідними знаннями та формування відповідних навичок самостійної роботи у здобувачів. Не менш важливим напрямком є робота із психологом, яка була спрямована на розвиток обізнаності у психологічних питаннях формування та оволодіння засобами розвитку мотиваційних, емоційно-вольових та когнітивних якостей, які сприяють формуванню вміння продуктивно організовувати самостійну роботу. Робота із психологом полягала в реалізації інформаційного та інструментального модулів. Висновки. Обґрунтовано впровадження психологічного тренінгу у процес організації самостійної роботи здобувачів спеціальності 053 Психологія. Доведено, що завдяки цьому значно покращилась її якість, зріс професійний інтерес майбутніх психологів, розширився інформаційний кругозір, здобувачи набували навиків самостійної роботи.

Посилання

Haran N., Sypchenko O., Boіko I. Media educational technologies as an effective means for forming the communicative competence of future tutors. The VI th International scientific and practical conference “About the problems ofscience and practice, tasks and ways to solve them” (October 26-30, 2020). Milan, Italy. 2020. pp. 270–273.

Відповіді на поширені запитання щодо організації освітнього процесу в умовах карантинних обмежень. (2020). URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/vidpovidi-na-poshireni-44 zapitannyashodo-organizaciyi-osvitnogo-procesu-v-umovah-karantinnih-obmezhen (Дата звернення: 12.12.2020).

Грейліх О. Психологія формування іміджу викладача вищого начального закладу. Гуманітарній вісник наук України. 2007. № 19. С. 14−21.

Закон України “Про освіту” : Документ 2145-VIII, чинний. Редакція від 16.11.2020 , Відомості Верховної Ради (ВВР). 2017. № 38-39. С. 380. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145_19 (Дата звернення: 11.12.2020).

Панченко С.М. Стимулювання процесу особистісного зростання дорослих засобами освіти. Проблеми сучасної педагогічної освіти. Серія : Педагогіка і психологія : збірник статей. Ялта : РВВ КГУ. 2010. Вип. 26. Ч. 3. С. 172–180.

Психологічна енциклопедія / упоряд. О.М. Степанов. Київ : “Академвидав”. 2006. 424 с.

Психологія розвитку : Словник : ред.-упоряд. Л.А. Карпенко; під заг. ред. А.В. Петровського, під ред. А.Л. Венгера ; Психологічний лексикон. Енциклопедичний словник : У 6 т. М. : Наукова думка, 2006. 176с.

Савчин М.В., Василенко Л.П. Вікова психологія : навчальний посібник. Київ, Академвидав. 2005. 360 с.

Сайт Міністерства освіти і науки України “Вчимо і навчаємось на карантині: зміни в системі освіти”. URL: https://mon-covid19.info/. (Дата звернення: 14.12.2020).

Черняк Н.О. Формування мотивації студентів до навчання у ВНЗ. URL: http://library.uipa.edu.ua/images/data/zbirnik/Chernyk.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-12

Як цитувати

ЕНДЕБЕРЯ, І. (2022). САМОСТІЙНА РОБОТА ЗДОБУВАЧІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 053 ПСИХОЛОГІЯ З УРАХУВАННЯМ ЇЇ ПСИХОЛОГІЧНИХ ЧИННИКІВ: ШЛЯХИ ТА ЗАСОБИ ОРГАНІЗАЦІЇ. Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Психологія, (4 (53), 24-27. https://doi.org/10.32689/maup.psych.2021.4.4