ДРАМА ДЛЯ ОСІБ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ

Автор(и)

  • Karina SZAFRAŃSKA

Анотація

Розглянуто використання драми як засіб педагогічної терапії для осіб з обмеженими розумовими можливостями в сприянні зростанню їх розвитку. Драма може являти собою простір для соціальної взаємодії або методику опанування соціальної поведінки через досвід. Спрямованість терапевтичної роботи може стосуватися повсякденних практичних навичок, при цьому важливо починати з предмета, який для людей з інтелектуальними вадами або проблемами навчання найкраще знайомий. Основна мета драми — активізувати роботу осіб з обмеженими інтелектуальними можливостями на кожному рівні їх діяльності. Драма є універсальним методом, який може стати джерелом радості і задоволення, а також послуговувати на користь розвитку кожної людини.

Посилання

Cassirer E. An Essay on Man: An Introduction to the Philosophy of Human Culture / E. Cassirer. — Garden City, N.Y.: Doubleday & Company, Inc., 1944.

Kopaliński W. Słownik symboli (A Dictionary of Symbols) / W. Kopaliński. — Warszawa: Wiedza Powszechna, 1990.

Campbell J. Kwestia bogów / J. Campbell. — Warszawa: J. Santorski & CO Agencja Wydawnicza, 1994.

Jung C. G. Archetypy i symbole / C. G. Jung. — Warszawa: Czytelnik,1993.

Dudek Z. W. Psychologia integralna Junga / Z. W. Dudek. — Warszawa: ENTEIA, Wyd. Psychologii i Kultury, 1995.

Osiński Z. Współczesny polski "teatr mityczny" / Z. Osiński [Teatr Dionizosa]. — Kraków: Wyd. Literackie, 1972.

Bettelheim B. Cudowne i pożyteczne. O znaczeniach i wartościach baśni / B. Bettelheim. — Warszawa: PIW, 1985.

Bielańska A. Teatr, który leczy / A. Bielańska. — Kraków: Wyd. U.J., 2005.

Johnson D. R. Development approaches in drama therapy / D. R. Johnson // The Arts in Psychoterapy, vol. 9, Ankho Internatinal Inc. 1982, p. 83–90.

Chesner A. Dramatherapy for People with Learning Disabilities: A world of difference / A. Chesner. — London: Jessica Kingsley Publishing, 1995.

Szafranska K. Drama w rozwijaniu kompetencji komunikacyjnych u dzieci z zespołem / K. Szafranska. — Warszawa: Aspergera, 2009. 12. Deci E. L. Intrinsic motivation and self-determination in human behavior / E. L. Deci, R. M. Ryan. — New York: Plenum Press, 1985.

Pankowska K. Drama w przekraczaniu granic niepełnosprawnosci / K. Pankowska, A. Madziara, H. Jastrzębska-Gzella. — Warszawa: Wyd. Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2006.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-25

Як цитувати

SZAFRAŃSKA, K. (2022). ДРАМА ДЛЯ ОСІБ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ. Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Психологія, (2 (41), 182-186. вилучено із http://journals.maup.com.ua/index.php/psychology/article/view/1429