СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ДИТЯЧОЇ ОБДАРОВАНОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/maup.psych.2021.1.3

Ключові слова:

загальна обдарованість, задатки, здібності, ознаки обдарованості, дитячий вік

Анотація

У статті здійснено аналіз наукової літератури стосовно проблеми дитячої обдарованості. Проаналізова- но основні концепції обдарованості, визначено її складові. Дослідження соціально-психологічних характерис- тик обдарованих дітей є актуальною проблемою сучасної науки та практики, оскільки лише процес гармо- нійного розвитку обдарованих дітей, адаптація, соціалізація та інтеграція молодої особистості в суспільне життя з метою актуалізації її найвищих творчих та громадянських почуттів, високої правової, естетичної, моральної культури значною мірою визначають майбутній розвиток потенціалу суспільства, нації. У статті узагальнюються погляди науковців щодо структури обдарованості дитини та визначаються такі її склад- ники: анатомо-фізіологічні нахили; сенсорно-перцептивні блоки з підвищеною чутливістю; інтелектуальний потенціал; емоційно-вольова структура; високий рівень відтворення нових образів, фантазія, уява. У висно- вках зазначено, що обдарованість визначають у широкому значенні як когнітивний, соціальний та мотивацій- ний потенціал, який дає можливість досягти високих результатів в одному чи декількох напрямах.

Посилання

Доровской А.И. Дидактические основы развития одаренности учащихся. Москва : Российское педагогическое агентство, 1998. 210 с.

Дружинин В.Н., Хазратова Н.В. Экспериментальное исследование формирующего влияния среды на креативность. Психологический журнал. 1994. Т. 15. № 4. С. 83–93.

Карпенко Н.А. До проблеми проявів дитячої обдарованості. Актуальні проблеми психології : збірник наукових праць / [под ред. В.О. Моляко]. Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2008. Вип. 5. Ч. 1. Т. 12. С. 224–234.

Матюшкин А.В. Загадки одаренности. Москва : Школа-Прес, 1993. 308 с.

Лейтес Н.С. Психология одаренности детей и подростков. Москва : Академия, 1996. 416 с.

Лейтес Н.С. Возрастная одаренность и индивидуальные различия. Москва ; Воронеж, 1997. 353 с.

Мухина В.С. Феноменология развития и бытия личности. Москва : МПСИ ; Воронеж : МОДЭК, 1999. 358 с.

Савенков А.И. Одаренный ребенок дома и в школе. Екатеринбург : У-Фактория, 2004. 272 с.

Юркевич В.С. Одаренный ребенок: иллюзии и реальность. Москва : Просвещение : Учебная литература, 1996. 136 с.

Шадриков В.Д. О содержании понятий способности и одаренность. Москва : Педагогика, 1986. 144 с.

Янковчук М.М. Розвиток обдарованості: практичний досвід. Обдарована дитина. 2008. № 3. С. 59–68.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-11

Як цитувати

ДОНЦОВА, Г. (2021). СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ДИТЯЧОЇ ОБДАРОВАНОСТІ. Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Психологія, (1 (50), 19-25. https://doi.org/10.32689/maup.psych.2021.1.3